اخبار لوازم خانگی

چگونه از استاندارد بودن فرش‌های ماشینی مطمئن شویم؟

طبق اعلام مدیرکل استاندارد استان تهران، فرش‌های ماشینی باید با برچسب حاوی کد استاندارد عرضه شوند.

نهال وحیدی | 9 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار داشت: برچسب مشخصات و اطلاعات فنی فرش ماشینی اجباری است و توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب دارای کد استاندارد ممنوع است. بر این اساس بر چسب مشخصات و اطلاعات فنی فرآورده «فرش ماشینی» طبق استاندارد ملی شماره ۱۳۶۰ مشمول مقررات استاندارد اجباری است و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، توزیع و فروش این فرآورده بدون برچسب حاوی مشخصات فنی و کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد یا تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است. در صورت مشاهده فرش ماشینی بدون برچسب حاوی اطلاعات فنی و کد ۱۰ رقمی استاندارد در مراکز توزیع و فروش، فرآورده مذکور توقیف و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند.

گفتنی است روی برچسب‌های دارای نشان استاندارد باید اطلاعاتی نظیر مشخص بودن جنس نخ تار و پود، خواب فرش، تراکم شانه، پود و گره، درجه فرش و سایر اطلاعات فنی درج شود و مصرف‌کنندگان در انتخاب فرش مورد نظر با توجه به ویژگی‌های یاد شده، فرش بخرند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟