اخبار لوازم خانگی

گرانی لوازم خانگی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و نبود ارز دولتی است

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، درباره خبر آزادشدن قیمت لوازم خانگی گفت: این خبر را صد درصد تایید نمی‌کنیم. مگر می‌شود سازمان حمایت و صمت وجود داشته باشد بعد قیمت را آزاد کنند. بر چه اساس و دستورالعملی می‌خواهند قیمت را آزاد کنند؟ این حرف‌ها درست نیست.

بهنام وحیدی | 8 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خبر آزادشدن قیمت لوازم خانگی، نوید گران‌تر شدن این بازار گران قیمت را می‌دهد، اما برخی اعضا این صنف خبر فوق را رد می‌کنند.

وضعیت بازار لوازم خانگی با وجود جلوگیری از واردات و افتادن بازار به دست چند کارخانه محدود، وضعیتی را در این بازار رقم زده که چندان به نظر نمی آید منجر به ایجاد رضایت در مصرف کنندگان شده باشد. سوال اینجاست که کالای خانگی ایرانی از نظر کیفیت و قیمت چه تفاوت های معناداری با نمونه مشابه خارجی دارد و مردم کدامیک را در یک شرایط آزاد انتخاب خواهند کرد.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، درباره خبر آزادشدن قیمت لوازم خانگی به «انتخاب» گفت: این خبر را صد درصد تایید نمی‌کنیم. مگر می‌شود سازمان حمایت و صمت وجود داشته باشد بعد قیمت را آزاد کنند. بر چه اساس و دستورالعملی می خواهند قیمت را آزاد کنند؟ این حرف‌ها درست نیست.

وی در ادامه در رابطه با انحصارطلبی برخی کارخانه جات داخلی در عدم واردات برای به دست گرفتن بازار اشاره کرد: انحصارطلبی در بازار لوازم خانگی را قبول نداریم. ما یک حرفی که می‌زنیم اگر روی حساب و کتاب باشد باید کار آن پیش برود. اگر یک شخص حرفی می زند باید بر اساس یک فرآیند پای آن بیاستد. تولید‌کننده باید نوع تولید و تعداد و کیفیت آن مشخص باشد که سازمان استاندارد باید آن را تعیین کند. برخی شرکت ها گفتند واردات ممنوع شود و ما نیاز را تامین می کنیم اما وقتی تولید به آن حد نرسیده باید پاسخگو باشند. اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید با هدف باشد. اگر کالایی تولید نمی شود چرا کالای قاچاق آن می‌آید؟چرا کولبری آنقدر دغدغه می‌شود که مجلس برای آن مصوبه بگذارد؟ چرا اجازه قاچاق هر وسیله را می دهند بعد شاکی شوند؟

پازوکی درباره علل اساسی افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و ارزی که دولت به تولید کننده نمی دهد باعث گرانی لوازم خانگی است. کجای دنیا مواد اولیه را در بورس می گذارند و به دلار برای آن پول می دهند به ریال حقوق می پردازند؟ ما که نباید خودمان را از درون تحریم کنیم، هر بلایی سر ما می آید تقصیر خودمان است. آمریکا که بورس ما را به این روز نینداخته است. چطور از فروشنده فاکتور می خواهند اما از تولید کننده نمی خواهند. چرا به مردم با 35 درصد سود قسطی می فروشند؟ فروشگاه های بزرگ چه بلایی سر مردم می آورند؟ یک زمان خود تولید کننده به فروشنده چند ماهه یک کالا را می فروخت اما الان تولیدکننده خودش دنبال فروش رفته است. ما اگر می خواهیم دنبال مقصر بگردیم باید به خودمان برگردیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟