اخبار لوازم خانگی

روند تولید لوازم خانگی در کشور رو به بهبود است

وزیر صمت گفت: روند تولید لوازم خانگی و خودرو در کشور رو به بهبود است و در حال نزدیک شدن به نقطه امید خود در این زمینه هستیم.

نفیسه رحیمی | 8 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صمت گفت: روند تولید لوازم خانگی در کشور رو به بهبود است و در حال نزدیک شدن به نقطه امید خود در این زمینه هستیم.

علی‌آبادی روز سه‌شنبه در بازدید از زیرمجموعه‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری “انتخاب” اصفهان و افتتاح چند طرح تولیدی در این شرکت افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه دو محصول لوازم خانگی و خودرو تاکید خاص داشتند.

وی ادامه داد: نقطه امید به معنی همترازی ما با دنیاست و با نیل به این جایگاه می‌توانیم با پیشرفت‌های دنیا جلو برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امروز در شرایط خوبی قرار داریم و می‌کوشیم تا این دو کالای مهم را که با زندگی مردم سرو کار زیادی دارد، در عرصه صنعت مورد حمایت قرار دهیم و گره مشکلات آنها را باز کنیم اما بخش معدن مهمتر از همه است که در آینده ملاحظات آن اعلام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز تشریفاتی نیست و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، ما بدنبال این هستیم که گره و مشکل لوازم خانگی را در کشور پیدا کنیم.
علی‌آبادی گفت: امروز از دیدن نوآوری در واحد صنعتی انتخاب اصفهان خوشحال شدم و احساس می‌کنم که صنعت لوازم خانگی در کشورمان رونق پیدا کرده است و در دنیا نیز پُرآوازه خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقطه ضعف‌ ما بازاریابی است و امروز کالای ایرانی بعنوان یک کالای با ارزش محسوب می‌شود و تصور بهتر بودن کالای خارجی نسبت به کالای ایرانی، یک تصور اشتباه است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: باید از تولید ایرانی حمایت کنیم تا خداوند متعال نیز مسیر را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر ما بگشاید.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی دولت بطور مشخص گسترش تولید است و تولید نیز بدنبال خود، اشتغال و ثروت خواهد آفرید .

وزیر صمت بیان کرد: دولت از همه تولیدکنندگان حمایت می‌کند و امیدواریم که با افزایش تولید، نرخ تورم را نیز مدیریت و مهار کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه مردم هم باید در این مسیر با دولت همکاری کنند، اضافه کرد: صنعتگران کشور نیز بسیج و متعهد شده‌اند تا رکوردهای خوبی را در تولید کسب کنند و دولت مسیر فعالیت تولیدکنندگان را باز می‌کند و می‌کوشد تا ارز مورد نیاز را از محل صادرات کالاهای آنها تامین کند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید کالاهای صادرات محور حمایت می‌کند و تامین سرمایه تولیدکنندگان را بشرط افزایش شغل انجام می‌دهد و در صورت رعایت یکسری شاخص‌ها، موانع را سر راه آنها مرتفع خواهد کرد تا بتوانند پیشرفت و توسعه پیدا کنند.


علی‌آبادی گفت: تبصره ۱۸ برای حمایت از صنایع از طریق ارائه تسهیلات و تامین سرمایه در گردش آنهاست تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما اینک در زمینه تبصره ۱۸ خیلی از اهداف مشخص شده عقب‌تر هستیم اما بسیار امیدواریم و درتلاشیم تا در نیمه دوم سال گشایشی در این زمینه رُخ دهد

همزمان با ششمین روز “هفته دولت” وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی وارد استان اصفهان شد.

علی‌آبادی در بدو ورود، مورد استقبال معاون استاندار و مدیرکل صمت استان اصفهان قرار گرفت.

وی در این سفر از بزرگترین واحد تولید لوازم خانگی کشور در گروه توسعه سرمایه‌گذاری “انتخاب” بازدید کرد

در جریان این سفر بزرگترین شرکت تولید ماشین ظرفشویی کشور در شهرک صنعتی “مورچه خورت” اصفهان نیز افتتاح شد.

شرکت “آذین سریر پاکان” بعنوان زیرمجموعه هُلدینگ گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب با هدف تولید روزانه یکهزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین ظرفشویی، در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، فعالیت خود را آغاز و زمینه اشتغال ۱۴۷ نفر را بطور مستقیم فراهم کرده است./ایرنا

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟