آموزش

آموزش نصب لباسشویی پاکشوما

 پاکشوما یکی از برندهای به نام ایرانی است که از سال 1354 فعالیت خود را با تولید لباسشویی نیمه اتوماتیک آغاز کرد.

یاسمن داودیان | 8 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاکشوما یکی از برندهای به نام ایرانی است که از سال 1354 فعالیت خود را با تولید لباسشویی نیمه اتوماتیک آغاز کرد. البته محصولات پاکشوما به لباسشویی محدود نمی شود و در تولید ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و جارو برقی نیز فعالیت می کند. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به توضیح نصب لباسشویی پاکشوما بپردازیم.

در مطلب نصب لباسشویی پاکشوما می خوانیم:

  • هزینه نصب لباسشویی پاکشوما
  • شماره نمایندگی نصب لباسشویی پاکشوما
  • لیست نمایندگی پاکشوما

 ماشین لباسشویی از پر کاربرد ترین لوازم منزل شناخته می شود. همچنین ماشین لباسشویی های امروزی با بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا، شستشوی لباس ها را راحت تر نیز کرده اند و محصولات برند پاکشوما از این قائده مسثنی نیستند. نصب لباسشویی پاکشوما طبق مراحل زیر انجام می شود:

  1. باز کردن پیچ های پشت لباسشویی
  2. انتخاب محل مناسب برای نصب
  3. اتصال الکتریکی
  4. بررسی شیلنگ آب
  5. اتصال شیلنگ به شیر آب
  6. نصب شیلنگ تخلیه لباسشویی
  7. تراز کردن دستگاه

باز کردن پیچ های پشت لباسشویی

پس از خارج کردن ماشین لباسشویی از کارتون بسته بندی خود، اولین اقدامی که باید در خصوص آن انجام دهید، باز کردن پیچ های پشت دستگاه است. این پیچ ها به این علت در دستگاه قرار داده شده اند که هنگام حمل و نفل آسیبی به آن وارد نشود.

تقریبا شش پیچ در قسمت پشت ماشین لباسشویی قرار گرفته است که لازم است پیش از نصب و استفاده از دستگاه، آن ها را باز کنید. در صورت باز نکردن آن ها، دستگاه صدای عجیبی هنگام فعالیت تولید می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورت جابجایی مجدد دستگاه، لازم است این پیچ ها را نگهداری کرده تا بتوانید دوباره از آن ها استفاده کنید. بعد از باز کردن پیچ ها، درپوش های پلاستیکی را روی سوراخ های پشت دستگاه نصب کنید.

انتخاب محل مناسب برای نصب

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص نصب لباسشویی پاکشوما باید رعایت کنید، انتخاب محل مناسب است. موقع نصب دستگاه باید مکانی را انتخاب کنید که هیچ گونه شیبی نداشته و کاملا صاف باشد.

طبق مطلبی که در دفترچه راهنما پاکشوما نوشته شده این است که شیب روی سطح زمین باید حدود 1 درجه باشد، اگر از این مقدار بیشتر باشد؛ در فعالیت لباسشویی اختلال به وجود می آید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که فاصله لباسشویی از دیوار پشتی باید به اندازه 10 سانتی متر باشد و از کناره های دستگاه به فاصله 2 سانتی متر باشد. همچنین 2 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشند تا گردش هوا در زیر لباسشویی ایجاد شود.

علاوه بر اینکه نباید ماشین لباسشویی در نزدیکی منبع گرمایی یعنی اجاق گاز قرار گیرد. در صورتی که نمی توانید آن را در فضایی به جز کنار اجاق گاز بگذارید، پیشنهاد می شود از ورق عایق که از فویل آلومینیومی پوشیده شده باشد را بین لباسشویی و اجاق گاز قرار دهید.

نکته دیگر این است که نباید لباسشویی در دمای خیلی پایین قرار گیرد، بنابراین توصیه می شود همه موارد را در حالت متعادل قرار دهید.

اتصال الکتریکی

اتصال الکتریکی یکی از مراحل نصب لباسشویی پاکشوما به شمار می رود. توصیه می شود برای دو شاخه برق لباسشویی از پریزی استفاده کنید که داخل آن سه راهی باشد؛ به عبارتی باید یک پریز مخصوص برای دوشاخه برق لباسشویی به صورت جداگانه در نظر بگیرید یعنی لوازم دیگر را به آن متصل نکنید.

بهترین حالت این است که پریز برق در فاصله یک و نیم متری دستگاه باشد و از طرفی هم باید به زمین وصل شود، بعد از بررسی سیم برق لباسشویی اتصالات را انجام دهید.

بررسی شیلنگ آب

در این مرحله باید به فشار آب، شیلنگ و اتصالات دقت کنید. فشار آب در قسمت شیر ورودی در حالت تعادل باید بین 30 تا 100 کیلو پاسکال باشد. در صورتی که فشار آب از این مقدار بیشتر شود، باید از دستگاهی به نام فشار شکن استفاده نمایید.

اتصالات مربوط به شیر آب لباسشویی در سینک قرار می گیرد، پس از اینکه شلنگ آب لباسشویی به شیر متصل شد می توانید از یک اتصال دهنده یا کانکتور در لوازم جانبی لباسشویی استفاده کنید و آن را محکم در دستگاه نصب کرده تا مانع از نشت آب شود.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید هیچ گونه پیچ خوردگی در شلنگ وجود داشته باشد، زیرا باعث تجمع آب می گردد. در صورتی که لباسشویی به دو شیر وصل شده باشد، مراقبت از دستگاه نیز باید افزایش یابد.

با مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی پاکشوما متوجه می شوید که شلنگ آب با اتصال قرمز مخصوص آب گرم، اتصال آبی مخصوص آب سرد طراحی شده است. همچنین می توانید از شیر آب گرم استفاده کنید تا مصرف انرژی کاهش یابد.

اتصال شیلنگ به شیر آب

در این مرحله از نصب لباسشویی پاکشوما باید پیچ اتصال برای متصل کردن دستگاه را باز کنید. به این روش که ابتدا باید کانکتور را فشار دهید. با انجام این کار بست پلاستیکی به شیر اتصال پیدا می کند و بعد باید، چهار پیچ را محکم کنید.

در مرحله بعدی لازم است، شلنگ آب را به صورت عمودی بالا بکشید که با انجام این کار بست پلاستیکی داخل شیلنگ می تواند به شیر بچسبد. در نهایت یک چرخش به سمت راست انجام دهید و آن را محکم نمایید.

نصب شیلنگ تخلیه لباسشویی

شیلنگ تخلیه لباسشویی به لوله تخلیه زیر سینک دستگاه متصل است. کاری که باید شما انجام دهید این است که باید با یک رابط یا کانکتور آن را محکم نمایید با انجام این کار از نشت آب جلوگیری می کنید.

همچنین به این نکته دقت کنید که شیلنگ تخلیه در مسیر به سمت لوله فاضلاب پیچ خوردگی نداشته باشد و همچنین طول شیلنگ باید یک متر باشد تا آب بتواند به صورت کامل تخلیه شود.

تراز کردن ماشین لباسشویی

بعد از نصب لباسشویی پاکشوما برای متوقف کردن لرزش، سر و صداهای دستگاه لازم است ماشین لباسشویی را تراز کنید. به هیچ عنوان پایه های چوبی را در زیر دستگاه قرار ندهید. زیرا غیر اصولی است و پایه های خود ماشین لباسشویی به راحتی تراز می شوند.

برای تراز کردن پایه های لباسشویی، پایه های لباسشویی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دستگاه به طور کامل تراز شود. این چرخش باید تا جایی انجام شود که تراز حبابدار، درستی کار را انجام دهد.

هزینه نصب لباسشویی پاکشوما

هزینه نصب لباسشویی پاکشوما رایگان بوده و  بعد از خرید محصول  باید با نمایندگی های مجاز شرکت برای نصب و راه اندازی تماس بگیرید.

لیست نمایندگی پاکشوما

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، پاکشوما یکی از برندهای معتبر ایرانی است که نمایندگی های متعددی در سراسر ایران ایجاد کرده است. در ادامه لیستی از نمایندگی پاکشوما به همراه شماره نمایندگی نصب لباسشویی پاکشوما مشاهده می نمایید.

شهر نمایندگیشماره تلفنآدرس
تهران09124349263شریعتی، بعد از حسینیه ارشاد، پایین تر از خیابان گل نبی، پلاک 1067
کرج0935157116545 متری گلشهر، خیابان درختی نرسیده به سه راهی تهران بعد از شیرینی نیما
چهارمحال بختیاری09135091283خیابان 17 شهریور نبش کوچه 28
خراسان رضوی09158365982مشهد، بلوار معلم بین معلم 12 و 14
کرمان09132477088سیرجان، چهار راه جانبازان، نبش طالقانی جنوبی

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟