اخبار لوازم خانگی

سینک ماشین ظرفشویی دار چیست؟

یکی از راهکار هایی که امروزه در آشپزخانه هایی با مساحت کم و یا حتی بزرگ در نظر گرفتند وجود سینک ظرفشویی دار است.

نهال وحیدی | 8 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سال ها است که ماشین ظرفشویی یکی از اصلی ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود و به عنوان یک‌ همراه در شستشوی ظرف ها بسیار موثر و کمک کننده بوده به شکلی که طراحان خانه فضایی را برای قرار گیری این وسیله در آشپزخانه در نظر می ‌گیرند اما یکی از مشکلاتی که می تواند برای طراحان وجود داشته باشد، در نظر گرفتن یک فضای مشخص برای ماشین های ظرفشویی در آشپزخانه هایی با متراژ کم است و در این حالت است که باید به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل باشند. یکی از راهکار هایی که امروزه در آشپزخانه هایی با مساحت کم و یا حتی بزرگ در نظر گرفتند وجود سینک ظرفشویی دار است که در این مطلب قصد داریم تا با جواب این که سینک ماشین ظرفشویی دار چیست بیشتر آشنا شویم.

سینک ماشین ظرفشویی دار چیست و کارایی آن در حد ماشین ظرفشویی است؟!

ماشین های ظرفشویی یکی از لوازم کاربردی در دنیای مدرن امروزی هستند و جزو یکی از اصلی ترین لوازم خانه و آشپزخانه محسوب می شود اما امروزه محصولی جدید تر نیز وارد بازار شده و مخصوصا برای خانه و آشپزخانه هایی که فضای کافی ندارند بسیار مناسب اند. از این رو در این مطلب قصد داریم تا شما را با این موضوع که سینک ماشین ظرفشویی دار چیست بیشتر آشنا کنیم.

همانطور که از نام این محصول پیدا است سینک آشپزخانه ای است که یک ماشین ظرفشویی در کنار خود دارد و جزو محصولات جدید و پیشرفته ای برای آشپزخانه های کوچک محسوب می شود. کاربرد این سینک می تواند به ۳ بخش سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی و همچنین شستشوی میوه و سبزیجات دسته بندی شود. همچنین ساختار این سینک تشکیل شده از یک سینک دو لگنه که یک لگن آن سینک ظرفشویی معمولی است و لگن دیگر ماشین ظرفشویی است. شما می توانید به راحتی در این سینک علاوه بر شستشوی ظروف توسط بخش لگن ماشین دار، به شستشوی میوه و سبزیجات نیز بپردازید زیرا در زیر سبد این نوع سینک ماشین ظرفشویی دار بازو های اسپری آب وجود دارد که آب را با فشار ۳۶۰ درجه به داخل سبد وارد می کند.

ویژگی های سینک ماشین ظرفشویی دار

یکی از اصلی ترین سوالات کاربران می تواند این باشد که ویژگی های این محصول چه چیزی است و چه کاربرد هایی می تواند در آشپزخانه ما داشته باشد اما در جواب باید بگوییم که از ویژگی های سینک ماشین ظرفشویی دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان که کار را در آشپزخانه های قدیمی یا کوچک بسیار راحت می کند‌.
  • مناسب آشپزخانه هایی با مساحت کم به علت ساختار دو لگنه سینک و نداشتن فضای مخصوص یا تعبیه شده در سایر نقاط آشپزخانه.
  • سیستم خشک‌ کن که توسط فن حرارتی ظرف های شسته شده خشک‌ می کند.
  • ظرفیت متعادل سینک ماشین ظرفشویی دار که قابلیت شستشوی ظروف مصرفی یک خانواده ۳ تا ۶ نفره را بر عهده دارد‌.
  • صفحه لمسی در برخی مدل های تولید شده این محصول که کار با آن را بسیار ساده تر می کند و تنظیمات آن را بر عهده می ‌گیرد.

بزرگترین ماشین ظرفشویی چند نفره است؟

معمولا یکی از بحث های رایج درباره ی ماشین ظرفشویی و سینک‌ ماشین  ظرفشویی دار مربوط به ظرفیت آن است و این سوال در ذهن کاربر ایجاد می شود که اگر مقدار ظروفی که قصد شستشوی آن ها را با ماشین ظرفشویی داریم زیاد باشد، توسط سینک ماشین ظرفشویی دار امکان پذیر است یا نه؟! در پاسخ به سوال های این چنینی باید بگوییم که همانطور که اشاره کردیم معمولا سینک های ماشین ظرفشویی دار ظرفیتی بین ظرف مصرفی یک خانواده سه تا شش نفره را پوشش می دهد اما اگر فکر می کنید میزان ظرف مصرفی شما چیزی بیشتر از این مقدار است باید به فکر تهیه یک ماشین ظرفشویی متناسب با تعدادتان باشید. حال ممکن‌ است این سوال پیش بیاید که بزرگترین ماشین ظرفشویی چند نفره است؟ در واقع این که شما نیاز به داشتن بزرگترین ماشین ظرفشویی یا ظرفیت های بالای آن داشته باشید بستگی به این دارد که آیا این وسیله را برای رستوران یا یک محیط تجاری نیاز دارید یا نه در غیر این صورت ماشین های ظرفشویی که در ظرفیت های مختلفی وجود دارند می تواند برای منزل شما کافی باشد. در واقع ماشین ظرفشویی 24 نفره،  ۱۸ نفره یا حتی ۱۲ نفره از این سری وجود دارد که بسته به نیاز و تعداد افراد خانواده می توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

سینک ماشین ظرفشویی دار چیست؟

یکی از اصلی ترین تفاوت انواع سینک رو کار یا تو کار در نوع نصب آن ها است که تفاوت اصلی را در انواع این سینک ها به وجود می آورد. در واقع مهم ترین فرق این دو نوع سینک در همین مسئله است اما سینک رو کار نصب آسان تری دارد زیرا سینک را بر روی صفحه کابینت قرار می دهند و به راحتی نصب می شوند. بدین ترتیب از نفوذ آب به کابینت و اطراف جلوگیری می کند اما از لحاظ زیبایی ، سینک توکار قطعا زیبایی بیشتری به خانه می دهد. همچنین حساسیت نصب در سینک تو کار بسیار بالا است زیرا حتما باید آب بندی شوند.

مزایا و معایب سینک روکار و توکار

  • سینک رو کاز نیاز به صرف وقت برای خشک کردن کابینت ندارد.
  • نصب سینک روکار راحت و بدون آسیب به کابینت است.
  • سینک روکار قابلیت جا به جایی دارد.
  • سینک روکار ظاهری مدرن ندارد.
  • معمولا سینک‌ روکار در در عرض ۵۰ و ۶۰ سانتی تولید می شود.
  • سینک‌ رو کار فقط از استیل ساخته می شود.
  • سینک توکار تنوع طراحی بالایی دارد.
  • سینک توکار محدودیت در ابعاد ندارد.
  • سینک توکار دارای انواع مدل های شیشه ای، گرانیتی، فلزی است.
  • سینک توکار دارای لوازم ‌جانبی است.
  • برای نصب سینک توکار کابینت حتما باید ضد آب باشد.
  • در سینک توکار کابینت ها را باید دائما خشک‌ کنید.

جمع بندی

سال ها است که اکثر مردم‌ به جای شستشوی ظرف ها به صورت دستی، از انواع ماشین های ظرفشویی استفاده می کنند و تا حدی می توان گفت که این وسیله کار را برای بسیاری از افراد راحت کرده و دیگر لازم‌ نیست بعد از مهمانی ها نگران شستشوی ظرف ها و وقت گذاشتن طولانی مدت در آشپزخانه باشید اما در برخی مواقع به علت کوچک بودن فضای خانه بسیاری از افراد مشکل در جایگذاری ماشین های ظرفشویی داشتند که طراحان این حوزه تصمیم به طراحی و ساخت سینک های ظرفشویی که خودشان ماشین ظرفشویی دارند گرفتند.

از این رو در این‌ مطلب به خوبی با این سینک های کاربردی آشنا شدید و گفتیم که این سینک ها دارای دو لگن بزرگ بوده که در یکی از آن ها نوعی سیستم شستشوی ۳۶۰ درجه به همراه فن حرارتی برای خشک‌کردن ظروف پس از شستشو قرار دارد، حتی شما می توانید برای شستشوی انواع میوه و سبزیحات از این سینک های کاربردی استفاده کنید پس اگر فضای کمی در آشپزخانه دارید نگران نباشید زیرا سینک ماشین ظرفشویی دار این مشکل را به طور کامل حل می کند و دیگر لازم نیست نگران مشکلاتی نظیر کمبود جا برای ماشین ظرفشویی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟