آموزش

تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، می دانید که ترکیبات بسیاری از شیر و قهوه وجود دارد که تفاوت های برخی از آن ...

نهال وحیدی | 7 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، می دانید که ترکیبات بسیاری از شیر و قهوه وجود دارد که تفاوت های برخی از آن ها بسیار جزئی است و هنوز هم بعضی از افراد با مراجعه به یک کافی شاپ این تفاوت ها را نمی دانند و صرفا از طعمی که قبلا تست ‌کرده اند و آن را چشیده اند استقبال می کنند. ما می خواهیم علاوه بر آشنایی شما با چند نوشیدنی پر طرفدار و اصلی در کافه ها به تفاوت آن ها نیز بپردازیم. اما در این مطلب ما قصد داریم درباره ی تفاوت چند نوشیدنی پرطرفدار صحبت کنیم پس همراه ما باشید تا بدانید تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟

بیشتر بدانید:
آموزش تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز + ویدیو

علاوه بر این موضوع بسیاری از افراد نیز از فرق نسکافه و کاپوچینو و کافی میکس یا فرق کاپوچینو لاته اطلاعی ندارند که تمام این نوشیدنی ها در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرند. پس همراه ما باشید تا تفاوت کاپوچینو با سایر نوشیدنی های دیگر مانند لاته و…. را بشناسید.

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • فرق نسکافه و کاپوچینو و کافی میکس
  • فرق کاپوچینو و لاته
  • میزان کافئین کاپوچینو فوری
  • بسته کوچک روی کاپوچینو چیست
  • فرق قهوه و کاپوچینو
  • تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از منوی کافی شاپ ها کلافه اید و هنوز تفاوت برخی نوشیدنی ها مانند کاپوچینو، نسکافه، لاته، قهوه و… را نمی دانید دیگر نگران نباشید زیرا در این مطلب ابتدا به بررسی این که تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟ خواهیم پرداخت و در ادامه سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند کافی میکس و قهوه و لاته و… معمولا ترکیبات شیر با اسپرسو طعم های یکسانی دارند و فقط یک حرفه ای می تواند این تفاوت را تشخیص دهد پس اگر می خواهید شما هم از این تفاوت سر در بیاورید این مطلب را از دست ندهید.

 

برای شروع خوب است بدانید که کاپوچینو یک نوشیدنی است و نسکافه نام یک شرکت قهوه فوری است. در واقع در ایران قهوه فوری را با نام نسکافه که برند این شرکت است میشناسند مانند خیلی از محصولات دیگر مثل ریکا و… پس از اصلی ترین فرق کاپوچینو و نسکافه می توان به این مورد اشاره کرد. نسکافه ها در واقع قهوه های فوری تولید کارخانه نسکافه هستند که انواع قهوه های فوری را شامل می شوند و تنها با اضافه کردن آب جوش می توانید یک نوشیدنی خوش طعم آماده کنید.

کاپوچینو نیز به پودری از پیش ساخته در مارک های گوددی و تورابیکا گفته می شود. کاپوچینو های بسته بندی موجود در بازار به شکل اصلی نیستند زیرا در نوع اصلی آن باید شیر و خامه به آن اضافه کرد. از لحاظ مقایسه طعم کاپوچینو و نسکافه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گفتیم که نوشیدنی مبنی بر ترکیبات نسکافه وجود نداره و یک قهوه فوری است که برند آن نسکافه است اما به علت این که این ترکیبات با ذائقه اکثریت تهیه و تولید می شود پس طعم واقعی نوشیدنی های قهوه را نخواهد داد.
  • در بسته بندی های آماده کاپوچینو شاهد عطر و رایحه بیشتر خواهید بود که توجه شما را قطعا جلب خواهد کرد.
  • اگر طعم اصلی کاپوچینو را می خواهید باید با ترکیبات اسپرسو، شیر و خامه آن را امتحان کنید تا ترکیب اسپرسو تلخ و خامه و شیر را به خوبی حس کنید.

تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟

 

یکی از سوالات رایج این است که کافئین نسکافه بیشتر است یا کاپوچینو ؟ در ادامه باید بگوییم که این موضوع بستگی به تهیه اسپرسو شما دارد، یعنی اگر اسپرسو توسط دستگاه اسپرسو ساز تهیه شده یعنی کافئین کاپوچینو بیشتر از نسکافه است اما اگر هر دو از بسته بندی های موجود در بازار باشند تفاوت چندانی نخواهند داشت.

بسته کوچک روی کاپوچینو چیست؟

 

طرز تهیه کاپوچینو و نسکافه بسته بندی شده موجود در بازار با هم تفاوتی ندارد فقط کافی است محتویات داخل بسته بندی را درون فنجان مورد نظر ریخته و آب داغ را اضافه کنید. اما آیا تا به حال به بسته کوچک روی کاپوچینو دقت کرده اید؟! بسته کوچک روی کاپوچینو چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟! معمولا روی بسته بندی کاپوچینو ها یک بسته کوچک تر وجود دارد که شما می توانید پس از ترکیب کاپوچینو با آب داغ، بسته کوچک را روی آن بریزید. اما اگر بخواهید کاپوچینو را به روش اصولی درست کنید قطعا تفاوت زیادی با قهوه های فوری نسکافه خواهد داشت و بدین شکل ابتدا اسپرسو را آماده کرده سپس ترکیب کف شیر و خامه را اضافه می کنید.

فرق نسکافه و کاپوچینو و کافی میکس چیست؟

اگر تا اینجای مطلب را به خوبی مطالعه کرده باشید قطعا به جواب این پرسش که تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست رسیده اید اما در این قسمت به بررسی تفاوت کاپوچینو و کافی میکس خواهیم پرداخت. اگر یک خلاصه از فرق نسکافه و کاپوچینو و کافی میکس بگوییم، نسکافه نام برند قهوه های فوری است، کاپوچینو نوعی نوشیدنی است که در بازار به صورت بسته بندی به همراه یک بسته کوچک تر روی آن فروخته می شود اما نوع کافی شاپی و اصلی آن با تهیه شات اسپرسو، کف شیر و خامه همراه است. اما کافی میکس چه فرقی با کاپوچینو دارد!؟ کافی میکس نیز نوعی از قهوه فوری است که برای زمان هایی که وقت و انرژی کافی برای درست کردن قهوه ندارید مناسب است. این نوشیدنی به علت وجود مواد داخل آن ممکن است سبب چاقی یا ایجاد حساسیت در میان برخی افراد شود پس مصرف روزانه آن توصیه نمی شود اما از سوی دیگر کاپوچینو یک نوشیدنی مفید تری نسبت به کافی میکس است و فواید آن می تواند شامل:

  • تقویت حافظه
  • کاهش درد میگرنی
  • سلامت کبد

فرق کاپوچینو و لاته چیست؟

حال که به خوبی با کاپوچینو و طرز تهیه آن آشنا شدید زمان آن رسیده که یک بار برای همیشه به پرسش این که فرق کاپوچینو و لاته چیست جواب دهیم و دیگر این دو نوشیدنی را با هم اشتباه نگیریم. برای شروع خوب است بدانید که پایه ی تمام این دو نوشیدنی ها اسپرسو، شیر و فوم شیر است. حتی نوع و ترتیب ریختن آن ها نیز به یک شکل است یعنی ابتدا شات اسپرسو، شیر و فوم شیر است. پس با این وضع تفاوت این دو در چیست؟!! تفاوت اصلی لاته و کاپوچینو در مقدار شیر و فوم شیر است بدین شکل که در کاپوچینو مقدار فوم شیر باید از شیر بیشتر باشد و در لاته باید مقدار فوم شیر از شیر کمتر باشد.

فرق قهوه و کاپوچینو چیست؟

قبل از این که به مسئله فرق قهوه و کاپوچینو بپردازیم بهتر است ابتدا با مفهومی از قهوه آشنا شویم. قهوه به هر نوشیدنی دم کرده که از دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود می گوییم. به طور کلی قهوه دارای ۴ دسته فرانسه، ترک، اسپرسو و دمی تقسیم می شود. کاپوچینو نوعی نوشیدنی است که حاصل ترکیب قهوه اسپرسو با یک نوع نوشیدنی دیگر یعنی شیر است.

میزان کافئین کاپوچینو فوری چقدر است؟

در کاپوچینو کافئین وجود دارد زیرا پایه ی این نوشیدنی اسپرسو است. حتی در نوع بدون کافئین آن نیز به مقدار خیلی کمی کافئین وجود دارد اما برای محاسبه کافئین کاپوچینو باید به نوع اسپرسو آن توجه کنید. به طور کلی در هر ۱۲۰ تا ۱۷۰ میلی گرم اسپرسو حدود ۰.۰۰۶ تا ۰.۰۰۴ اونس کافئین وجود دارد. برای دانستن میزان کافئین کاپوچینو فوری معمولا می توانید روی بسته بندی آن را چک کنید این عدد در هر نوع کاپوچینو ممکن است متفاوت باشد.

خلاصه

در این مطلب سعی کردیم به خوبی تفاوت لاته، کاپوچینو، نسکافه، کافی میکس و قهوه را بیان کنیم. گفتیم که قبل از هر چیزی این موضوع را بدانید که نسکافه یک نوشیدنی نیست بلکه نام برند قهوه فوری است که در ایران به نسکافه معروف است. تفاوت اصلی کاپوچینو با نسکافه قطعا همین است. از سوی دیگر برای این که تفاوت لاته و کاپوچینو را بدانید ابتدا پایه ساختار این نوشیدنی ها را بشناسید. در هر دوی این نوشیدنی ها ترکیبی از اسپرسو، شیر گرم و فوم شیر استفاده شده اما تفاوت این دو در میزان شیر و فوم شیر آن ها است به شکلی که در کاپوچینو مقدار فوم‌ شر از شیر بیشتر و در لاته این موضوع بر عکس است همچنین ترکیب ریختن آن بسیار مهم‌ است یعنی برای تهیه کاپوچینو و لاته ابتدا اسپرسو، شیر، فوم شیر را می ریزید. اما تفاوت قهوه و کاپوچینو این‌است که منظور از قهوه نوشیدنی هایی است که توسط دانه های دم‌کرده قهوه تهیه می شود و ۴ نوع اصلی از آن وجود دارد که شامل اسپرسو، فرانسه، ترک و دمی است.

کاپوچینو نوشیدنی ای است که با ترکیب اسپرسو و شیر تهیه می شود و این است تفاوت قهوه و کاپوچینو.  کافی میکس از سری نوشیدنی های آماده است که محتویات داخل آن را با مقداری آب جوش یا شیر مخلوط می‌کنید اما مصرف کافی میکس به طور زیاد می تواند بیماری زا باشد و یا حساسیت را در برخی افراد نمایان کند پس بهتر است از کافی میکس به عنوان آخرین انتخاب تان استفاده کنید.

در این مطلب ابتدا به پرسش این که تفاوت کاپوچینو و نسکافه چیست؟ پاسخ دادیم سپس به خوبی با تفاوت کاپوچینو و سایر نوشیدنی ها نظیر قهوه، کافی میکس و لاته آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟