آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال
آموزش

آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ممکن است پس از گذشت استفاده مداوم از یخچال، رنگ آن دچار تغییر شود و جلوه ای ...

یاسمن داودیان | 7 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ممکن است پس از گذشت استفاده مداوم از یخچال، رنگ آن دچار تغییر شود و جلوه ای نا مناسب به آشپزخانه شما ببخشد؛ در این میان قطعا تغییر رنگ بدنه یخچال به ذهن شما می رسد. در ادامه مطلب قصد داریم به آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:
پرفروش ترین یخچال فریزر های ایرانی کدامند؟ + لیست قیمت و ویدیو

 

در آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • بهترین رنگ برای یخچال
  • لکه گیری رنگ یخچال
  • ترمیم رنگ در یخچال سفید
  • رنگ مخصوص بدنه یخچال

 بهترین رنگ برای یخچال

آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال

یخچال جزء آن دسته از وسایلی است که ممکن است سالیان سال آن را تعویض نکنید؛ به همین خاطر باید رنگی را برای آن انتخاب کنید که هارمونی آن با دیگر وسایل منزل تان بر قرار شود. بنابراین بهترین رنگ برای یخچال، رنگی است که با دیگر وسایل آشپزخانه و کابینت ها تناسب داشته باشد.

امروزه یخچال های رنگی مثل زرد، قرمز، صورتی و … وارد بازار شده اند که با استقبال عده ای از افراد رو به رو شد. انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که احتمال پشیمانی آن زیاد است.

نحوه تغییر رنگ بدنه یخچال

آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال

یخچال ها مانند سایر وسایل ممکن است پس از گذشت مدت زمانی زیبایی اولیه خود را از دست بدهند و در عین حال عملکرد خود را حفظ کنند. در این شرایط، بهترین راهکار تغییر رنگ بدنه یخچال است.

همچنین دلایل دیگری مثل خط و خش زیاد روی بدنه، کدر شدن رنگ یخچال، کنده شدن قسمتی از بدنه و … می تواند از دلایل وسوسه کننده برای تغییر رنگ بدنه یخچال باشد.  در نتیجه اگر در چنین شرایطی هستید، ادامه مطلب اموزش تغییر رنگ بدنه یخچال را دنبال کنید.

زمان تغییر رنگ بدنه یخچال به میزان نگهداری شما از یخچال بستگی دارد. اما به طور کلی در مواقع زیر، می توانید نسبت به تغیر رنگ بدنه دستگاه اقدام نمایید:

  • هنگامی که رنگ بدنه یخچال شما به دلیل استفاده طولانی، کهنه و کدر شده است.
  • زمانی که قصد دارید رنگ یخچال متناسب با منزل باشد.
  • هنگامی که رنگ یخچال شما دچار آسیب شده و قصد ترمیم آن را دارید.

ابزارهای تغییر رنگ بدنه یخچال

توصیه می شود از رنگ های پلی اورتان که در برابر فرسایش مقاوم هستند، استفاده کنید. همچنین به کار بردن رنگ های بدون بو بهتر است. برای تغییر رنگ بدنه یخچال به ابزارهای زیر نیاز دارید:  

  1. اینکه شما از چه رنگی برای بدنه یخچال استفاده می کنید، ارتباط مستقیم با ابزارهایی که می خواهید از آن استفاده کنید؛ دارد.
  2. به طور مثال اگر رنگ روغنی را برای تغییر رنگ بدنه یخچال انتخاب کرده اید؛ به قلم مو نیاز دارید.
  3. اگر رنگ انتخابی شما اکرلیک می باشد، بهتر است از غلتک استفاده کنید.
  4. همچنین استفاده از اسپری رنگ نیز مناسب است.
  5. هنگام استفاده از اسپری به این نکته توجه داشته باشید که دست شما باید 25 سانتی متر از بدنه یخچال فاصله داشته باشد.

رنگ آمیزی یخچال

آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال

در این قسمت از آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال به نحوه رنگ کردن آن می پردازیم.

در اولین مرحله تمامی لکه های روی بدنه دستگاه را به طور کامل تمیز کنید و از پاک شدن تمامی لکه ها از روی بدنه یخچال خود مطمئن شوید؛ زیرا وجود لکه های چربی باعث تکه تکه شدن رنگ می شود.

بعد از لکه گیری یخچال، دستگاه را از برق کشیده و همه قفسه های دستگاه را خالی کنید، سپس به کمک یک سمباده رنگ بدنه یخچال را کامل بتراشید.

پس از آن به کمک یک دستمال و یا جاروبرقی تمامی بقایای رنگ ها را از روی بدنه یخچال جدا کنید. سپس یخچال را به فضای آزاد ببرید و قسمت های داخلی آن را بپوشانید. پس از انجام مراحل بالا، یخچال شما برای رنگ آمیزی آماده است.

رنگ مخصوص بدنه یخچال

هنگام تغییر رنگ بدنه یخچال از سفید به سیلور، باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ انتخابی شما باید در برابر هرگونه خراشیدگی، ضربه و … مقاوم بوده و همچنین از لحاظ ظاهری، زیبا باشد.

همچنین اگر یخچال در یک محیط گرم قرار بگیرد، در صورت بی کیفیت بودن رنگ، ممکن است رنگ یخچال بر اثر زنگ زدگی از بین برود بنابراین بهترین رنگ بدنه یخچال، رنگ ضد آب است.

از رنگ های ضد آب می توان به پلی اورتان، اکرلیک، اپوکسی و رنگ پلی اورتان اشاره کرد. رنگ های پلی اورتان و اپوکسی مقاومت بسیار بالایی دارند، رنگ اکرلیک پس از خشک شدن مات می شود و رنگ روغنی براقیت خود را حفظ می کند.

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده برای تغییر رنگ بدنه یخچال از سفید به سیلور بهترین راهکار استفاده از رنگ ضد آب است.

 لکه گیری رنگ یخچال

یکی از مراحل بسیار مهم برای تغییر رنگ بدنه یخچال، پاک کردن لکه چربی از روی آن است. برای لکه گیری رنگ بدنه یخچال می توانید از روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم، استفاده کنید.

استفاده از پاک کننده های چند منظوره

می توان با خریداری یک پاک کننده چند منظوره بدنه یخچال را لکه گیری کرد. برای انجام آن ابتدا پاک کننده را بر روی بدنه دستگاه اسپری کنید سپس با پارچه نرم بدنه را تمیز نمایید.

استفاده از محلول سرکه سفید و آب

برای استفاده از این روش، سرکه و آب را به میزان مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس محلول استفاده شده را روی بدنه یخچال اسپری کنید. پس از انجام این مراحل با دستمال خشک بدنه را پاک کنید.

استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین

در صورتی که بدنه یخچال دارای لکه های سخت است، پیشنهاد می شود از ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های لکه گیری بدنه یخچال شناخته می شود.

ترمیم رنگ در یخچال سفید

برای ترمیم رنگ در یخچال سفید، می توانید از روش هایی که پیش از این بیان کردیم استفاده کنید.

ابتدا بدنه و در دستگاه را به طور کامل لکه گیری کرده سپس تمامی اجزا و قفسه های یخچال را بیرون بیاورید.

برای ترمیم رنگ در یخچال سفید روش های متفاوتی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد اما توصیه می شود از رنگ های ضد آب و اسپری استفاده کنید.

در صورتی که نواحی زیادی از یخچال به ترمیم رنگ نیاز دارند، پیشنهاد می شود دستگاه را به محیط باز منتقل کنید تا فضای خانه و آشپزخانه کثیف نشود.

سخن پایانی

در مطلب آموزش تغییر رنگ بدنه یخچال به ارائه راهکارهایی برای انجام این کار پرداختیم. همان طور که در ابتدای مطلب هم بیان کردیم، یخچال جزء وسایلی است که سال های طولانی از آن استفاده می شود و بهترین روش برای تنوع رنگ کردن مجدد آن است.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟