آموزش

وات جاروبرقی چیست ؟

توان اکثریت جارو برقی ها از 700 تا 2000 وات می باشد اما وات به تنهایی نشان دهنده قدرت مکش جارو برقی نیست.

یاسمن داودیان | 7 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» هنگام خرید جاروبرقی با سوالات مهمی نظیر وات جارو برقی چیست؟ جارو برقی چند وات خوبه و … مواجه می شوید که دانستن آن ها تجربه خرید یک محصول با کیفیت را برای شما به ارمغان می آورد. در این مطلب به توضیح جامع این سوالات می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب وات جاروبرقی چیست؛ به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • جاروبرقی چند وات خوبه
  • بالاترین قدرت مکش جاروبرقی
  • در خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد
  • جاروبرقی ایرانی چه مارکی خوبه
  • قیمت جاروبرقی ایرانی خوب
  • موقع استفاده از جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد
  • مدت زمان استفاده از جارو برقی
  • بهترین زمان استفاده از جاروبرقی

 جاروبرقی چند وات خوبه

وات جاروبرقی چیست ؟

جارو برقی ها از توان های متفاوتی برخوردارند و ممکن است هنگام خرید دستگاه نسبت به این موضوع سردرگم شوید و سوال هایی مثل وات جاروبرقی چیست، جاروبرقی چند وات خوبه؟ ذهن شما را به چالش بکشد.

برای پاسخ به این سوال لازم است بگوییم که معمولا جاروبرقی هایی که از توان 700 تا 1500 برخوردارند؛ کیفیت خوبی را از لحاظ جارو کردن و تمیزی نشان می دهند. با این حال ممکن است برخی از برندها قدرت بیشتری را ارائه کنند که در نتیجه عملکرد بهتری از خود ارائه می دهند.

جاروبرقی های مدرن، معمولا به موتورهای کارآمد و فناوری های پیشرفته برای دستیابی به قدرت مکش بالا و مصرف انرژی کم به صورت هم زمان مجهز هستند.

برای اینکه با موضوع اصلی مقاله یعنی وات جاروبرقی چیست بیشتر آشنا شوید؛ ادامه مطلب را دنبال کنید.

از سال 2017 به بعد بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان برچسب مصرف انرژی جدیدی برای این دستگاه در نظر گرفتند؛ که حداکثر مصرف برق را بر حسب وات مشخص می کنند.

توان اکثریت جارو برقی ها از 700 تا 2000 وات می باشد؛ اما هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که وات به تنهایی نشان دهنده قدرت مکش جارو برقی نیست و باید به عوامل دیگری مثل طراحی جارو برقی، کیفیت نازل ها و فیلترهای مورد استفاده توجه کنید.

تفاوت وات و قدرت مکش جاروبرقی

وات و قدرت مکش کاملا با یکدیگر متفاوت هستند در حالی که عده ای این دو را یکی می دانند. وات به مصرف برق موتور اشاره داشته و میزان مصرف انرژی را نشان می دهد؛ بنابراین وات به معنای قدرت مکش نیست.

با توجه به توضیحات ارائه شده، می توان گفت جاروبرقی با وات بالا می تواند انرژی بیشتری را نسبت به یک جاروبرقی کم وات برای همان قدرت مکش مصرف کند.

از سوی دیگر قدرت مکش جاروبرقی؛ به کیفیت نازل ها و فیلترهای مورد استفاده و عوامل دیگر بستگی دارد. به طور کلی قدرت مکش بالا به این معناست که جاروبرقی قادر است، کثیفی و گرد و غبار بیشتری را جمع کند.

بالاترین قدرت مکش جاروبرقی

تا اینجای مطلب وات جاروبرقی چیست با این موضوع آشنا شدید؛ حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که بالاترین قدرت مکش جاروبرقی چقدر است؟

توان مصرفی جارو برقی ها معمولا بین 1400 تا 2500 وات و یا حتی بالاتر است اما همان طور که پیش از این توضیح دادیم، قدرت مکش جاروبرقی با وات تفاوت داشته و وات بالاتر صرفا قدرت مکش بیشتری را تعیین نمی کند.

هنگام خرید جاروبرقی باید به کیفیت نازل و فیلترهای مورد استفاده توجه داشته باشید، زیرا عوامل مهم و تعیین کننده در خصوص قدرت مکش جاروبرقی می باشند.

در خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد

در خرید جاروبرقی باید به نکات مهمی که کیفیت بالای دستگاه را نشان می دهند، توجه داشته باشید. برای پاسخ درست به سوال؛ در خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؛ ادامه مقاله را مطالعه نمایید. عوامل تاثیرگذار در خرید جاروبرقی عبارت اند از:

  1. توان موتور جاروبرقی
  2. توان مکش دستگاه
  3. وزن
  4. میزان صدای جاروبرقی
  5. فیلتر
  6. لوله جاروبرقی
  7. طول سیم
  8. لوازم جانبی

توان موتور جاروبرقی

از مهم ترین مواردی که هنگام خرید هر وسیله برقی باید به آن توجه کنید، توان موتور دستگاه است. همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم، معمولا توان موتور جاروبرقی بین 1400 تا 2500 است و هرچه این میزان بیشتر شود به معنای مصرف انرژی بالاتر می باشد. خرید جاروبرقی با توان 1700 تا 2000 برای مصارف خانگی مناسب است.

توان مکش دستگاه

از دیگر ویژگی های مهم جاروبرقی که نشان دهنده عملکرد خوب آن است، توان مکش دستگاه می باشد. هرچه این میزان بالاتر باشد، قدرت بیشتری را از لحاظ جمع آوری زباله ها نشان می دهد.

وزن                   

در هنگام خرید جاروبرقی به وزن آن نیز توجه کنید، دستگاه های سنگین گزینه مناسبی برای مصارف خانگی نیستند.

میزان صدای جاروبرقی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید جاروبرقی، میزان صدای آن است. توصیه می شود هنگام خرید جاروبرقی از فروشنده تقاضا کنید که دستگاه را برای شما روشن کند تا میزان صدای آن را بسنجید.

فیلتر

در جاروبرقی های نسل جدید، چند فیلتر تصفیه شده در آن تعبیه شده که وظیفه جذب ذرات ریز و گرد و غبار را بر عهده دارند. در صورتی که بیماری های تنفسی یا حساسیت مبتلا هستید، وجود این قابلیت برای شما مفید خواهد بود.

لوله جاروبرقی

هنگام خرید این دستگاه، باید به طول لوله جاروبرقی و جنس آن توجه کنید؛ در صورتی که طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد هنگام جارو کردن با دردهای مفصلی مواجه می شوید. همچنین لوله های بسیار بلند هم تاثیر نامطلوبی دارند؛ بنابراین توصیه می شود جاروبرقی با لوله تلسکوپی را خریداری کنید.

طول سیم

طول سیم جاروبرقی نیز از ویژگی های مهم هنگام خرید دستگاه به شمار می رود، معمولا اندازه استاندارد برای طول سیم 6 تا 9 متر است. البته باید متراژ منزل را هم در نظر بگیرید.

لوازم جانبی

برخی از لوازم جانبی جاروبرقی مانند سری های مختلف بسیار کارآمد هستند؛ به طور مثال سری مخصوص سنگ، برای تمیز کردن کنار دیوار و سرامیک عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. در برخی از جاروبرقی ها سری مخصوص تمیز کردن حیوانات نیز تعبیه شده است. بنابراین هنگام خرید دستگاه به این نکات مهم توجه داشته باشید.

جاروبرقی ایرانی چه مارکی خوبه

استفاده از محصولات ایرانی پس از موج جدید تحریم ها و افزایش قیمت دلار، رواج پیدا کرد و در این میان نام برندهای ایرانی در بازار درخشیده شد. برای پاسخ به جاروبرقی ایرانی چه مارکی خوبه و قیمت جاروبرقی ایرانی خوب، می توان به برندهای پاکشوما، تولیپس و اشاره کرد که در ادامه مشخصات آن را بررسی می کنیم.

پاکشوما

پاکشوما از برندهای معتبر و قدیمی ایرانی است که در ابتدا با تولید ماشین لباسشویی دوقلو در بازار شناخته شد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به تولید انواع لوازم خانگی از جمله جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و… پرداخت. در ادامه مشخصات جاروبرقی پاکشوما را مشاهده می کنید:

نام کالا مشخصات قیمت
جاروبرقی پاکشوما مدل

PVC 25501

·       محدوده توان مصرفی : 2000 تا 2500 وات

·       توان موتور: 2500 وات

·       تعداد سری: 3

·       محدوده طول سیم: 10 تا 15 متر

·       نوع فیلتر: هپا

·       گنجایش مخزن: 5 لیتر

·       مجهز به سیم جمع کن خودکار

4،570،000 تومان
جاروبرقی پاکشوما مدل

PVC 25501 B

·       محدوده توان مصرفی : 2000 تا 2500 وات

·       توان موتور: 2500 وات

·       تعداد سری: 3 عدد

·       تعداد پارویی: 1 عدد

·       محدوده طول سیم: 12 متر

·       نوع فیلتر: هپا

·       گنجایش مخزن: 5 لیتر

·       مجهز به سیم جمع کن خودکار

6،200،000 تومان

 

تولیپس

تولیپس از برندهای نوپای ایرانی است که زیر مجموعه شرکت ناسیونال ایران فعالیت می کند. تولیپس در تولید محصولاتی از جمله جاروبرقی، آون توستر، پنکه و … فعالیت می کند. در ادامه مشخصات جاروبرقی تولیپس را مطالعه می کنید:

نام کالا مشخصات قیمت
جاروبرقی تولیپس دل

VC-625

·       محدوده توان مصرفی : 2000 تا 2500 وات

·       توان موتور: 2400 وات

·       محدوده طول سیم: 7 متر

·       نوع فیلتر: هپا

·       گنجایش مخزن: 3 لیتر

·       مجهز به سیم جمع کن خودکار

·       جنس بدنه: پلاستیک

·       مجهز به لوله تلسکوپی استیل

·       قابلیت جذب مایعات: ندارد

5،000،000 تومان
جاروبرقی تولیپس مدل

VC-622S

·       محدوده توان مصرفی : 2000 تا 2500 وات

·       توان موتور: 2200 وات

·       تعداد سری: 3 عدد

·       تعداد پارویی: 1 عدد

·        طول سیم: 5 متر

·       نوع فیلتر: هپا

·       گنجایش مخزن: 3 لیتر

·       مجهز به سیم جمع کن خودکار

·       دارای دو سری برای درزها

·       دارای لوله تلسکوپی استیل

·       مجهز به نشانگر پر بودن کیسه

4،400،000 تومان

 

موقع استفاده از جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد

در مطلب وات جاروبرقی چیست، یکی دیگر از موضوعات مهم که قصد داریم نکاتی را درباره آن بیان کنیم، این است که موقع استفاده از جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

از مهم ترین نکاتی که در خصوص استفاده از این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن به موقع فیلتر دستگاه است. البته برخی از جاروبرقی ها به کیسه یکبار مصرف مجهز هستند.

هنگام استفاده از جاروبرقی باید به سیم آن توجه داشته باشید و به خوبی از آن مراقبت کنید زیرا قطع شدن سیم روشن نشدن دستگاه را به وجود می آورد.

همچنین هنگام استفاده از دستگاه به  مدت زمان استفاده از جارو برقی توجه داشته باشید که استفاده یکسره از دستگاه، منجر به داغ شدن آن می شود و ممکن است موتور دستگاه بسوزد. بنابراین پس از 15 دقیقه استفاده مداوم، دستگاه را خاموش کرده و پس از گذشت مدت زمانی مجدد آن روشن کنید.

بهترین زمان استفاده از جاروبرقی

بهترین زمان استفاده از جاروبرقی هنگامی است که در ساعات اوج مصرف نبوده تا مصرف انرژی دستگاه بالا نرود. همچنین تعداد دفعات جارو کشیدن منزل به میزان رفت و آمد شما بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟