اخبار لوازم خانگی

مجوز واردات لوازم خانگی صادر می‌شود +ویدیو

مجوز واردات لوازم خانگی به صورت محدود صادر می‌شود تا تولیدکنندگان لوازم خانگی به واسطه رقابت، توسعه بیشتر پیدا کنند.

بهنام وحیدی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سال ۱۳۹۷ و پس از خروج آمریکا از برجام، وزارت صمت با هدف صرفه‌جویی ارزی و البته ادعای تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی که گفته بودند بازار داخلی ایران را تامین می‌کنند، واردات لوازم خانگی را ممنوع کرد.

در همین رابطه عباس علی آبادی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت :  هدف ما رفع انحصار از بازار لوازم خانگی کشور است، گرچه این سیاست باید به نوعی باشد که رقابت در صنایع  ایجاد شود اما از طرفی نباید فرصت انتخاب را از مردم گرفت. از این رو برای رقابت پذیر کردن کالاهای ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ممکن است مجوز واردات لوازم خانگی را صادر کنیم.

 

وزیر صنعت افزود : نباید مسیر صنعت لوازم خانگی به سمت و سوی انحصار برود و سیاست ما نیز همین است که این صنعت را از انحصار دور کنیم. از همین رو برای رقابت پذیر کردن کالاهای ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ارائه مجوز برای واردات لوازم خانگی انجام خواهد شد.

علی آبادی در پایان گفت : طی سال‌هایی که واردات لوازم خانگی ممنوع بود، تولیدکنندگان ایرانی به رشد و شکوفایی رسیده اند، از همین رو توان رقابت با برندهای خارجی را خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 09 آبان 1402 در 1:12 ب.ظ

    آنچه که مسلم است واردات رسمی لوازم خانگی علاوه بر ایجاد درامد از طریق دریافت عوارض گمرکی برای دولت از نظر خدمات پس از فروش و خریداری کالای مطمئن از نظر سلامت و دست اول بودن و اصالت کالا به نفع مصرف کننده است هر چند ممکن است واردات برخی کالاها مانند انواع اجاق گاز و هود و پکیج بدلیل درصد بالای ساخت داخل و کیفیت بالای تولید داخل صرفه اقتصادی نداشته و خریداران محدودی در بازار داشته باشد اما قطعا در مورد کالاهای مانند تلوزیون که میزان ساخت داخل ان پایین و تقریبا تمامی برندهای داخلی بصورت CKD از مبا چین وارد و در داخل کشور مونتاژ و بسیاری از آنها حتی بدون کارخانه بصورت قرارداد کارمزدی ساخت در کارخانه های تولید تلوزیون مونتاژ می گردند و بدلیل تیراژ پایین تولید احتمالا مانند اواخر دهه 60 از بازار رقابتی خارج و صرفا شرکتهای بزرگ تولید کننده تلوزیون در بازار باقی خواهند ماند