رفع مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی تا یک ماه آینده
اخبار لوازم خانگی

رفع مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی تا یک ماه آینده

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

میثم نجفی | 6 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با دستور وزیر صمت و هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

 محسن شکرالهی در مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: با دستور وزیر صمت و هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران در یک ماه آینده مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی رفع می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت افزود: برخی از قطعات مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی، وارداتی هستند و ما سالانه یک و نیم میلیارد دلار برای واردات این قطعات نیاز داریم. اما با وجود مشکلاتی که برای تأمین ارز قطعات لوازم خانگی داشتیم، امسال تولید رشد خوبی داشت و محصولات جدید و فناور را وارد بازار کردیم.

وی ادامه داد: ارز واردات قطعات لوازم خانگی عمدتاً ارز نیمایی است و گاهی از ارز صادرات سایر محصولات هم استفاده می‌شود.

شکرالهی گفت: در سال‌های اخیر عمق ساخت داخل در برخی محصولات بالاتر رفته است و برای همین ارزبری واردات قطعات کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت اظهار کرد: امسال با تلاشی که در حوزه صادرات داشتیم توانستیم بازارهای جدیدی را برای صادرات محصولات ایجاد کنیم و اکنون به کشورهای منطقه غرب آسیا و منطقه اوراسیا صادرات داریم./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟