ال کا تاپ

4+1 از بهترین چای سازهای 2023 که باید بشناسید!

مدل  BTM500 برویل Breville  و مدل 11171 Takeya به ترتیب از عنوان بهترین چای ساز برای تهیه چای داغ و چای سرد برخوردار شدند.

نفیسه رحیمی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای شناسایی 4+1 از بهترین چای سازهای 2023 فاکتورهای زیادی از جمله جنس و کیفیت مواد ساخته شده، برنامه های مختلف، تایمر و … در نظر گرفته شده که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

کتری برقی وسیله ای جدیدی در آشپزخانه نیست اما چای ساز های اتوماتیک را می توان به عنوان نمونه هایی معرفی کرد که طی سال های گذشته بیشتر رواج پیدا کرده اند. با توجه بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، مدل  BTM500 برویل Breville  و مدل 11171 Takeya به ترتیب از عنوان بهترین چای ساز برای تهیه چای داغ و چای سرد برخوردار  شدند.

 

چای ساز مدل  BTM500 برویل Breville

بهترین چای سازهای 2023

چای ساز مدل  BTM500 برویل Breville از 5 حالت مختلف برای تهیه چای سیاه، سبز، اولانگ، سفید و دمنوش های گیاهی برخوردار بوده و هر حالت دارای دمای مختلفی است. برای تهیه چای سیاه می توانید دما را در بالاترین حالت (212 درجه فارنهایت) قرار دهید و امکان تنظیم دما در 175 درجه فارنهایت به منظور تهیه چای سبز وجود دارد. مهمترین دلیل قرار گیری این مدل در لیست 4+1 از بهترین چای سازهای 2023 در واقع قابلیت انتخاب 5 حالت دمایی است.

این چای ساز طی مدت 5 دقیقه می تواند آب را برای تهیه چای گرم کند که بعد از جوش آمدن سه بار هشدار می دهد. در حالی که در مدل های قبلی تنها یک بار هشدار داده و کاربر زمان کمی را برای اضافه کردن چای ندارد.

  • نقاط قوت:
  1. انتخاب 5 حالت برای آماده کردن چی سیاه، سبز، سفید، گیاهی و اولانگ
  2. تایمر شمارش معکوس که زمان اضافه کردن چای و دم کردن را هشدار می دهد.
  3. استفاده و تمیز کردن آسان
  4. کیفیت بالا و ساخته شده از شیشه بوروسیلیکات و فولاد ضد زنگ
  • نقات ضعف
  1. قیمت دوبرابری نسبت به سایر مدل های بازار

چای ساز مدل CH66

چای ساز مدل CH66 به اندازه مدل برویل محبوب نیست اما می تواند یک فنجان چای عالی آماده کند. کتری این مدل همانند نسخه قبلی از شیشه بوروسیلیکات و فولاد ضد زنگ ساخته شده اگرچه پایه آن کیفیت نسخه برویل را ندارد.

این مدل از یک صفحه نمایشگر ال ای دی بهره می برد که به راحتی می توانید حالت های چای، بالا بردن دما و دمنوش را انتخاب کنید. این چای ساز در مقایسه با امکانات و کیفیتی که دارد، از قیمت مناسبی بهره می برد.

  • نقاط قوت:
  1. قیمت خیلی ارزان تر نسبت به مدل برویل
  2. 6 برنامه مختلف برای تهیه انواع چای و دمنوش
  3. کتری محکم و بزرگ ساخته شده از شیشه بوروسیلیکات و فولاد ضد زنگ
  4. امکان برنامه ریزی چای ساز از 12 ساعت قبل
  • نقات ضعف
  1. کاربری نه چندان راحت و کلید های زیاد و پیچیده
  2. برنامه ریزی جداگانه برای گرم کن پس از آماده شدن چای

 

چای ساز مدل 11171 Takeya

بهترین چای سازهای 2023

چای ساز مدل 11171 Takeya دارای طراحی باریک و ساده بوده که برای علاقه مندان به چای سرد تهیه شده است. برای ساخت ظرف این مدل از پلاستیک تریتان بهره برده اند که بسیار بادوام و شفاف است و معمولا برای تولید ظروف نگهدارنده مواد غذایی از آن استفاده می کنند.

توری و یا قسمتی که چای را در داخل آن می ریزید به درب متصل شده و بعد از پر کردن ظرف تا نیمه از آب جوش می توانید توری را قرار دهید.پس از دم کشیدن چای، دم آور یا توری را بیرون آورده و پارچ را با یخ پر کنید. در نهایت چند بار پارچ را به آرامی برعکس کنید تا در عرض 30 ثانیه چای شما آماده شود.

  • نقاط قوت:
  1. طی 30 ثانیه می تواند دو لیوان ای سرد آماده کند.
  2. دارای فناوری جدید برای خنک نگهداشتن چای سرد
  3. تزریق کننده یا توری دارای یک فنجان برای خالی کردن راحت است.
  4. درب دارای ضد نشتی
  • نقات ضعف
  1. برقی و خودکار نیست.
  2. آب جوش را باید جداگانه آماده کنید.

 

چای ساز مدل TM75BK-1 از Mr. Coffee

بهترین چای سازهای 2023

چای ساز مدل TM75BK-1 از Mr. Coffee در کمتر از 10 دقیقه می تواند سه لیوان چای سرد را آماده کند، در نتیجه برای استفاده در محل کار و یا خانه ایده آل است. این مدل در عین کیفیت بالا بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل نام آن در لیست 4+1 از بهترین چای سازهای 2023 آورده شده است.

کار کردن با این دستگاه شبیه به قهوه ساز است و بعد از پر کردن مخزن از آب تنها کافی است که چی را در قسمت تعبیه شده بریزید، حیت می توانید از تی بگ یا چای کیسه ای کمک بگیرید. در این مدل یک پارچ پلاستیکی پر از یخ در زیر دهانه توری قرار می گیرد. حدود شش دقیقه لازم است تا چای داغ از دهانه بیرون ریخته  و در یخ خنک شود. از طرفی پارچ این مدل درجه بندی شده و نسبت اضافه کردن آب را به یخ توضیح می دهد.

  • نقاط قوت:
  1. آماده کردن سه لیوان چای سرد در کمتر از 10 دقیقه
  2. مقرون به صرفه
  3. استفاده آسان
  4. ایده آل برای چای کیسه ای
  • نقات ضعف
  1. به فیلتر نیاز دارد.
  2. بزرگ و در نتیجه فضایی زیادی را بر روی کابینت اشغال می کند.

 

چای ساز مدل RJ11-17-GP برند Chefman

چای ساز مدل RJ11-17-GP برند Chefman طرفداران زیادی دارد اما در بررسی های انجام شده در حد مدل برویل ظاهر نشد. این مدل بسیار سبک بوده زیرا پایه آن از جنس پلاستیک بوده و با استیل ضد ضدنگ تزیین شده است.

این مدل به سرعت آب را به جوش می آورد اما هیچ عملکرد اتوماتیکی در آن دیده نمی شود. از طرفی درجه بندی تنها براساس لیتر انجام شده که در برخی از مناطق می تواند مشکل ساز باشد.

  • نقاط قوت:
  1. سریع جوش آوردن آب
  2. قیمت بسیار مناسب
  • نقات ضعف
  1. ساخته شده از مواد ارزان.
  2. عدم وجود برنامه ی اتوماتیک
  3. اندازه گیری پیچر تنها براساس لیتر
  4. خاموش شدن خودکار کار نمی کند

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟