آموزش

علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

ارور ای هفت یکی از رایج ترین ارور های موجود در لباسشویی سامسونگ‌ است که دلایل مختلفی دارد.

نهال وحیدی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیا تا به حال هنگام شستشو لباس ها توسط لباسشویی با علامت ارور روی صفحه نمایش آن برخورد کرده اید؟! به نظر شما علت بروز این کد های خطا چیست؟! آیا هر یک از کد ها می تواند به علت وجود یک مشکل داخلی در لباسشویی محسوب شوند؟! اما در این مطلب قصد داریم تا درباره ی یکی از رایج ترین ارور های لباسشویی سامسونگ که می تواند ارور هفت باشد صحبت کنیم. در واقع علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که در این مطلب به بررسی پنج علت اصلی و رایج در این لباسشویی خواهیم پرداخت که سبب بروز ارور e7 می شوند. همچنین در این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی ارور لباسشویی سامسونگ با این موارد نیز آشنا شوید:

  • هیدروستات لباسشویی سامسونگ
  • ارور e7 لباسشویی دوو
  • ارور e7 لباسشویی پاکشوما
  • ارور e7 لباسشویی ال جی
  • ارور e7 لباسشویی توشیبا

۵ علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ و رفع مشکل ارور e7

همانطور که اشاره کردیم، ارور ای هفت یکی از رایج ترین ارور های موجود در لباسشویی سامسونگ‌ است که دلایل مختلفی دارد و برای رفع هر کدام باید از یک روش مختص به خودش استفاده کنید. اما در اینجا قصد داریم تا با بررسی ۵ علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ به شما کمک کنیم تا در صورت بروز این مشکل بتوانید آن را حل کنید. یکی از ویژگی های مثبت در لباسشویی های سامسونگ، می تواند هشدار و بروز این ارور های خطا باشد تا به مصرف کننده ها کمک کنند در صورت بروز آن روند عیب یابی را سریع تر و با دقت بیشتری پیش ببرند. خوب است بدانید بر اساس دفترچه راهنمای مدل های جدید تر ماشین لباسشویی سامسونگ، ارور ای ۷ را مرتبط با ریزش آب بیش از حد درون دیگ عنوان کرده اند که معمولا در این حالت روند شستشو متوقف شده و دستگاه به طور خودکار خاموش می شود و در نهایت شاهد ارور e7 خواهید بود. همچنین در برخی مواقع به دلیل اختلالات مرتبط با شیلنگ آبرسانی و پمپ آب نیز ممکن است، آب از درون دیگ لباسشویی سرایزی شود و یک رسوایی بزرگ در آشپزخانه ایجاد کند.

☆ توصیه می کنیم در صورت مشاهده ارور e7، دستگاه را از برق جدا کنید.

خرابی هیدروستات لباسشویی سامسونگ

  • وظیفه هیدرواستات، اندازه گیری میزان آب ورودی به داخل دستگاه لباسشویی است که با رسیدن آب به میزان مورد نیاز، دستور قطع شدن مسیر آب را ورودی را به برد صادر می کند. به طور معمول خرابی هیدروستات لباسشویی سامسونگ می تواند یکی از علت های اصلی پر شدن دیگ لباسشویی و در نتیجه سرازیر شدن آب از آن باشد پس یکی از علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند مربوط به خرابی این قسمت، یعنی هیدرواستات باشد. پس هیدرواستات را بررسی کنید و از سلامت شلنگ و کپسول آن مطمئن شوید و در صورتی که نیاز بع تعویض هیدرواستات دارید بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید تا این کار را انجام دهد.

خرابی برد لباسشویی سامسونگ

  • برد در دستگاه های مختلف می تواند نقش مغز را ایفا کند. در واقع برد یک قطعه ی کوچک اما بسیار مهم در قسمت بالایی لباسشویی های تمام اتوماتیک است. این قطعه با استفاده از اتصالات الکتریکی که با تمامی قطعات داخل لباسشویی دارد فعالیت هر یک را به طور دقیق بررسی و کنترل می کند و همچنین دستور شروع به کار و پایان کار را می دهد. هنگامی که مشکل از هیدرو استات نباشد و در واقع دستور قطع آب توسط هیدرو استات به درستی انجام شود، برد اگر نیم سوز یا خراب شده باشد قادر به تحلیل این اطلاعات نبوده و نمی تواند دستور قطع شدن شیر برقی را بدهد به همین ترتیب ممکن است آب بیشتری وارد دیگ لباسشویی شده و در نتیجه شاهد ارور ای هفت باشید. از مواردی که در خرابی برد تاثیرگذار هستند می توان به نوسانات شدید برق، رطوبت زیاد و داغ کردن بیش از اندازه دستگاه لباسشویی اشاره کرد.

قطعی اتصالات هیدرواستات و برد لباسشویی سامسونگ

  • هنگامی که هیدرواستات و برد را بررسی کردید و از سالم بودن آن مطمئن شدید می توانید به قطعی اتصالات بین این دو شک کنید. در حالتی که هم برد و هم هیدرواستات سالم هستند اما پیغام هیدرواستات برای کافی بودن آب دیگ لباسشویی به برد ارسال نمی شود قطعا بایر به بررسی اتصال بین این دو بپردازید. در صورت بروز این مشکل برای رفع آت باید اقدام به ترمیم یا تعویض اتصالات بین برد و هیدرواستات کنید.

قطعی اتصالات شیر برقی و برد لباسشویی سامسونگ

  • هنگامی که پیغام هیدرواستات به برد ارسال شده و برد نیز به درستی دستور قطع شدن آب ورودی را به شیر برقی ارسال می کند،اگر اتصال میان برد و شیر برقی قطع باشد باعث می شود که آب داخل دیگ لباسشویی بیش از اندازه پر شده و شاهد ارور e7 باشید. در این حالت نیز باید اتصالات بین برد و شیر برقی را بررسی ‌کنید تا هر گونه خرابی و قطعی از بین برود و بر طرف شود.

خرابی شیر برقی لباسشویی سامسونگ

اگر شیر برقی لباسشویی خراب باشد قطعا شاهد ارور ای هفت خواهید بود. در این حالت شیر برقی دستور قطع شدن آب ورودی را دریافت می کند اما قادر به عمل کردن به این دستور نیست و در نتیجه آب بیشتری وارد دیگ می شود. در صورت خرابی شیر برقی باید اقدام به تعویض آن کنید.

سایر ارور های لباسشویی سامسونگ و علت آن ها

HE1 یا HE2خرابی هیتر یا گرمکن
4C یا 4Eمشکل در ورود آب به دستگاه
UE یا E4عدم تعادل دستگاه و بارگذاری بیش از حد لباس‌ها در لباسشویی
E2عدم تخلیه آب لباسشویی
5E یا SEمشکل تخلیه آب
DEمشکل در درب لباسشویی
8E و 3Eوجود نقص فنی در موتور لباسشویی
UCایراد در پاور یا برق ورودی دستگاه
AEمشکل برقراری ارتباط
CEوجود اشکال در دمای آب
LEنشت آب در ماشین لباسشویی
IE و 1Eمشکل در تامین آب دستگاه
SUDاستفاده از پودرهای شوینده به مقدار زیاد
OE و E3استفاده از مایع یا پودرهای شوینده زیاد
BE2گیرکردن یکی از دکمه‌های لباسشویی سامسونگ
3H، 2H و 4Hهنگام استفاده از برنامه‌های با شستشوی طولانی مدت نمایش داده می‌شود.
E7, 1Cوجود مشکل در تامین آب دستگاه
HOTلباسشویی خیلی گرم شده است.
HE3عملکرد سیستم بخار ایراد پیدا کرده است.
UBلباسشویی بار نامتعادل دارد.
OC, OFاستفاده از شوینده زیاد
T1, T2, TSTدستگاه در حالت تست گیر کرده است
5Cمشکل تخلیه آب
TE, EC, TE1, TE2, TE3حسگر دما دچار مشکل شده است
LE, LE1, E9, 11E, LC, LC1نشت آب (سطح آب پایین تشخیص داده شده است)
3E1, 3E2,3E3,3E4, EA, EBوجود نقص در موتور لباسشویی
4E1, 4EDمشکل دمای آب وجود دارد
6Eهیتر آب کار نمی‌کند
9E1, 9E2, PH1, PLOمشکل برق‌رسانی وجود دارد
BE1, 12Eدکمه پاور ایراد دارد
E8مشکل دمای آب
EDخطای باز بودن درب
DE1خطای سوئیچ قفل درب
FEخطای فن
H1خطای نامناسب بودن دمای آب

 

علت ارور e7 در سایر لباسشویی ها ( ال جی، پاکشوما، دوو، توشیبا)

  • ارور e7 لباسشویی ال جی به معنی عدم اتصال است و معمولا این خطا برای لباسشویی های TWIN WASH است. در صورتی که Mini Wash زیر دستگاه Main wash نصب نشود، کلید اتصال به درستی کار نخواهد کرد و شاهد ارور ای هفت خواهید بود.
  • ارور e7 لباسشویی پاکشوما به معنی این است که ارتباط بین پنل اصلی و برد دستگاه لباسشویی قطع شده و دکمه های پنل لباسشویی کار نمی کنند.
  • ارور e7 لباسشویی دوو به این معنی است که کارکرد موتور دچار مشکل شده است و یا موتور در جهت درست حرکت نکرده است.
  • ارور e7 لباسشویی توشیبا به دو معنی است، در اولین حالت ممکن است حجم لباس ها زیاد باشد و در دومین حالت ممکن است آب داخل دیگ لباسشویی بیش از حد نرمال باشد.

جمع بندی

یکی از مزیت انواع لباسشویی های جدید، وجود کد های اخطار در آن ها است که سبب می شود به راحتی بتوانید تشخیص دهید که هر مشکل مربوط به کدام قسمت از دستگاه است. این موضوع سبب حل شدن خرابی های جزیی دستگاه در کوتاه ترین زمان و همچنین جلوگیری از آسیب های بیشتر به لباسشویی می شود و با این روند می توان عمر دستگاه را افزایش داد. در ابن مطلب سعی کردیم تا درباره ی علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ صحبت کنیم و متوجه شدید که علت این مشکل قطعا از ریزش آب بیش از اندازه درون دیگ است که خود این مسئله نیز می تواند دلایل مختلفی مانند مشکل در هیدرواستا، خرابی برد، خرابی شیر برقی و قعی اتصالات در شیر برقی و هیدرواستات با برد دستگاه باشد. همچنین به خوبی با ارور های دیگر این لباسشویی و علت آن ها آشنا شدید. در صورتی که شاهد هر گونه خطا و هشدار از طرف لباسشویی تان بودید بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا به سرعت مشکل دستگاه تان را حل کنید و نگران خراب شدن آن نباشید. مطالعه دفترچه راهنمای این لوازم نیز می تواند در بسیاری از مواقع به ما کمک کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟