اخبار لوازم خانگی

اختصاص 4.7 درصد از گردش مالی سالیانه‌ی پاکشوما به تحقیق و توسعه‌ی محصولات جدید

 پاکشوما به منظور افزایش کیفیت و رتبه خود در بخش تحقیق و توسعه (R&D) از اختصاص 4.7 درصد گردش مالی سالیانه خود به این بخش خبر داده است.

نفیسه رحیمی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پاکشوما به منظور افزایش کیفیت و رتبه خود در بخش تحقیق و توسعه (R&D) از اختصاص 4.7 درصد گردش مالی سالیانه خود به این بخش خبر داده است.

این گروه تولید کننده لوازم خانگی تمرکز ویژه ای بر روی سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه‌ دارد اما بخش (R&D) در پاکشوما چیست؟ و چرا انقدر سرمایه گذاری در این بخش برای پاکشوما و بسیاری از برندهای مشهور لوازم خانگی اهمیت دارد؟

بخش (R&D) در سازمان‌ها و وظایف این بخش

واحد تحقیق و توسعه به شکل جدی از سال 1960در چارت سازمانی شرکت‌ها تعریف شد و در واقع به دلیل تاثیرات مستقیمی که بر افزایش توان رقابتی، کسب سهام بازار، نوآوری و ارتقا سطح استاندارد زندگی دارد، مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته و به همین دلیل، در چارت سازمانی شرکت پاکشوما نیز قرار گرفته است.

R&D  مخفف(Research and Development) به معنی تحقیق و توسعه می‌باشد و بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان قلب تپنده ی هر بنگاه تولیدی است زیرا می تواند نقش به‌سزایی در رشد چشمگیر هر شرکت و در نهایت صنایع کشور داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت وظایف این بخش شامل اقدامات و فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها از جمله پاکشوما برای نوآوری و معرفی محصولات و خدمات جدید انجام می‌دهند.

از اهداف اصلی واحد R&D در پاکشوما می توان به

  • توسعه محصولات جدید، نوآوری و ایده های خلاقانه
  • ارتقای کیفیت محصولات و خدمات به مشتریان
  • شناسایی نیازها و توسعه محصولات براساس درخواست های مشتریان ایرانی
  • افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی
  • کاهش هزینه‌های تولید و بهبود فرآیندهای تولید
  • به کارگیری افراد با استعداد و افزایش بازدهی فعالیت‌های انسانی
  • افزایش میزان خوداتکایی و وابستگی کمتر به شرکت های خارجی

اشاره کرد.

اهمیت واحد R&D در پاکشوما

سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای پاکشوما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا فرآیند تولید محصولات به طور دقیق و موشکافانه بررسی شود و از طرفی با شناخت نیازهای بازار و تولید محصولی متناسب با درخواست مشتریان، توان رقابتی این شرکت افزایش می‌یابد.

پاکشوما با تولید محصولات بهتر و نوآورانه و بهبود فرآیندهای عملیاتی می‌تواند نقش به‌سزایی در گسترش کسب و کار خود و البته صنعت لوازم خانگی کشور داشته باشد. اتکا به متخصصان کشور و عدم وابستگی به کشورهای خارجی از جمله مواردی است که در بخش R&D به آن توجه می‌شود و با توجه به شرایط کشور و وجود تحریم‌های مختلف، اهمیت واحد R&D در پاکشوما دو چندان شده است.

هر کسب و کاری برای پیشرفت خود باید فعالیت‌های خود را گسترش داده و متناسب با فناوری‌های روز دنیا و نیازهای مشتریان حرکت کند. بخش R&D این امکان را فراهم کرده است و به همین دلیل پاکشوما 4.7 درصد از گردش مالی سالیانه خود را صرف سرمایه‌گذاری در این بخش می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟