اخبار لوازم خانگی

دفتر تخصیص ارز لوازم خانگی آغاز به کار کرد/امضای تفاهم‌نامه با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تخصیص 2 هزار 200 همت

دستیار ویژه وزیر صمت در نشست کمیسیون تخصصی صنعت انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران از آغاز به کار دفتر مخصوص تخصیص ارز لوازم خانگی خبر داد.

میثم نجفی | 5 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نشست کمیسیون تخصصی صنعت انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران با رویکرد بررسی مشکلات ارزی واحدهای تولیدی روز یکشنبه 12 آذر 1402 با حضور گلنار نصرالهی؛ مشاور وزیر صمت، سیدعلی لطفی‌زاده؛ مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت، عباس هاشمی؛ دبیر و انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران و برخی از اعضای انجمن برگزار شد.

گلنار نصرالهی؛ مشاور وزیر صمت در خصوص تخصیص ارز گفت: در اوایل سال جاری تقریباً تخصیص ارز به بن بست خورد که وزارت صمت علیرغم میل باطنی خود ناچار به سهمیه‌بندی شد. در صورتی که این سهمیه‌بندی صورت نمی‌گرفت بیم آن بود که برخی از واحدهای تولیدی با مشکل مواد اولیه روبه‌رو شوند.

وی به نامه انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران به معاون اول رئیس‌جمهور در آبان ماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت:  در این نامه به فرایند کند ثبت سفارش و انتظار در صف طولانی واحدهای تولیدی برای تخصیص ارز اشاره شده بود که در حال حاضر حداکثر زمان تخصیص ارز به یک هفته رسیده است

سیدعلی لطفی‌زاده؛ دستیار ویژه وزیر صمت در جریان این نشست از آغاز به کار دفتر مخصوص تخصیص ارز لوازم خانگی خبر داد و عنوان کرد: امسال سال جهش تولید است و تمام تلاش بر این است که از تولید حمایت کنیم.

وی در ادامه در خصوص جزییات راه اندازی دفتر مخصوص تخصیص ارز لوازم خانگی عنوان کرد: پیش از این تمامی تولیدکنندگان فارغ از این که کدام یک نقش کلیدی تری دارند، در صف ارز قرار می گرفتند و با جدا کردن صف ارز دیگر تولید کنندگان خودرو و لوازم خانگی سه ویژه خود را دریافت می کنند و در واقع در صف مخصوص به خود خواهند ایستاد.

مشاور وزیر صمت در ادامه گفت: لیست واحدهای تولیدی توسعه‌یافته واجد شرایط برای دریافت ارز در هفته اخیر اعلام شد و در نتیجه امکان دریافت ارز برای واحدهای تولیدی از این هفته وجود دارد.

وی ضمن عذرخواهی از تولید کنندگان باب تاخیر و نابسامانی‌ های موجود گفت: دلایل مختلفی برای مشکلات به وجود آمده وجود دارد اما خوشبختانه در تامین و تخصیص ارز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و واحدهای تولیدی با اطمینان می‌توانند کار خود را دنبال کنند.

سیدعلی لطفی‌زاده با اشاره به اهداف وزارت صمت برای تامین و فریز ارز در سال های آینده عنوان کرد: بخشی از تعرفه‌های لوازم خانگی در دفاتری به‌جز دفتر لوازم خانگی تایید می‌شود و علت این تاخیر، عدم آگاهی این دفاتر به نحوی کار این صنعت است.

لطفی‌زاده از  امضای تفاهم‌نامه با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تخصیص 2 هزار 200 همت به صنایع در راستای حمایت از تولید خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می شود که در سال1403،  صنعت لوازم خانگی نیاز کل کشور را تامین کند اگرچه این به‌منزله ممنوعیت کامل واردات لوازم خانگی به کشور نیست.

عباس هاشمی در جریان این نشست به رشد قابل قبول صنعت لوازم خانگی در دوسال اخیر اشاره کرد و از اعضای حاضر کمیسیون درخواست کرد تا با بیان مشکلات، لطفی‌زاده مشاور ویژه وزیر صمت و خانم نصرالهی را از نزدیک در جریان امور تامین ارز خرید مواد اولیه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟