اخبار لوازم خانگی

افزایش ظرفیت تولید یخچال و فریزردر شرکت تولیدی صنایع گلدیران(سهامی عام)

رویکرد کارخانه یخچال و فریزر شرکت صنایع گلدیران جهت افزایش ظرفیت تولید از طریق بهبود راندمان و ارتقاء بهره وری (تغییر و بهبود پروسه های تولید) بوده است .

یاسمن داودیان | 5 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این واحد صنعتی و تولیدی، هدف اصلی شرکت گلدیران را می توان افزایش ظرفیت تولید دانست، این مسئولیت اساسی مدیر تولید شرکت گلدیران است که به اهداف کمی مطلوب دست پیدا کند.

طرح ریزی رویکرد، برنامه ریزی پروژه و اجرای روش های بهبود و افزایش تولید کارخانه یخچال و فریزر گلدیران

 

در این واحد صنعتی و تولیدی، هدف اصلی شرکت گلدیران را می توان افزایش ظرفیت تولید دانست، این مسئولیت اساسی مدیر تولید شرکت گلدیران است که به اهداف کمی مطلوب دست پیدا کند. در صورتی که شرکت گلدیران در بازار محصولات خود، مانعی بر سر راه فروش بیشتر ندارد و تقاضای کافی برای محصولات تولیدی سازمان وجود دارد، راه پیش رو برای افزایش کمی تولید از طریق بالا بردن فروش، هموار بوده و با فراغ بال و خاطری جمع از محیط بیرونی، می توان به بهبود منابع، قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازمان پرداخته و به اجرای طرح ها و روش های بهبود و افزایش تولید و فروش همت گمارد.

به صورت تکنیکال و فنی، افزایش سطح و حجم تولید را از راه ها و روش های زیر می توان محقق نمود. اقدامات جهت افزایش حجم تولید را در یک نوع طبقه‌بندی به روش‌های فیزیکی و سخت‌افزاری و روش های بهبود راندمان و ارتقاء بهره وری تقسیم می کنیم. برای هر کدام از این دو نوع رویکرد اقدامات مشخصی را می توان برشمرد. این اقدامات، راه‌های ممکن می‌باشند، برای برگزیدن و اقدام مطابق آن ها باید تحلیل‌ها و بررسی‌های لازم صورت پذیرد تا مشخص شود که کدام روش برای شرایط و ویژگی های موجود مناسب تر می باشد.

الف روش های بهبود و افزایش تولید با اقدامات سخت افزار

راه های این رویکرد در پی برآورد و تهیه منابع و امکانات فیزیکی لازم برای افزایش حجم تولید می باشد. همان‌طور که می‌دانید منابع مورد نیاز برای تولید، شامل دستگاه‌ها و ماشین آلات، مواد اولیه، نیروی انسانی، فضا و محیط کاری، تجهیزات، ابزارآلات و . . . هستند. طبیعتا روش‌های سخت‌افزاری که موارد زیر را شامل می‌شوند، در پی افزایش هر کدام از منابع برای ایجاد ظرفیت و امکان تولید بیشتر می‌باشند.

۱ – افزایش شیفت کاری

۲ –  خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری از خط های جدید تولید

۳ – افزایش تعداد نیروی انسانی، برای فرآیند های دستی و نیروبر

۴ – تغییر تکنولوژی تولید، خرید دستگاه های جدید با تکنولوژی به روزتر، حجم، مقدار و سرعت بیشتر تولید

۵ – استفاده از خدمات پیمانکاری و برون سپاری فعالیت های تولیدی

ب افزایش تولید از طریق بهبود راندمان و ارتقاء بهره وری

۱ – کاهش توقفات خط تولید

۲ – برطرف کردن مشکلات کیفیتی

۳ – کاهش توقفات برنامه ریزی شده ناشی از تغییر محصول تولیدی خط یا تعویض قالب ها

۴ – بهبود بهره وری نیروی انسانی

۵ – بهبود وضعیت ارگونومی فعالیت های تولیدی

۶ – تغییر و بهبود پروسه های تولید

۷ – بهبود سیستم های حمل ونقل و جابجایی مواد، قطعات، محصولات و ابزارها

8 – خطاناپذیر سازی فعالیت های تنظیم دستگاه، Set Up ابزارها مانند قالب و فیکسچرها و جای گذاری قطعات، مواد و محصولات

9 – اتوماتیک ساختن و خودکار نمودن فعالیت های تولیدی، جابجایی و حمل و نقل بین ایستگاه های کاری و مراحل مختلف تولید.

که رویکرد کارخانه یخچال و فریزر شرکت صنایع گلدیران جهت افزایش ظرفیت تولید از طریق بهبود راندمان و ارتقاء بهره وری (تغییر و بهبود پروسه های تولید) بوده است .

اقدامات انجام شده در کارخانه یخچال و فریزر شرکت صنایع گلدیران جهت کاهش زمان پخت

1-تغییر در مقدارمواد اولیه مصرفی 2-تغییر در نسبت‌های استوکیومتری مورد استفاده از مواد اولیه مصرفی 3-تعبیه سوارخ جهت خروج هوا یا vent در فوم 4-تغییر در ساختار ماشین جهت اصلاح تزریق فوم 5-تنظیم وکنترل دمای مواد اولیه 6-تنظیم و کنترل دمای قالب  7-تنظیم و کنترل دمای پیش گرم

کاهش زمان پخت فوم پلی یورتان 

مهم‌ترین نقش فوم پلی یورتان سخت در لوازم خانگی مانند یخچال‌ها، ایجاد یک سیستم عایق حرارتی با عملکرد بالا و بهینه سازی انرژی می‌باشد. ساختار سلول بسته، مهم‌ترین ویژگی این دسته از فوم‌ها محسوب می‌شود که رسانایی حرارتی ضعیف و بهترین عملکرد را برای عایق ارائه می‌دهند. فوم یخچالی پلی یورتان به عنوان یک ماده عایق در بین یک لایه‌ی خارجی از جنس فلز و یک لایه‌ی داخلی از جنس ABS تزریق می‌شود. خواص چسبندگی بالای پلی یورتان‌ها، اتصال محکم بین دیواره‌های داخلی و خارجی را تضمین کرده و به جلوگیری از تبادل حرارت کمک می‌کند. به طور کلی در تولید فوم‌های پلی یورتان قالبی مخصوص یخچال، هدف یک صنعتگر یا تولید کننده لوازم خانگی، کاهش زمان خروج از قالب فوم‌های یخچالی است زیرا تحت این شرایط سرعت تولید افزایش پیدا می‌کند که برای تولید کننده مقرون به صرفه می‌باشد. مواد اولیه مصرفی، نوع دستگاه مورد استفاده و سرعت فرایند تولید بر زمان خروج از قالب فوم‌های یخچالی موثر می‌باشد. در بحث مواد اولیه، فرمولاسیون مواد اولیه می‌تواند تعیین کننده زمان خروج از قالب باشد.

در برخی از فرمولاسیون‌ها، سرعت انجام واکنش بیشتر است و زمان پخت فوم پایین‌تری دارد، در نتیجه خروج از قالب سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در بعضی دیگر از فرمولاسیون‌ها، سرعت واکنش پایین‌تر است، در نتیجه مدت زمان خروج از قالب نیز بیشتر می‌شود. نسبت‌های استوکیومتری مورد استفاده از مواد، در خط تولید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در مرحله کیورینگ یا پخت فوم تاثیر می‌گذارد. اگر فرایند پخت فوم با سرعت بالایی انجام شود، زمان ماند در قالب نیز کاهش می‌یابد. در بحث فرمولاسیون، نسبت ایزوسیانات به پلیول مصرفی بسیار مهم است. اگر این نسبت به درستی رعایت نشود و از یک میزانی بالاتر یا پایین‌تر باشد، نتیجه عکس می‌دهد و باید دارای یک حد اُپتیمم باشد. زیرا در اثر واکنش گروه‌های عاملی ایزوسیانات با پلیول، اگر نسبت‌های استوکیومتری به درستی رعایت شده باشد، بهترین واکنش را خواهیم داشت.که تحقیق و بررسی بر روی آیتم های فوق الاشاره سبب گردید که ما بتوانیم در یک مدل از یخچال با حجم فوم بالا ، دیواره های قطور، بهترین واکنش شیمیایی ، بالاترین کیفیت و 60 ثانیه کاهش زمان پخت فوم را بدست آوریم .

کاهش شصت ثانیه از زمان پخت فوم سبب گردید که 50 دستگاه به تولید روزانه ، 1250 دستگاه به تولید ماهانه و 15000 دستگاه به تولید سالانه این مدل اضافه گردد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟