آموزش

آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لاستیک درب لباسشویی از قطعات اصلی این دستگاه شناخته شده که نقش مهمی در ...

یاسمن داودیان | 5 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لاستیک درب لباسشویی از قطعات اصلی این دستگاه شناخته شده که نقش مهمی در عملکرد صحیح لباسشویی ایفا می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

در آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی درباره موضوعات زیر هم نکاتی می خوانیم:

  • تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی
  • نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی پاکشوما
  • نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی اسنوا
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی ال جی
  • جا انداختن فنر دور لاستیک لباسشویی ال جی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی سامسونگ

 تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی

 

پاره شدن لاستیک درب لباسشویی موجب نشتی آب به کف آشپزخانه می شود. تعمیر پارگی لاستیک لباسشویی اولین گزینه ای است که پس از مواجه شدن با این مشکل در ذهن شما ایجاد شود؛ اما لازم به ذکر است که تنها راه حل رفع پارگی لاستیک لباسشویی تعویض آن است و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

همان طور که پیش از این توضیح دادیم، خراب شدن و پارگی لاستیک دور درب دستگاه با نشتی آب از آن همراه است و این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که می تواند برای لباسشویی رخ بدهد، از دلایلی که باعث فرسوده شدن این قطعه می شوند، عبارت اند از:

  1. سوراخ شدن لاستیک
  2. پوسیده شدن لاستیک
  3. پاره شدن لاستیک
  4. جرم گرفتن لاستیک دور درب

به طور کلی لاستیک هایی که در ماشین لباسشویی تعبیه می شوند، شامل لاستیک دور درب ساده، لاستیک دور درب تک سوراخ و لاستیک دور درب چراغ دار می شوند.

در لاستیک دور درب ساده هیچ گونه شیاری وجود ندارد و تعویض آن ها بسیار آسان است، در لاستیک های تک سوراخ یک شیار برای گردش آب وجود دارد و در مدل های چراغ دار دو شیار روی آن ها تعبیه شده است.

وظیفه لاستیک دور درب لباسشویی

آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی

وظیفه لاستیک دور درب لباسشویی، ایجاد فاصله بین دیگ و بدنه لباسشویی است تا دستگاه در حین کار با سرعت بالا، صدای ناهنجار ایجاد نکند. برای آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جدا کردن برق از دستگاه
  2. باز کردن پنل جلویی لباسشویی
  3. خارج کردن محفظه شوینده
  4. جدا کردن سیم های متصل به برد
  5. برداشتن قسمت جلویی ماشین لباسشویی
  6. جدا کردن لاستیک دور درب
  7. باز کردن میکروسوئیچ دستگاه
  8. نصب لاستیک جدید

جدا کردن برق از دستگاه

در اولین مرحله لازم است برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و همچنین روشن شدن ناگهانی ماشین لباسشویی، دستگاه را از برق بکشید.

باز کردن پنل جلویی لباسشویی

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که امکان باز کردن پنل جلویی ماشین لباسشویی در تمامی مدل ها امکان پذیر نیست.

ابتدا درب ماشین لباسشویی را که به وسیله دو پیچ در عقب لباسشویی محکم شده است را باز کرده و سپس پیچ های پشت پنل جلویی را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید؛ در این مرحله مراقب باشید تا به برد دستگاه صدمه وارد نکنید.

خارج کردن محفظه شوینده

سومین مرحله از آموزش تعویض لاستیک دور درب لباسشویی، جدا کردن محفظه شوینده از دستگاه است؛ برای خارج کردن این محفظه ابتدا آن را کاملا بیرون بکشید و سپس آن را به سمت بالا مایل کنید تا خار آن آزاد شده و کاملا از جای خود خارج شود.

جدا کردن سیم های متصل به برد

 

تمامی کابل های متصل به برد را به گونه ای که آسیبی به برد وارد نشود، جدا کنید. سپس خارهای بالایی قاب جلویی را یکی یکی آزاد کرده و قاب جلویی را کاملا از جای خود خارج کنید.

برداشتن قسمت جلویی ماشین لباسشویی

در این مرحله از آموزش تعویض لاستیک درب لباسشویی باید قسمت جلویی دستگاه را بردارید. درب پایینی لباسشویی که برای پمپ تخلیه و فیلتر تعبیه شده را کاملا باز کرده و تمامی پیچ های آن را باز کنید.

جدا کردن لاستیک دور درب

بعد از باز کردن تمامی پیچ های بدنه دستگاه، نوبت به جدا کردن لاستیک دور درب می رسد؛ به این نکته دقت داشته باشید که لاستیک دور درب به وسیله یک سیم گرد و یک فنر به دو طرف متصل شده است.

یکی به دیگ و دیگری به بدنه جلویی ماشین لباسشویی متصل شده است که شما برای باز کردن طرفی که به بدنه وصل شده باید کمی فنر را باز کرده تا سیم از دور لاستیک خارج شود.

باز کردن میکروسوئیچ دستگاه

در مرحله بعد برای تعویض لاستیک دور درب لباسشویی، پیچ میکروسوئیچ درب را باز کرده و کابل متصل به آن را جدا کنید تا قاب جلویی خارج شود.

نصب لاستیک جدید

حالا شما به قسمتی از لاستیک که به دیگ متصل شده است، دسترسی کامل دارید و با باز کردن سیم و فنر دور آن، لاستیک را خارج کرده و لاستیک نو را جایگزین کنید.

قبل از قرار دادن لاستیک نو با استفاده از یک پارچه تمیز تمامی کثیفی ها و کپک های تجمع یافته در این ناحیه را تمیز کنید.

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی پاکشوما

پاکشوما از برندهای ایرانی است که به تولید انواع ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و … پرداخته است. نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی پاکشوما طبق مراحل زیر انجام می شود که توضیحات کلی آن را پیش از این بیان کردیم.

  1. جدا کردن برق از دستگاه
  2. باز کردن پنل جلویی لباسشویی
  3. خارج کردن محفظه شوینده
  4. جدا کردن سیم های متصل به برد
  5. برداشتن قسمت جلویی ماشین لباسشویی
  6. جدا کردن لاستیک دور درب
  7. باز کردن میکروسوئیچ دستگاه
  8. نصب لاستیک جدید

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی اسنوا

اسنوا یکی دیگر از برندهای ایرانی است که محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است. نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی اسنوا همانند مراحلی است که در ابتدای مطلب بیان کردیم؛ و تفاوتی با دیگر برندها ندارد.

تعویض لاستیک درب لباسشویی ال جی

ال جی از برندهای معتبر جهانی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. برای تعویض لاستیک درب لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا دستگاه را جهت جلوگیری از حوادث پیش آمده از برق جدا کنید.
  2. پیچ های پنل را باز کرده و سپس پنل جلویی را بردارید.
  3. محفظه شوینده یا همان جا پودری را از ماشین لباسشویی خارج کنید.
  4. سیم های متصل به برد دستگاه را جدا کنید.
  5. قسمت جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  6. در این مرحله باید لاستیک دور درب دستگاه را از آن جدا کنید.
  7. در آخرین مرحله پس از باز کردن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی، لاستیک جدیدی را نصب کنید.

تعویض لاستیک درب لباسشویی سامسونگ

برای تعویض لاستیک درب لباسشویی سامسونگ تنها لازم است مطلب را به صورت کامل بخوانید و همان نکاتی را در ابتدا بیان کردیم برای لباسشویی سامسونگ نیز به کار ببرید، زیرا تفاوتی با یکدیگر ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟