چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه ؟
آموزش

چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه ؟

به طور کلی برای پاسخ به سوال چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه لازم است بگوییم که مشکل اصلی از قابلمه دستگاه است.

یاسمن داودیان | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلوپز یکی از بهترین دستگاه های پخت غذا است که برای تهیه انواع برنج، سوپ، کیک، خورش و … به کار می رود، البته ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه با چالش هایی هم مواجه شوید، عدم تشکیل ته دیگ یکی از مشکلات رایج است که ممکن است برای برخی از دستگاه ها رخ بدهد؛ در این مطلب به بررسی سوال چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه می پردازیم.

در مقاله چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال
  • دکمه ته دیگ در پلوپز دیجیتال
  • ته دیگ در پلوپز فیلیپس
  • ته دیگ زعفرانی در پلوپز
  • طرز استفاده از پلوپز چند کاره

 نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال

چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه ؟

پیش از اینکه به موضوع اصلی مطلب یعنی چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه بپردازیم؛ قصد داریم نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال دیجیتال را توضیح دهیم. برای استفاده بهتر از پلوپز دیجیتال لازم است معنی دکمه های قرار گرفته بر روی دستگاه و کاربرد آن ها را بدانید.

  • دکمه Crust: دکمه ته دیگ در پلوپز دیجیتال Crust است. برای درست کردن برنج ته دیگ دار باید بعد از روشن کردن دستگاه و ریختن برنج در قابلمه این دکمه را انتخاب کنید.
  • دکمه Stew: این دکمه در پلوپزهای دیجیتال به معنی خورش می باشد، برای درست کردن خورش تنها لازم است مواد مورد نظر را در دستگاه قرار داده و سپس دکمه Stew را انتخاب کنید.
  • دکمه Bake: استفاده از این دکمه برای پخت انواع مواد غذایی به کار می رود. برای پختن مواد غذایی در دستگاه پلوپز بعد از اینکه مواد غذایی خام مورد نظر را به همراه آب کافی در پلوپز قرار دادید، دکمه Bake را فعال کنید.
  • دکمه Yoghurt: برنامه Yoghurt یه معنای ماست بندی می باشد که در برخی از پلوپز های چندکاره و دیجیتال دیده می شود. برای استفاده از این برنامه باید شیر جوشانده شده را با مایه ماست مخلوط کرده و آن را در ظرف پلوپز قرار دهید، سپس دکمه مورد نظر را فشار دهید.
  • دکمه Steam: وجود این دکمه در دستگاه های دیجیتال به معنای بخارپز است، برای استفاده از این برنامه باید ابتدا مقداری آب درون دستگاه ریخته و سپس مخصوص بخارپز را روی قابلمه قرار دهید و مواد غذایی را درون آن بگذارید.
  • دکمه Keep Warm: وجود این دکمه به معنای گرم نگه داشتن غذا است. این قابلیت پس از اتمام زمان پخت فعال شده و غذا را گرم نگه می دارد.
  • دکمه Soaked Rice: این برنامه در واقع برای پخت برنج به کار می رود، اگر برنج را از قبل خیس کرده باشید استفاده از این برنامه مناسب است.
  • دکمه Reheat: استفاده از این برنامه برای گرم کردن مجدد غذا است، هر زمان قصد گرم کردن مواد غذایی مختلف را داشته باشید، می توانید مواد غذایی مورد نظر را در قابلمه پخت بریزید، سپس دستگاه را روشن کرده و برنامه Reheat را انتخاب کنید.
  • دکمه Reset: این دکمه برای شروع شدن پخت با تاخیر به کار می رود. معمولا پلوپزهای دیجیتالی و امروزی قابلیت پخت با تاخیر را دارند و می توان زمان شروع پخت را از 1 تا 24 ساعت تعیین کرد.

 علت ته دیگ نبستن پلوپز

به طور کلی برای پاسخ به سوال چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه لازم است بگوییم که مشکل اصلی از قابلمه دستگاه است. ضربه خوردن قابلمه باعث کج شدن و تغییر شکل آن می شود، در نتیجه بین دستگاه و قابلمه فاصله ای ایجاد شده که عدم تشکیل ته دیگ را به وجود می آورد.

همچنین بروز مشکل در ترموستات و المنت دستگاه نیز ته دیگ نبستن در پلوپز را ایجاد می کند. اگر ترموستات خراب شده باشد، نمی تواند کف دستگاه را به طور یکنواخت گرم کند، در صورت بروز این مشکل باید این قطعه را تعویض کنید.

ته دیگ در پلوپز فیلیپس

برای درست کردن ته دیگ در پلوپز فیلیپس باید برنج را درون دستگاه ریخته، سپس دکمه Claypot Rice را فعال کنید تا علاوه بر برنج خوش طعم ته دیگ نیز در کنار آن ایجاد شود.

ته دیگ زعفرانی در پلوپز

درست کردن ته دیگ زعفرانی می تواند یک گزینه عالی برای مهمانی های شما باشد، این ته دیگ علاوه بر ظاهری زیبا که به سفره های شما می بخشد، برنج را خوش طعم تر نیز می کند. برای طرز تهیه ته دیگ زعفرانی در پلوپز به مواد زیر نیاز دارید:

برنجیک پیمانه
گلابدو قاشق
ماستدو قاشق
تخم مرغ1 عدد
روغندو قاشق
یخ1 عدد
زعفران، نمکبه مقدار لازم

 

یک تکه یخ را در کاسه قرار داده، سپس مقداری زعفران روی آن بپاشید تا در دمای محیط باز شود. در مرحله بعدی برنج را به مرحله دم کشیدن برسانید و دو لیوان از آن را با بقیه مواد ته دیگ هم بزنید.

ته دیگ را در پلوپز قرار داده و گزینه ته دیگ پلوپز را انتخاب کنید، بعد از گذشت 30 دقیقه باقی مواد را اضافه کرده و تا پایان پخت صبر کنید.

طرز استفاده از پلوپز چند کاره

طرز استفاده از پلوپز چندکاره برای برنج طبق مراحل زیر انجام می شود:

  1. هر نوع برنجی که قصد پخت آن را دارید، پیمانه کرده و سپس آن را دوباره شستشو دهید.
  2. برنج را در قابلمه پلوپز ریخته، سپس بر روی آن بریزید. میزان آب باید همان مقداری باشد که برای پختن برنج بر روی گاز استفاده می کنید.
  3. درب پلوپز را گذاشته و پلوپز را روی حالت پخت برنج قرار دهید، با استفاده از دکمه منو می توانید برنامه پخت برنج را انتخاب کنید.
  4. پس از تعیین درجه حرات، دکمه start را فعال کنید.
  5. پس از پخته شدن کامل برنج صدای بوق پلوپز به گوشتان می رسد و این به معنی پخته شدن کامل برنج است.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟