آموزش

انواع ماشین لباسشویی را بیشتر بشناسید

هر کدام از ماشین لباسشویی ها دارای کارایی متفاوت و مخصوص به خود هستند. در این مطلب قصد داریم تا درباره ی انواع ماشین لباسشویی و مدل های مختلف آن صحبت کنیم.

نفیسه رحیمی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی نیز پیشرفت کرده اند و هر سری مدل های جدید تری از هر وسیله ای روانه بازار شد. یکی از کاربردی ترین وسیله های هر خانه ای قطعا لباسشویی است. که امروزه شاهد انواع ماشین لباسشویی با ویژگی و برند های مختلف را در بازار مشاهده می کنیم. هر کدام از ماشین لباسشویی ها دارای کارایی متفاوت و مخصوص به خود هستند. همچنین برخی از آن ها شباهت هایی نیز به هم دارند. همانطور که اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی انواع ماشین لباسشویی و مدل های مختلف آن صحبت کنیم.

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • بهترین ماشین لباسشویی ایرانی
  • ارزانترین ماشین لباسشویی ایرانی
  • ماشین لباسشویی ارزان

معرفی انواع ماشین لباسشویی

اگر شما هم قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید اما نمی دانید که بهترین ماشین لباسشویی ایرانی یا خارجی مناسب شما کدام ها هستند در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل با انوا ماشین لباسشویی آشنا شوید. به طور کلی می توان ماشین لباسشویی ها را به چند دسته تقسیم کرد. که این موارد عبارتند از:

1)ماشین لباسشویی درب از جلو

در اکثر خانه های امروزی شاهد انواع ماشین لباسشویی های درب از جلو هستیم که استفاده ی بسیار راحت و آسانی نیز دارند. این نوع لباسشویی ویژگی های زیادی داشته و به همین دلیل طرفدار های زیادی نیز دارد. نحوه شستشوی در این لباسشویی به شکلی است که زمانی که محفظه داخلی پر از آب می شود، مایع تمیز کننده با آب مخلوط شده و فرایند شستشو شروع می شود و در زمانی مشخص به پایان می رسد. این نوع لباسشویی از مواد شوینده بهترین بازدهی را می گیرد و کف کمتری تولید می کند. ماشین لباسشویی های درب از جلو با توجه به ویژگی و کارایی که دارد بسیار مقرون به صرفه هستند. از سایر ویژگی های این نوع لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی لباس با حداقل رطوبت در چرخش
  • کاهش زمان خشک کردن
  • مصرف کم انرژی

2)ماشین لباسشویی درب از بالا

این نوع از لباسشویی ها با توجه به مخزن آبی که دارند آب زیادی مصرف می کنند. اما نسبت به لباسشویی های تمام اتوماتیک قیمت بسیار پایین تری دارند و جزو ماشین لباسشویی ارزان محسوب می شوند. لباسشویی های با درب از بالا، شستشوی انواع لباس ها را به صورت چرخشی و همزمان با مواد شوینده ترکیب می کند. این نوع لباسشویی فضای کمتری اشغال کرده و جا به جایی راحتی دارد. از سایر ویژگی های لباسشویی درب از بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مینی واش بزای شستشوی سطحی و سریع
  • ظرفیت ۳ تا ۷ کیلوگرم
  • اشغال فضای کم
  • مناسب برای خانواده های کم جمعیت

3)ماشین لباسشویی دو قلو

لباسشویی های دو قلو به ۳ دسته ی درب از بالا، درب از جلو و یک درب از بالا و درب دیگر‌از جلو تقسیم بندی می شوند. ظرفیت این لباسشویی ها بسیار زیاد بوده و برای خانواده های پر جمعیت مناسب هستند. برخی از لباسشویی های دو قلو شامل یک درب خشک کن و دیگری مخصوص شستشو هستند اما قیمت آن ها نسبت به مدل های دیگری بیشتر است. از ویژگی های این لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرفیت بالا
  • تنوع در مدل
  • دارای خشک کن جدا

4)ماشین لباسشویی سطلی

اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی ارزان هستید ،لباسشویی های سطلی بسیار مناسب هستند. لباسشویی های سطلی انرژی کمتری نسبت به لباسشویی های اتوماتیک مصرف می کنند و همچنین قیمت پایین تری نسبت به آن ها دارند. اما یکی از عیب های این لباسشویی می تواند سخت بودن به بارگیری و تخلیه لباس ها اشاره کرد. این ماشین لباسشویی سطلی برای ۲ تا ۴ نفر مناسب است و بین ۴ تا ۲۰ کیلو گرم ظرفیت آن است و به نوعی فضای زیادی را اشغال می کند. از ویژگی های آن می توان به این موارد اشاره کرد که:

  • ظرفیت بالایی دارد
  • مصرف کم انرژی
  • مقرون به صرفه است

5)ماشین لباسشویی جیبی

لباسشویی های جیبی می تواند بیشتر مناسب افرادی باشد که خیلی سفر کرده و یا تک نفره هستند. این نوع لباسشویی دارای یک محفظه برای نگهداری مواد شوینده است و می تواند هر نوع لباسی را بشوید. انرژی مصرفی این لباسشویی، باطری است و با فشردن یک دکمه شروع به فعالیت می کند‌.

6)ماشین لباسشویی دو درب

کاربرد این لباسشویی ها زیاد است. لباسشویی های دو درب می توانند در زمان شستشوی لباس یک لباس دیگر به آن اضافه شود. همچنین قیمت این نوع لباسشویی بسیار مناسب بوده و مصرف آب کمی دارد. ظرفیت این لباسشویی بین ۴ تا ۱۸ کیلو گرم است.

7)ماشین لباسشویی قابل حمل

اگر دائما در حال اسباب کشی هستید یکی از گزینه های مناسب برای شما لباسشویی های قابل حنل است. این نوع لباسشویی قیمت مناسبی داشته و برخی از مدل های آن ها با باطری کار می کنند‌ که برای شارژ مجدد کافی است آن را به برق متصل کنید‌. ظرفیت این لباسشویی برای خانواده های کم‌ جمعیت مناسب است‌.

8)ماشین لباسشویی و خشک کن

این مدل از لباسشویی اغلب با هم نبوده و باید به صورت جداگانه آن ها را تهیه کنید. اما امروزه برند هایی هستند که با ترکیب دستگاه خشک کن و لباسشویی، ماشین لباسشویی هایی تولید کرده اند که این قابلیت را به یک جا دارد‌ و بسیار کاربردی هستند. قیمت این نوع بسیار بالا است و برای افرادی که همیشه عجله دارند بسیار مناسب بوده.

تفاوت انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک

یکی از اصلی ترین تفاوت انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک در خشک کردن لباس ها است. در لباسشویی های اتوماتیک از سیستم حرارتی برای خشک کردن لباس استفاده می کنند در صورتی که در لباسشویی های تمام اتوماتیک از سیستم حرارتی برقی برای خشک کردن استفاده می شود. به طور کلی انواع لباسشویی های اتوماتیک را می توان به ۱۰ گروه تقسیم‌ بندی کرد:

گروه ۱اتوماتیک درب از جلو با گردش دورانی سریع
گروه ۲تمام اتوماتیک ترکیبی درب از جلو با گردش دورانی سریع، خشک‌ کن ۱۰۰ درصد
گروه ۳اتوماتیک دیجیتالی درب از جلو با گردش دورانی سریع
گروه ۴تمام اتوماتیک دیجیتالی درب از جلو با گردش دورانی سریع ، خشک کن ۱۰۰ درصد
گروه ۵اتوماتیک درب از حلو با گردش دورانی سریع
گروه ۶تمام اتوماتیک دیجیتالی درب از جلو با گردش سریع، خشک کن ۱۰۰ درصد
گروه ۷اتوماتیک درب از بالا با گردش دورانی سریع و حرکت پروانه نیم دور با گیر بکس
گروه ۸اتوماتیک درب از بالا با گردش دورانی سریع و دارای تسمه و پولی و شفت
گروه ۹اتوماتیک دیجیتالی درب از بالا با گردش دورانی سریع و تسمه، پولی و شفت
گروه ۱۰تمام اتوماتیک دیجیتالی درب از بالا با موتورDC و بدون تسمه و پولی و خشک کن

نکات مهم در انواع ماشین لباسشویی

  • دور شستشو لباسشویی بسیار نقش مهمی در تمیزی لباس و مصرف برق و آب دارد.
  • لباسشویی های تولید امروزی دارای نمادA+++هستند که مصرف برق بسیار کمی دارند.
  • رده های A++ و A+ نیز قابل قبول اند.
  • استفاده از برند های معتبر
  • تحمل وزن بالا و قرار گیری مقدار لباس بیشتر در آن ها
  • وجود برنامه های متنوع و مناسب با شستشوی لباس مورد نظر

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟