علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون
آموزش

علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون

به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای انواع تلویزیون های جدید و قدیمی رخ دهد.

یاسمن داودیان | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای انواع تلویزیون های جدید و قدیمی رخ دهد. خوشبختانه در دنیای امروز با استفاده از روش های ساده می توان این مشکل را به راحتی حل کرد اما در ابتدا نیازمند بررسی علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون است که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

 در مطلب علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • علت رنگارنگ شدن صفحه تلویزیون
  • علت بنفش شدن صفحه تلویزیون قدیمی
  • چگونه رنگ تلویزیون را درست کنیم
  • بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی
  • علت آبی شدن رنگ تلویزیون ال جی
  • علت بنفش شدن صفحه تلویزیون ال جی
  • علت قرمز شدن صفحه تلویزیون ال جی
  • چگونه رنگ تلویزیون ال جی را تنظیم کنیم
  • علت قرمز شدن صفحه تلویزیون سامسونگ
  • بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ
  • بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

علت رنگارنگ شدن صفحه تلویزیون

پیش از اینکه به موضوع اصلی یعنی علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون بپردازیم، لازم به ذکر است که تماس جزئی صفحه نمایش تلویزیون با مقادیر بسیار کم آب هنگام گردگیری و یا تمیز کردن آن احتمال آسیب به آن را بالا می برد.

از مهم ترین علت های رنگارنگ شدن صفحه تلویزیون می توان به خرابی پنل تلویزیون، خرابی Black Light و همچنین سوختن پیکسل های تلویزیون اشاره کرد؛ دیگر دلایل بهم ریختگی رنگ ها در تلویزیون شامل موارد زیر می شود:

  • یکی از قطعات مهم و کاربردی در تلویزیون پنل و مین برد آن است و آسیب دیدن آن قطعه از اصلی ترین دلایل بهم ریختگی رنگ ها در نمایشگر به شمار می رود.
  • لازم به ذکر است که اختلال در رنگ های تلویزیون ارتباط مستقیمی با نوع عملکرد پنل تلویزیون دارد.
  • استفاده طولانی مدت از تلویزیون منجر به داغ شدن صفحه نمایشگر و در نتیجه خراب شدن پنل می شود.
  • ایجاد تیرگی کامل و یا کاهش نور در صفحه نمایش نشان دهنده خرابی قطعه Black Light پنل است.
  • هر گونه ایراد و مشکل در لایه اصلی پنل (Liquid) منجر به ایجاد رنگ جدید و همچنین هاله ای غیر طبیعی از رنگ ها در صفحه نمایش تلویزیون می شود.
  • از اصلی ترین علت های به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون می توان به سوختگی پیکسل تلویزیون اشاره کرد.

انواع خرابی رنگ ها در تلویزیون

علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون

انواع خرابی به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون که در ادامه توضیحاتی در خصوص آن ارائه می دهیم، شامل موارد زیر می شود:

  1. به هم ریختگی رنگ تلویزیون
  2. دو رنگ شدن تصویر
  3. وجود رنگ اضافه در نمایشگر
  4. سوختگی پیکسل های تلویزیون
  5. وجود رنگ قرمز در نمایشگر
  6. وجود رنگ سبز در نمایشگر
  7. وجود رنگ بنفش در نمایشگر

به هم ریختگی رنگ تلویزیون

یکی از رایج ترین مواردی که اکثریت افراد با آن مواجه می شوند، به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون است. در این حالت رنگ ها به درستی به نمایش در نمی آیند و تصویر به خوبی دیده نمی شود.

معمولا علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون ناشی از خرابی پنل است. اگر پنل به درستی کار نکند نوردهی دچار ایراد شده و در نتیجه رنگ ها به هم می ریزد. برای تعمیر این مشکل لازم است از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

دو رنگ شدن تصویر

دو رنگ شدن تصویر یکی دیگر از مشکلاتی است که برای نمایشگر تلویزیون ممکن است ایجاد شود. در این حالت پس از روشن شدن تلویزیون، تصاویر به صورت دو رنگ دیده شده و همچنین ممکن است قسمتی از تصویر تیره و یا کم نورتر از سایر بخش ها دیده شود. بروز این مشکل نشان دهنده خرابی بک لایت تلویزیون است و نیازی به تعویض پنل نیست.

وجود رنگ اضافه در نمایشگر

ممکن است خرابی رنگ ها در تلویزیون به صورت وجود رنگ اضافه در نمایشگر خودش را نشان دهد. بروز این مشکل نیز به دلیل خرابی بک لایت است و با ترمیم این قطعه حل می شود.

البته در صورتی که این مشکل مربوط به لایه های ابتدایی پنل باشد راهی جزء تعویض پنل برای تعمیر دستگاه وجود ندارد.

سوختگی پیکسل های تلویزیون

پیکسل های تلویزیون دارای 3 عدد ساب هستند که در ارتباط با تشکیل رنگ عمل می کنند. اگر پنل ایرادی داشته باشد، پیکسل ها خاموش می شوند که اصطلاحا به آن پیکسل سوختگی می گویند.

سوختگی پیکسل ها باعث سیاه دیده شدن تصاویر و خرابی رنگ تلویزیون می شود که با تعمیر آن توسط فرد تعمیرکار این مشکل به راحتی حل می شود.

وجود رنگ قرمز در نمایشگر

یکی از رایج ترین خرابی هایی که در صفحه نمایشگر تلویزیون ایجاد می شود، وجود رنگ قرمز در آن است. اگر یک پیکسل همیشه روشن باشد نقاط قرمز رنگ در صفحه دیده می شود.

گاهی ترانزیستورهایی که پیکسل را کنترل می کنند، هیچ برقی دریافت نمی کنند و به این ترتیب نور از لایه RGB عبور نمی کند و در نتیجه پیکسل ها به رنگ اصلی خود یعنی قرمز دیده می شوند.

برای ترمیم پیکسل ها و رفع قرمز شدن نمایشگر تلویزیون، پیکسل ها را گرم می کنند تا ترمیم شده و به حالت عادی به نمایش در آیند.

وجود رنگ سبز در نمایشگر

علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون

سبز شدن نمایشگر تلویزیون معممولا ناشی از ضربه خوردن پنل است. گاهی به دلیل جا به جایی غیر اصولی و نادرست تلویزیون این مشکل ایجاد می شود. این مسئله می تواند باعث به هم ریختن سه رنگ اصلی یعنی سبز، آبی و قرمز شده و رنگ سبز را در نمایشگر پخش کند.

همچنین قرار دادن آهنربا در برابر صفحه نمایش هم ممکن است رنگ ها را با هم ترکیب کند. رنگین کمانی شدن تصویر در چنین شرایطی رخ می دهد و برای رفع این مشکل باید پنل و پیکسل ها را تعمیر کند.

وجود رنگ بنفش در نمایشگر

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون قدیمی و وجود رنگ بنفش در نمایشگر به دلیل تغییر رنگ لامپ های LED بک لایت می باشد و در صورتی که مشکلی در بک لایت ایجاد شود باعث به هم ریختن رنگ ها و همچنین کاهش شدت آن ها می شود.

چگونه رنگ تلویزیون را درست کنیم

پس از بررسی علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون لازم است به سوال چگونه رنگ تلویزیون را درست کنیم؟ پاسخ دهیم.

در صورتی که علت قاطی شدن رنگ ها در تلویزیون ناشی از خرابی پنل دستگاه تلویزیون باشد، تنها راهی که وجود دارد تعویض و تعمیر پنل است و همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد امکان تعمیر پنل وجود ندارد.

پس از تشخیص خرابی بک لایت که به علت روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون ایجاد می شود، باید این قطعه را ترمیم کنید. همچنین مشکل تیره یا روشن بودن تصویر که به علت خرابی بک لایت رخ می دهد با ترمیم آن به سادگی رفع می شود.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی

ال جی یکی از برندهای محبوب در سراسر دنیا است که با عرضه محصولات متنوع و با کیفیت اعتبار خوبی کسب کرده است. بهم ریختگی رنگ ها در تلویزیون یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای تمامی برندها رخ دهد. به ریختگی رنگ تلویزیون ال جی به دلایل زیر است:

  1. روشن ماندن تلویزیون برای طولانی مدت
  2. ضربه خوردن پنل تلویزیون
  3. نفوذ آب به نمایشگر تلویزیون

علت آبی شدن رنگ تلویزیون ال جی

علت آبی شدن رنگ تلویزیون ال جی به دلیل سوختن پیکسل های آن است و برای رفع این مشکل ابتدا باید پنل و بک لایت را بررسی کنید و در صورت نیاز لازم است آن ها را ترمیم و یا تعمیر کنید.

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون ال جی

بک لایت در تلویزیون وظیفه تامین نور در صفحه نمایش را بر عهده دارد و علت بنفش شدن صفحه تلویزیون ال جی به دلیل تغییر رنگ لامپ های ال ای دی یک لایت می باشد.

علت قرمز شدن صفحه تلویزیون ال جی

علت قرمز شدن صفحه تلویزیون ال جی به دلیل ایجاد پیکسل های سوخته در نمایشگر تلویزیون است و همان طور که پیش از این هم بیان کردیم برای رفع این مشکل باید به پیکسل ها گرما بدهید.

چگونه رنگ تلویزیون ال جی را تنظیم کنیم

چگونه رنگ تلویزیون ال جی را تنظیم کنید یکی از سوالات رایجی است که از سوی کاربران این برند پرسیده می شود. برای تنظیم رنگ تلویزیون ال جی مراحل زیر را انجام دهید:

  • باز کردن Setting: روی کنترل تلویزیون ال جی دکمه Setting و یا دکمه ای با نماد چرخ دنده را فشار دهید.
  • باز کردن All Setting: در سمت چپ صفحه آیکون های مختلفی را مشاهده می کنید از بین دکمه ها گزینه All Setting را انتخاب کنید.
  • باز کردن Picture: در بالای صفحه گزینه Picture را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب آن وارد منوی تنظیمات تصویر می شوید.
  • باز کردن Picture Mode Setting: این گزینه را از بالای فهرست کشویی انتخاب کرده و اگر قصد دارید از حالت پیش فرض استفاده کنید، گزینه Picture Mode را انتخاب کنید.
  • اعمال تغییرات: در زیر گزینه Picture Mode همه تنظیمات مثل وضوح، روشنایی و … را مشاهده خواهید کرد در صورتی که نوار لغزنده را به چپ و راست حرکت دهید می توانید هر ویژگی تصویر را به سلیقه خود سفارشی سازی کنید.

علت قرمز شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

علت قرمز شدن صفحه تلویزیون سامسونگ همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم به دلیل وجود پیکسل های سوخته در صفحه نمایش تلویزیون است و تنها راه حل رفع این مشکل گرما دادن به پیکسل ها است.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ

برای رفع بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ باید در منوی تصویر گزینه  Hueرا پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با انتخاب این گزینه می توانید میزان رنگ های سبز تا قرمز تنظیم کنید.

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ باید در ابتدا وارد منو تنظیمات تصویر شوید و حالت استاندارد را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

در مطلب علت به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون به توضیح موضوعات مختلف در خصوص تلویزیون پرداختیم تا علاوه بر راهکارهای رفع این مشکل اطلاعات مفیدی در خصوص تلویزیون به دست آورید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟