نمایش جدیدترین لوازم خانگی مجهز به هوش مصنوعی ال جی و سامسونگ در CES 2024
خانه هوشمند

نمایش جدیدترین لوازم خانگی مجهز به هوش مصنوعی ال جی و سامسونگ در CES 2024

لوازم خانگی های مجهز به هوش مصنوعی ال جی و سامسونگ قرار است در بزرگترین رویداد فناوری جهان یعنی CES 2024 به نمایش گذاشته شود

نفیسه رحیمی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  لوازم خانگی های مجهز به هوش مصنوعی ال جی و سامسونگ قرار است در بزرگترین رویداد فناوری جهان یعنی CES 2024 به نمایش گذاشته شود. این رویداد از 9 الی 12 ژانویه (19 الی 22 دی ماه 1402) میزبان علاقه مندان به دنیای فناوری از سراسر جهان است.

براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ الکترونیک قرار است محصولات مجهز به AI که از جمله می توان به جاروبرقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo و یخچال فریزرهای فمیلی هاب پلاس اشاره کرد، را در معرض نمایش عموم قرار دهد.

جاروبرقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo در واقع از دو عملکرد بخارشوی و جارو کردن بهره برده و به لطف هوش مصنوعی در خانه حرکت می کند و با مسیریابی دقیق، می تواند انواع لکه ها را شناسایی و محیط را تمیز کند. جالب است بدانید که این مدل از قابلیت تشخیص کف بهره برده است و بعد از شناسایی نوع کف خانه، عملیات تمیز کردن را آغاز می کند.

عملکرد شناسایی موانع و اشیا این مدل سامسونگ ارتقا پیدا کرده و با کمک فناوری AI Object Recognition، سنسورهای سه بعدی و دوربین تشخیص اشیا می تواند موانع کوچک حتی در اندازه یک سانتی متر را به راحتی تشخیص دهد، در نتیجه نگرانی بابت شناسایی کابل ها یا سیم و حتی پدهای بهداشتی حیوانات خانگی وجود ندارد. جارو رباتیک Bespoke Jet AI مجهز به حالت AI است که قدرت مکش را بر اساس بار و فشار برس تعیین کرده و محیط را کاملا تمیز می کند. این اولین جاروبرقی بی سیم در کره است که گواهی AI+ را از انجمن استانداردهای کره دریافت کرده است.

یخچال مدل 2024  Family Hub Plus سامسونگ الکترونیکس دارای ویژگی پیشرفته AI Vision Inside است. به طور خودکار لحظه ای را که مواد در یخچال قرار می گیرند یا از یخچال خارج می شوند را با دوربین داخلی ضبط کرده و یک لیست غذا ایجاد می کند.فناوری Vision AI که با حدود 1 میلیون عکس غذا آموزش دیده است و می تواند 33 نوع غذای تازه را تشخیص دهد و به طور خودکار لیست غذا را به روز کند.

ال‌جی الکترونیکس از عرضه تلویزیون QNED مدل 2024 خود با پردازنده قوی‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیار خانگی هوش مصنوعی Smart Home AI Agent خبر داد. تلویزیون QNED 2024 ال جی از فناوری AI Picture Pro بهره برده که می تواند صحنه های پس زمینه و ژانر ویدیو را تشخیص دهد و براساس آن تصاویر را با جزئیات و کیفیت بهتر نمایش دهد.

فناوری AI Sound Pro این محصول ال جی صدای 2 کاناله را به یک کانال مجازی 9.1.2 تبدیل کرده و در نتیجه صدای غنی تری را ارائه می کند. مشتریانی که از ساندبار  ال‌جی استفاده می‌کنند می‌توانند از صدای فراگیر سه بعدی به  لطف ویژگی WOW Orchestra لذت ببرند، بلندگوهای تلویزیون و ساندبار طوری همگام‌سازی می‌شوند که گویی یک سیستم تک بلندگو هستند.

عامل هوش مصنوعی Smart Home AI Agent ال جی دارای فناوری‌های رباتیک، هوش مصنوعی و چندوجهی بسیار پیشرفته  است که امکان حرکت کردن، درک و یادگیری و شرکت در مکالمات را دارد. فناوری های رانندگی خودران این ربات بسیار قابل توجه است و می تواند ازدوربین داخلی، بلندگو و سنسورهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های محیطی همچون دما، رطوبت و کیفیت هوای داخل استفاده کند. این ربات به مظور راحت کردن کارهای خانه طراحی شده و کاربران می توانند از راه دور حیوانات خانگی  و امور مربوط به خانه را از طریق سنسورها و دوربین ها کنترل کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟