نمایشگاه لوازم خانگی

آنچه از نمایشگاه 2024 CES در بخش لوازم خانگی انتظار داریم؟/هوش مصنوعی، بازیگر اصلی CES امسال

نمایشگاه CES 2024 از 9 ژانویه (19 دی ماه 1402) آغاز می شود و تا روز جمعه (22 دی ماه 1402) ادامه دارد.

نفیسه رحیمی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  نمایشگاه CES یکی از مهمترین رویدادهای فناوری جهان تلقی می شود که اکثر غول های فناوری در آن حضور دارند و در واقع به شرکت ها فرصت می دهد تا جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی های خود را در معرض نمایش عموم قرار دهند. نمایشگاه CES 2024 از 9 ژانویه (19 دی ماه 1402) آغاز می شود و تا روز جمعه (22 دی ماه 1402) ادامه دارد.

4274 نفر برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده اند و از شاخص ترین برندها می توان به ال جی، سامسونگ، آمازون، سونی و … اشاره کرد.  ال کا ایران مانند هر سال تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه لوازم خانگی و هوش مصنوعی نمایشگاه CES را پوشش می دهد.

تلویزیون

بخش تلویزیون همواره در نمایشگاه CES حضور دارد و در سال گذشته شاهد ارتقا روشنایی تلویزیون های اولد و فناوری مینی ال ای دی در تلویزیون های پیشرفته ال سی دی با برچسب قیمتی مناسب بودیم. ال‌جی در حال حاضر خط تولید تلویزیون 2024 خود را معرفی کرده است اما امسال خبری از توسعه پنل های بزرگ نیست. شاید بتوان گفت که موضوع جذاب CES 2024 مربوط به همکاری روکو و ال جی و همچنین معرفی پردازش تصویر هوش مصنوعی باشد.

سالهاست که شرکت ها بر روی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارتقا کیفیت تصاویر و صدا تمرکز دارند اما به نظر می رسد که شاهد نمونه واقعی آن در CES 2024 باشیم. البته با توجه به ظهور چت جی پی تی، Bard و یا موارد دیگر دور از انتظار نیست.

ال‌جی الکترونیکس از عرضه تلویزیون QNED مدل 2024 خود با پردازنده قوی‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داد. تلویزیون QNED 2024 ال جی از فناوری AI Picture Pro بهره برده که می تواند صحنه های پس زمینه و ژانر ویدیو را تشخیص دهد و براساس آن تصاویر را با جزئیات و کیفیت بهتر نمایش دهد.

سامسونگ یکی از بازیگران اصلی بازار تلویزیون است و باید منتظرماند و دید که آیا خط تولید این رقیب دیرینه مربوط به هوش مصنوعی می شود و یا قابلیت جدیدی برای عرضه دارد؟

موضوع دیگری که در بخش تلویزیون می تواند برای علاقه مندان به دنیای فناوری و لوازم خانگی جذاب باشد، تلویزیون های وایرلس است که توسط شرکت دیسپلیسDisplace در سال گذشته معرفی شد. براساس اعلام این شرکت، دو سایز از این تلویزیون‌ با عنوان دیسپلیس مینی(Displace Mini)  27 اینچی و دیسپلیس فلکس(Displace Flex)  55 اینچی به نمایش درخواهند آمد البته پیش بینی می شوند که نسخه 110 اینچی آن نیز معرفی شود.

خانه هوشمند

لوازم خانگی های مجهز به هوش مصنوعی و به کارگیری این فناوری در محصولات خانگی حرف اول را در CES 2024 می زند و کنفرانس سامسونگ با موضوع “هوش مصنوعی برای همه” قرار است برگزار شود. جاروهای رباتیک، یخچال فریزر مبتنی بر هوش مصنوعی تنها بخشی از محصولات سامسونگ در CES 2024 است و به نظر می رسد سامسونگ در این بخش با دستی پر ظاهر شود.

ال جی قرار است از ربات جدید خود با عنوان Smart Home AI Agent رونمایی کند و ادعا شده که از قابلیت مکالمه، درک و یادگیری برخوردار است. این ربات به منظور راحت کردن کارهای خانه طراحی شده و کاربران می توانند از راه دور حیوانات خانگی  و امور مربوط به خانه را از طریق سنسورها و دوربین ها کنترل کنند. قفل ها و ترموستات های هوشمند از دیگر محصولات CES امسال است. عامل هوش مصنوعی ال جی می تواند از دوربین، بلندگو و سنسورهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های محیطی همچون دما، رطوبت و کیفیت هوای داخل استفاده کند.

یخچال مدل 2024  Family Hub Plus سامسونگ الکترونیک دارای فناوری پیشرفته AI Vision Inside است.  به عبارت دیگر می تواند به طور خودکار موادی که در یخچال قرار می گیرند یا از یخچال خارج می شوند، را با دوربین داخلی ضبط کرده و یک لیست غذا ایجاد کند.

جاروبرقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo سامسونگ نیز در CES حضور دارد و  از دو عملکرد بخارشوی و جارو کردن بهره برده و به لطف هوش مصنوعی در خانه حرکت می کند و با مسیریابی دقیق، می تواند انواع لکه ها را شناسایی و محیط را تمیز کند

در کنار نام های ال جی و سامسونگ، نام های بزرگی مانند آمازون، گوگل و اپل نیز به چشم می خورد.

نسل جدید وای فای

انتظار می رود که بسیار از محصولات رویداد 2023 نظیر تلویزیون به نسل جدید وای فای مجهز شوند. توسعه وای فای نسل 7 هنوز به اتمام نرسیده و به نظر می رسد که شرکت ها به استقبال زودهنگام آن رفته باشند و محصولات خود را با این قابلیت روانه بازار کنند.

نسل هفتم وای فای از قابلیت هایی مانند عرض کانال 320 مگاهرتزی و حداکثر سرعت 46 گیگابیت در ثانیه بهره برده است. پیش بینی می شود که از اوایل امسال، محصولات مجهز به وای فای نسل 7 در اختیار مشتریان قرار بگیرند.

نمایشگاه CES 2024 از 9 ژانویه (19 دی ماه 1402) آغاز می شود و تا روز جمعه (22 دی ماه 1402) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما چیست؟