لوازم خانگی های جالب روز اول ces 2024
اخبار لوازم خانگی

روز اول: لوازم خانگی های جالب نمایشگاه CES 2024

تلویزیون های شفاف سامسونگ و ال جی، ربات جارو برقی ها، آینه هوشمند با قابلیت تشخیص روحیه شما بخشی از لوازم خانگی های جالب نمایشگاه CES 2024 در روز اول بود.

نفیسه رحیمی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز اول نمایشگاه CES 2024 سپری شد و همان طور که انتظار می رود، هوش مصنوعی و توسعه فناوری های تلویزیون سر و صدای زیادی به پا کرد. تلویزیون های شفاف سامسونگ و ال جی، ربات جارو برقی ها، آینه هوشمند با قابلیت تشخیص روحیه شما بخشی از لوازم خانگی های جالب نمایشگاه CES 2024 در روز اول بود.

تلویزیون های شفاف

 

به طور قطع می توان گفت که جالب ترین اتفاق روز اول نمایشگاه CES 2024 به تلویزیون های شفاف ال جی و سامسونگ اختصاص دارد. این دو غول فناوری کره ای همواره در نمایشگاه مهم جهان با دستی پر ظاهر می شوند و صدرنشین اخبار هستند. تلویزیون شفاف میکرو ال ای دی سامسونگ بیشتر از یک تلویزیون بوده و چشم اندازی از آینده را نشان می دهد. در آن طرف، ال‌جی تلویزیون OLED T خود را معرفی کرده که در واقع تصاویر بر روی یک پنل OLED شفاف نمایش داده می شوند.

تلویزیون های سامسونگ در اندازه‌های مختلف 76 اینچ، 89 اینچ، 101 اینچ و 114 اینچ عرضه می‌شوند. مدل سامسونگ فوق‌العاده نازک بوده و ضخامت آنها حدود یک سانتی‌متر است که باعث شده تا صفحه نمایش کاملا شناور به نظر برسد. علاوه بر این، تراکم پیکسلی بالای میکرو ال‌ای‌دی‌ها تضمین کرده که تصاویر نمایش داده‌شده فوق‌العاده واضح و شفاف هستند. از طرفی باید گفت تلویزیون های سامسونگ کمتر تحت تاثیر نور محیط قرار می گیرند. این ویژگی وضوح و دید محتوای نمایش داده شده را بدون توجه به  شرایط نوری اطراف، حفظ می کند. گفته شده که مدل 110 اینچی تلویزیون های شفاف سامسونگ حدود 150 هزار دلار قیمت خورده است!

 

شرکت ال جی از  تلویزیون 77 اینچی اولد سیگنیچر تی در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد که در واقع تجربه تماشای تصاویر را به سطح جدیدی ارتقا داده است. پردازنده هوش مصنوعی جدید Alpha 11 ( عملکرد گرافیکی 70 درصد بیشتر و پردازش 30 درصد سریعتر)، وضوح 4K و فناوری انتقال بی‌سیم صدا و تصویر بخشی از امکانات این مدل ال جی است. به عبارت دیگر،  این تلویزیون برخلاف تلویزیون‌های Displace همچنان به سیم برق نیاز دارد اما فیلم‌ها و برنامه‌ها به‌صورت بی‌سیم به آن ارسال می‌شوند.

این تلویزیون دارای یک صفحه کنتراست در پشت یوده که با فشار دکمه در ریموت، بالا می آید و تلویزیون را از حالت شفاف به یک تلویزیون اولد معمولی تبدیل می کند. ویژگی همیشه‌روشن (Always-on) این تلویزیون در نوع خود جالب بوده و ویدیو یا عکس را به‌صورت شناور به هنر دیجیتال تبدیل می کند که این ویژگی فضای اتاق را زنده می‌کند و حتی می توان به عنوان آکواریوم از آن بهره برد.ال‌جی قصد دارد تلویزیون Signature OLED T را در سال 2024 عرضه کند و هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است.

جاروبرقی رباتیک روبوراک

جاروبرقی های رباتیک روبوراک در روز اول نمایشگاه CES 2024 غوغا کردند و توجه بسیاری از رسانه ها و بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کردند. قابلیت های جدید سری Revo Q، سری S8 Max و Flexi نظیر بازوی رباتیک، دستیار صوتی و سیستم چرخشی خودکار در نوع خود جالب توجه است.

براساس اعلام روبوراک،  S8 Max Ultra و S8 MaxV Ultra به عنوان پیشرفه‌ترین جاروبرقی‌های رباتیک شناخته می شوند که از امکانات آن ها می توان به بازوی رباتیک، سیستم چرخشی اضافی لبه، تخلیه و پرکردن و توزیع مواد شوینده اشاره کرد. مدل S8 MaxV Ultra روبوراک به دستیار صوتی Hello Rocky مجهز است که از تماس‌های ویدئویی و پروتکل ارتباطی Matter پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های Q Revo MaxV و Q Revo Pro روبوراک در این نمایشگاه حضور دارند که به لطف بازوهای رباتیکی، می تواند فضاهای صعب‌العبور را تمیز کند. قابلیت متمایز Q Revo Max V این است که دستیار صوتی داخلی، سیستم تشخیص موانع، تماس ویدئویی و براش خودکار برای جمع‌کردن کرک و مو دارد.

آینه BMIND باراکودا

باراکودا  در اولین روز از  نمایشگاه CES 2024 یکی از خلاقانه ترین محصولات خود را معرفی و جایزه نوآوری CES 2024 را هم دریافت کرده است.این محصول جدید و خلاقانه شرکت باراکودا که BMind Smart Mirror نام دارد، برای کار نیازی به وسیله یا اتصال به دستگاه های دیگر ندارد و دارای قابلیت هوش مصنوعی است که از پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی مولد بهره برده و سعی دارد بر اساس صدا، وضعیت بدن و عوامل دیگر، نیاز های ما را برطرف کند و همچنین با استفاده از آن بتواند خلق و خوی افراد را شناسایی کند تا برای کاهش و مدیریت استرس آن ها پیشنهاد هایی همچون تمرین مدیتیشن بدهد.

گفته شده این گجت هوشمند در سه ماه آخر سال ۲۰۲۴ وارد بازار می شود و طبق بیانیه مطبوعاتی رسمی، می توانید آن را حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید.

قفل هوشمند فیلیپس

شرکت فیلیپس در CES 2024 حضور دارد و از اولین قفل درب هوشمند خود با قابلیت باز شدن با کف دست رونمایی کرد. به عبارت دیگر کاربران قفل هوشمند فیلیپس می توانند با نشان دادن کف دست خود به قفل درب مجوز ورود به خانه را دریافت کرده و وارد خانه یا محل مورد نظر شوند.

فناوری به کار رفته در این قفل هوشمند بسیار پیچیده است و در مرکز آن یک سیستم تشخیص الگوهای رگ کف دست وجود دارد که می تواند کف دست هر فرد را شناسایی کند.

تلویزیون غول پیکر QD mini LED تی سی ال

تلویزیون غول پیکر QD mini LED تی سی ال در اندازه 115 اینچی ارائه می شود و به عنوان  بزرگ‌ترین تلویزیون ترکیبی مینی LED و کوانتوم دات شناخته می شود. ویژگی قابل توجه این تلویزیون سیستم اسپیکر با  2.1.2 کانال است که صدای فراگیر بیشتری را مانند سینمای خانگی را ارائه می‌دهد. این مدل به لطف  پردازنده‌ی AIPQ ULTRA TCL، تصاویر واضح تر و با کیفیت تری را به نمایش می گذارد.

تلویزیون 115QM89 دارای 20000 ناحیه‌ی نوردهی محلی است که برای نمایشگرهای بزرگ اهمیت زیادی دارد.

 روبات پاک کننده پنجره که گرانش را به چالش می کشد!

شیشه شوی Winbot W2 در واقع مانند یک ربات جاروبرقی عمل می کند که بدون دخالت دست می تواند تمامی پنجره ها تمیز کند و کافی است آن را روشن کرده و روی پنجره قرار دهید! این شیشه دارای سه نازل است که برای اسپری در  زاویه باز کاربرد دارد و حتی مواد شوینده بر روی کف نمی ریزد!

 پروژکتور  علاالدین IMAX معرفی شد

شرکت چینی Xgimi در نمایشگاه CES 2024 از دو پروژکتور جدید با نام‌های «4K Horizon Max» و «علاالدین» رونمایی کرد. «هورایزن مکس»(Horizon Max) به عنوان پرنورترین پروژکتور 4K شناخته می شود که دارای 3100 لومن سازمان بین‌المللی استاندارد ISO است و گواهی IMAX Enhanced را دریافت کرده و یک پروژکتور سه کاره موسوم به «علاءالدین» که ترکیبی از لامپ سقفی، پروژکتور و بلندگوی بلوتوثی است

مدل  4K Horizon Max مانند بقیه مدل‌های مدرن می‌تواند به‌صورت هوشمند و خودکار روی دیوار نصب می شود.  تطبیق صفحه نمایش هوشمند یکی از ویژگی های مدل Horizon Max است که می‌تواند تنظیمات لازم برای بازی را هنگامی که پروژکتور به سمت یک دیوار قرار دارد به خاطر بسپارد و هنگامی که آن را به سمت دیوار دیگری می‌گیرید به تنظیمات فیلم منتقل کند.

هر دو پروژکتور جدید شرکت چینی با Google TV سازگاری داشته و می‌توانند برنامه‌های نتفلیکس را پخش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟