معنی cotton در ماشین لباسشویی چیست؟
آموزش

معنی cotton در ماشین لباسشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  در ماشین لباسشویی های جدید امروزی، برنامه های مختلفی قرار داده شده که ...

یاسمن داودیان | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  در ماشین لباسشویی های جدید امروزی، برنامه های مختلفی قرار داده شده که دانستن آن ها به شستشوی با کیفیت لباس کمک می کند، در این مطلب قصد داریم به توضیح cotton در ماشین لباسشویی و معانی لغات دیگر در این دستگاه بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب Cotton در ماشین لباسشویی درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

بیشتر بدانید:
اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

 

  • معنی کلمات روی ماشین لباسشویی پاکشوما
  • معنی wool در لباسشویی
  • معنی spin در لباسشویی
  • معنی rinse spin در لباسشویی
  • معنی sportswear در لباسشویی
  • معنی delicate در لباسشویی
  • معنی synthetic در لباسشویی
  • معنی shirts در لباسشویی
  • معنی quick در لباسشویی
  • نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی پاکشوما

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی پاکشوما

معنی cotton در ماشین لباسشویی چیست؟

 

پاکشوما از برندهای معروف ایرانی است که با تولید محصولات متنوع و ارائه کیفیت بالا در ایران به شهرت رسیده است. ماشین لباسشویی پاکشوما یکی از کالاهای محبوب این برند می باشد. در جدول زیر معنی کلمات روی ماشین لباسشویی پاکشوما گردآوری شده است:

معنی کلماتکاربرد آن ها
Cottonشستشو لباس های کتان و نخی
Woolشستشو لباس های پشمی و بافتنی
Delicateشسشتو لباس های حریر و ظریف
Syntheticشسشتو لباس هایی با الیاف مصنوعی
Mixشسشتو لباس در رنگ های مختلف
Hand Washشستشو لباس های حساس
Rines + Spineتخلیه آب
No spineبدون خشک کن
Allergy Careشسشتو ضد آلرژِی
Silent Washشستشو بدون صدا
Stream Wearشستشو با بخار
Quick 30شستشوی سریع در 30 دقیقخ
Drainفقط تخلیه
Pre washشستشوی اولیه برای خیس کردن لباس ها
+Rinseیکبار آبکشی
++Rinseدوبار آبکشی
Wash+ Dryشستشو به همراه خشک کردن
Dry Onlyفقط خشک کردن انجام شود
Cupboard Dryخشک کردن پارچه های کتان و نخی
Iron Dryپارچه آماده اتو کشی
Low Temptدکمه ضد چروک ماشین لباسشویی پاکشوما
Eco Dryخشک کردن اقتصادی لباس
Fading Clothingمحو کردن رنگ لباس
Blanketشستشوی پتو و ملحفه
Bulkyشستشوی تکه های بزرگ
Drum Cleanشستشوی دیگ لباسشویی
Syntheticشستشوی لباس های پلی استر، پلی وینیل کلراید و ابریشم مصنوعی

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی پاکشوما

استفاده از خشک کن لباسشویی یک گزینه عالی برای کسانی است که در مناطق مرطوب زندگی می کنند چون لباس ها با سرعت بیشتری خشک می شوند. خشک کن در برندهای مختلف ماشین لباسشویی با یکدیگر تفاوت دارند اما در واقع همان عمل خشک کردن را انجام می دهند.

خشک کن ها دارای یک مخزن می باشند که هوای گرم درون دستگاه را به گردش در می آورند و خشک کردن لباس ها را انجام می دهند.  تفاوت خشک کن ها در نحوه تشخیص برنامه آن می باشد که باید مطابق جنس و سایز لباس انتخاب شود. دکمه خشک کن لباسشویی پاکشوما شامل موارد زیر است:

  1. Rinse+ Spine: آب کشی به همراه خشک کن
  2. Spine: فقط خشک کن
  3. Wash+ Dry: شستشو به همراه خشک کن

در صورتی که به دلایل مختلف لباس ها را به صورت دستی شستید، می توانید فقط از خشک کن لباس به استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از خشک کن ها باید طبق اصول آن انجام شود و در غیر این صورت آسیب جدی به لباس وارد کرده علاوه بر اینکه مصرف برق را به شدت افزایش می دهد. برای استفاده از خشک کن لازم است یکی از دکمه های مخصوص آن را طبق جنس لباس انتخاب کنید.

پیش از قرار دادن لباس ها در خشک کن حتما آن را کاملا بچکانید و تا حد امکان هیچ آبی در آن وجود نداشته باشد. لباس ها را به طور مچاله درون خشک کن نیندازید چون به خوبی خشک نمی شوند.  به حجم لباس ها و ماشین لباسشویی توجه کنید و از پر کردن آن جدا خودداری کنید.

معنی cotton در ماشین لباسشویی

یکی از قابلیت منحصر به فردی که در ماشین لباسشویی های امروزی تعبیه شده است، وجود برنامه ای به اسم Cotton  می باشد که مخصوص شستشوی لباس های پنبه ای است.

Cotton در ماشین لباسشویی به شستشوی لباس هایی که از جنس پنبه، کتان و نخ هستند کمک می کند، برای استفاده از این برنامه ابتدا لباس ها را درون دیگ دستگاه بریزید و پس از ریختن پودر ماشین لباسشویی در محفظه، ولوم ماشین لباسشویی را بر روی Cotton بگذارید.

معنی wool در لباسشویی

یکی دیگر از برنامه هایی که در بیشتر ماشین لباسشویی های جدید به کار رفته، وجود برنامه ای به اسم wool است که برای شستشوی لباس های پشمی استفاده می شود؛ بنابراین معنی wool در لباسشویی به معنی شستشوی لباس های پشمی است.

در استفاده از این برنامه تفاوت خاصی وجود ندارد و برای به کار بردن آن تنها لازم است پس از قرار دادن لباس ها در دیگ لباسشویی و ریختن مواد شوینده در محفظه تنظیمات دستگاه را بر روی wool قرار دهید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که پس از انتخاب برنامه، دیگر تنظیمات دستگاه را بر روی 400 دور در دقیقه خشک کن قرار دهید؛ در حالی که حداکثر وزن مجاز لباس 1 کیلوگرم است. چون وزن این نوع لباس ها پس از خیس شدن، چند برابر شده و حجم بالای لباس باعث آسیب دیدن لباسشویی می شود.

 معنی spin در لباسشویی

معنی spin در لباسشویی دور چرخش موتور در زمان خشک کردن لباس ها می باشد. به عبارت دیگر در تمامی برندها وجود کلمه spin تعیین کننده سرعت چرخش دیگ و یا درام دستگاه است.

بازه این سرعت بین 400 تا 1400 دور است، پس زمانی که دکمه spin را فشار می دهید می توانید با توجه به نیاز خود گزینه های 400، 600، 800 و 1400 را انتخاب کنید.

برای انتخاب spin باید به برنامه تعیین شده توجه کنید، البته پس از انتخاب spin، خود ماشین لباسشویی برنامه ای متناسب با آن تنظیم می کند. همچنین خودتان می توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

معنی rinse spin در لباسشویی

معنی rinse spin در لباسشویی به معنی آبکشی و خشک کن می باشد. استفاده از این دکمه در زمان هایی به کار می رود که تصمیم گرفته اید لباس های خود را با دست بشویید و قصد دارید از طریق spin لباس ها را خشک کنید.

معنی sportswear در لباسشویی

Sportswear یکی از برنامه های جالب است که در برخی از برندهای تولید کننده لباسشویی وجود دارد. با وجود این برنامه می توانید لباس های ورزشی خود را با خیال راحت شستشو دهید؛ بنابراین معنی sportswear در لباسشویی به معنی شستشوی لباس های ورزشی است.

معنی delicate در لباسشویی

وجود برنامه delicate به شما این امکان را می دهید که بدون نگرانی از نخ کش شدن و آسیب دیدن لباس های ظریف و نازک مانند پارچه های حریر، لباس های خود را درون لباسشویی ریخته و آن ها را با خیال راحت شستشو دهید.

بنابراین با توجه به مطالبی که توضیح دادیم؛ معنی delicate در لباسشویی به معنای شستشوی لباس های ظریف و حساس است.

معنی synthetic در لباسشویی

همان طور که می دانید در دنیای امروزی استفاده از الیاف مصنوعی برای تهیه لباس رواج یافته است و به دنبال آن برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی که همواره به دنبال پاسخگویی نیازهای مردم بوده اند، برنامه ای با عنوان synthetic در دستگاه های خود تعبیه کرده اند که مناسب شستشوی لباس هایی با الیاف مصنوعی است.

معنی shirts در لباسشویی

معنی shirts در لباسشویی به معنی شستشوی تیرشت ها و بلوز در دستگاه می باشد، وجود این برنامه به شستشوی با کیفیت تر تیشرت ها کمک می کند.

معنی quick در لباسشویی

در صورتی که لباس های شما به شستشوی ملایم نیاز دارند و آلودگی زیادی بر روی آن وجود ندارد، می توانید از برنامه quick استفاده می کنید. با فعال کردن این برنامه لباس ها شما در عرض 30 دقیقه کاملا تمیز می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟