علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟
آموزش

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

در این مطلب قصد داریم به سوال علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ پاسخ دهیم

یاسمن داودیان | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران« ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یکی از اجزای اصلی وسایل برقی منزل شناخته می شود و هرگونه اختلال در عملکرد آن  فعالیت های روزمره را مختل می کند. در این مطلب قصد داریم به سوال علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؛ درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی
  • علت آب دادن لباسشویی در حالت خاموش
  • علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی
  • علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین
  • علت نشت آب از فیلتر لباسشویی
  • علت جمع شدن اب در لباسشویی ال جی
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو
  • علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بوش

 علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

در استفاده از ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، قطع نشدن آب و تجمع بیش از حد آب در دستگاه می باشد، در چنین شرایطی حتی کشیدن دوشاخه از پریز برق هم مانع از ورود آب به لباسشویی نمی شود. علت قطع نشدن آب ماشین لباسشویی به شرح دلایل زیر است:

  1. خراب شدن شیر ورودی
  2. اختلال در برد الکترونیکی
  3. ایراد در سنسورهای تشخیص میزان آب
  4. تنظیم نبودن ارتفاع شیلنگ تخلیه

خراب شدن شیر ورودی

از دلایل اصلی قطع نشدن آب در لباسشویی می توان به خرابی شیر ورودی لباسشویی اشاره کرد، شیر ورودی آب وظیفه پر کردن دستگاه از آب سرد و گرم را بر عهده دارد. جمع شدن آب تمیز در آبکش لباسشویی خاموش و آبریزی در پشت دستگاه از علائم خراب شدن این قطعه است.

بهترین راه حل برای رفع این مشکل تعویض شیر برقی یا همان شیر ورودی است، برای تشخیص خراب بودن این قطعه، لباسشویی را از برق بکشید، در صورتی که همچنان آب دستگاه قطع نشد، بدانید شیر ورودی دستگاه خراب شده است.

اختلال در برد الکترونیکی

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

اختلال در برد الکترونیکی و ایراد در این قطعه از علت های اصلی قطع نشدن آب در ماشین لباسشویی شناخته می شود. در صورتی که برد اصلی دستگاه خراب شده باشد، دستورهای اشتباهی به شیر لباسشویی و دیگر بخش ها ارسال شده و در نتیجه قطع نشدن آب لباسشویی را ایجاد می کند.

ایراد در سنسورهای تشخیص میزان آب

خرابی سنسور تشخیص میزان سطح آب، یکی از علت های اصلی قطع نشدن آب در ماشین لباسشویی است. این سنسور نقش مهمی در روند شستشوی لباس ها دارد و هرگونه نقص در آن می تواند دستگاه را با مشکلاتی مواجه کند.

هنگامی که این سنسور با ایراد مواجه شود، هنگام آبگیری نمی تواند فرمان قطع آب را صادر کند و در این حالت حجم آب ورودی به داخل دستگاه قابل تنظیم نیست و در نتیجه آب اضافی به بیرون نشت می کند.

تنظیم نبودن ارتفاع شیلنگ تخلیه

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

پس از پایان چرخه آبگیری در لباسشویی، اختلاف ارتفاع در شیلنگ تخلیه نقش مهمی در تنظیم سطح آب لباسشویی ایفا می کند، در صورتی که آب در دیگ لباسشویی به سطح مورد نظر برسد، تخلیه می شود و لازم است که شیلنگ تخلیه با یک بست به بخش بالایی لباسشویی متصل باشد.

اگر به صورت ناگهانی شیلنگ تخلیه لباسشویی روی زمین افتاد، باید مجددا آن را در جای خود قرار دهید؛ توجه داشته باشید که این شیلنگ حدود یک متر بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

تجمع و باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی از سری مشکلاتی است که امکان دارد در پایان روند شستشوی لباس ها برای دستگاه ایجاد شود، اما سوالی که در صورت مواجه شدن با این مشکل در ذهن ها ایجاد می شود؛ این است که علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ دلایل ایجاد این مشکل عبارت اند از:

  1. معیوب بودن شیر برقی
  2. معیوب بودن برد الکترونیکی
  3. انسداد فیلتر تخلیه
  4. خرابی پمپ تخلیه
  5. گیر کردن اشیاء ریز در پروانه پمپ تخلیه
  6. خراب بودن هیدروستات
  7. گرفتگی شیلنگ تخلیه
  8. گرفتگی چاه فاضلاب

معیوب بودن شیر برقی

شیر برقی یکی از قطعات اصلی و مهم در لباسشویی شناخته می شود که برای آبگیری دستگاه استفاده می شود. در صورتی که این قطعه خراب باشد حتی بعد از خاموش شدن ماشین لباسشویی نیز ممکن است آب درون دستگاه تجمع پیدا کند. بنابراین معیوب بودن شیر برقی علت آب دادن لباسشویی در حالت خاموش می باشد.

What is the reason for water remaining in the washing machine

معیوب بودن برد الکترونیکی

همان طور که پیش از این هم بیان کردیم، برد الکترونیکی وظیفه ارسال فرمان به سایر نقاط دستگاه را بر عهده دارد؛ بنابراین خراب بودن این قطعه می تواند روند تخلیه آب را برهم بزند و آب در دستگاه تجمع پیدا کند.

انسداد فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه قطعه ای است که پس از مدت زمانی با حجم زیادی از اشیاء ریز مسدود می شود. انسداد این قطعه منجر به عدم تخلیه مناسب دستگاه شده و در نهایت آب در لباسشویی باقی می ماند.

بهترین روشی که در صورت مواجه شدن با این مشکل می توان انجام داد، خارج کردن فیلتر تخلیه و تمیز کردن آن است. البته توصیه می شود که فیلتر لباسشویی را مرتبا تمیز کنید تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوید.

خرابی پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه، می تواند پاسخی برای علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؛ باشد. پمپ تخلیه از قطعات مهم لباسشویی در خصوص فرایند تخلیه است که به دلایل مختلف می تواند با مشکلاتی رو به رو شود. پس از تشخیص خرابی پمپ تخلیه این قطعه را تعویض کنید.

گیر کردن اشیاء ریز در پروانه پمپ تخلیه

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

در حین شستشوی لباس ها ممکن است اشیاء ریزی مثل دکمه، زیپ و … در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وارد شود و در آن گیر کند. در این شرایط پمپ تخلیه به درستی عمل نمی کند و به همین دلیل آب از دستگاه خارج نمی شود.

در بیشتر مواقع در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی صدای غیر عادی از آن به گوش می رسد، پروانه پمپ باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

خراب بودن هیدروستات

میزان سطح آب تمامی ماشین لباسشویی ها توسط قطعه ای به نام هیدروستات سنجیده می شود و بر اساس فرمان آن ورود و خروج آب از طرف برد صادر می شود. اگر این قطعه دچار اشکال شود تخلیه در زمان مناسب انجام نخواهد شد.

گرفتگی شیلنگ تخلیه

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

گرفتگی شیلنگ تخلیه از دیگر پاسخ های علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ می باشد. خرطومی زیر دیگ وظیفه انتقال آب کثیف به بیرون را بر عهده دارد. شیلنگ تخلیه باید به صورت مرتب بررسی شده و در صورت نیاز گرفتگی های آن بر طرف شود.

گرفتگی چاه فاضلاب

در صورتی که شیلنگ به درستی درون چاه قرار نگرفته باشد، تخلیه با اختلال مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل باید گرفتگی لوله های فاضلاب را برطرف کنید و شلنگ را به درستی درون آن قرار دهید.

 علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

سرریز شدن و نشتی آب از ماشین لباسشویی علاوه بر آسیبی که به بدنه ماشین لباسشویی می رساند، خطر برق گرفتگی را نیز افزایش می دهد. علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی به شرح موارد زیر است:

  1. پارگی و سوراخ شدن شیلنگ ها
  2. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  3. دریچه ورودی آب با مشکل مواجه شده است
  4. معیوب بودن لاستیک دور درب لباسشویی
  5. خراب شدن سوئیچ فشار و هیدروستات
  6. تراز نبودن یا پر بودن بیش از حد دستگاه
  7. گرفتگی فیلتر لباسشویی

علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین

یکی دیگر از موضوعاتی که در مطلب علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ باید به آن اشاره کنیم؛ علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین است.

استفاده کردن از شوینده های نامرغوب، استفاده از پودر دستی به جای پودر ماشین، عدم تمیز کردن دوره ای جا پودری، مسدود شدن مسیر به وسیله اجسام ریز و جمع شدن پودر در جاپودری لباسشویی از جمله دلایلی است که نشت آب از جاپودری را به وجود می آورد.

علت نشت آب از فیلتر لباسشویی

علت نشت آب از فیلتر لباسشویی به دلایل زیر است:

  • پوسیدگی واشر دور درب فیلتر موجب نشت آب از آن می شود.
  • عدم بسته نشدن درب ماشین لباسشویی به صورت صحیح موجب نشت آب از فیلتر لباسشویی می شود.

علت جمع شدن اب در لباسشویی ال جی

ال جی از برندهای محبوب دنیا است که عده زیادی از افراد از محصولات آن استفاده می کنند، ماشین لباسشویی های این دستگاه نیز با مشکلاتی رو به رو می شود. علت جمع شدن آب در لباسشویی ال جی به دلایل زیر است:

  1. معیوب بودن شیر برقی
  2. معیوب بودن برد الکترونیکی
  3. انسداد فیلتر تخلیه
  4. خرابی پمپ تخلیه
  5. گیر کردن اشیاء ریز در پروانه پمپ تخلیه
  6. خراب بودن هیدروستات
  7. گرفتگی شیلنگ تخلیه
  8. گرفتگی چاه فاضلاب

علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟

 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ، به دلایل زیر است:

  • خرابی شیر برقی: خراب بودن شیر برقی منجر به تجمع آب پس از خاموش شدن دستگاه می شود؛ برای حل این مشکل باید شیر برقی را تعویض کنید.
  • خرابی برد الکترونیکی: خراب بودن برد الکترونیکی منجر به عدم ارسال فرمان درست به سایر نقاط دستگاه شده و جمع شدن آب در دستگاه را به وجود می آورد.

سخن پایانی

در مطلب علت باقی ماندن آب در لباسشویی چیست؟ دلایل ایجاد این مشکل را توضیح دادیم تا با بررسی علت های ایجاد این مشکل رفع آن نیز آسوده تر شود. در بسیاری از مواقع مشکلاتی که منجر به باقی ماندن در دستگاه می شود؛ به راحتی قابل رفع هستند اما برخی از آن ها باید توسط تعمیرکاران بر طرف شوند.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بوش و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی دوو و دیگر برندها همانند مواردی است که در مطلب آن ها را توضیح دادیم و با مطالعه آن ها می توانید به مشکل خود پی ببرید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟