تفاوت سینک
آموزش

تفاوت سینک گرانیتی با سرامیکی چیست؟

از آنجایی که در دنیای مدرن امروز، افراد برای جلب توجه و زیبایی بیشتر آشپزخانه از سینک ها استفاده می کنند، در این مقاله به تفاوت های سینک گرانیتی و سرامیکی میپردازیم.

آتنا میراحمدی | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سینک ها از پرکاربرد ترین تجهیزات آشپزخانه هستند که انواع و جنس های مختلفی دارند، اما از پرکاربرد ترین آن ها می توان به سینک گرانیتی و سرامیکی اشاره کرد که تفاوت هایی باهم دارند. از آنجایی که در دنیای مدرن امروز، آشپزخانه ها به عنوان قسمت مهمی از فضای خانه محسوب می شوند و افراد برای جلب توجه و زیبایی بیشتر آشپزخانه، از سینک ها استفاده می کنند، در این مقاله به تفاوت های سینک گرانیتی و سرامیکی میپردازیم.

در این مطلب می خوانید:

  • سینک گرانیتی چیست
  • سینک سرامیکی چیست
  • تفاوت سینک گرانیتی و سرامیکی
  • سینک گرانیتی بهتره یا استیل
  • قیمت سینک سرامیکی اخوان
  • سینک سرامیکی سفید
  • جدیدترین سینک ظرفشویی گرانیتی
  • معایب سینک سرامیکی
  • قیمت سینک گرانیتی

سینک گرانیتی چیست

احتمالا با شنیدن اسم گرانیتی فکر می کنید که نوع سینک از سنگ گرانیت ساخته شده. اما در اصل اینطور نیست، این نوع سینک گرانیتی از کانی های مقاوم و مواد معدنی ساخته شده. سپس با استفاده از قالب، انواع سینک گرانیتی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می کنند.

سینک سرامیکی چیست

سرامیک در اصل نوعی سفال است اما مواد به کار رفته در آن، خاک رس، ماسه و فولدستاپ است که برای ساخت سینک سرامیکی مقدار مشخصی از هر مواد با هم ترکیب می کنند. امروزه از سرامیک در تولید انواع لوازم خانگی، مخصوصا سینک ظرفشویی استفاده می کنند.

تفاوت سینک گرانیتی و سرامیکی

یکی از تفاوت های سینک گرانیتی و سرامیکی تنوع رنگ در آن ها است. سینک سرامیکی تنوع رنگ کمی دارد و معمولا در رنگ های سفید و کرم تولید می شود، اما سینک گرانیتی تنوع رنگ زیادی دارد، مثلا از رنگ مشکی تا صورتی تولید و عرضه می شود. سینک گرانیتی بر خلاف سینک سرامیکی که مقاوت کمتری در برابر ضربه دارد، از مقاوت بالایی برخوردار است. یکی از مشکلات سینک گرانیتی، نداشتن جای نصب شیرآلات است و برای نصب شیرآلات، خودتان باید سینک را برش دهید، اما سینک های سرامیکی این مشکل را ندارند.

سینک گرانیتی بهتره یا استیل

وقتی صحبت از سینک ظرفشویی می شود اکثر مواقع سینک استیل به ذهن می رسد. سینک ها وسیله ای پرکاربرد در آشپزخانه هستند و امروزه آشپزخانه ها به صورت مدرن طراحی می شوند، پس باید نسبت به انواع سینک ها آشنایی داشته باشید و مناسب ترین و با کیفیت ترین سینک را تهیه کنید.
اولین معیار در انتخاب سینک، مقاومت آن ها در برابر ضربه است. برای مثال اگر هنگام ظرف شستن، ظرف از دست شما سر بخورد و به سینک برخورد کند، سینک استیل در برابر ضربه ممکن است دچار خراشیدگی یا غر شدن شود ولی در سینک گرانیتی این امکان وجود ندارد. سینک استیل رنگ بندی ندارد اما سینک گرانیتی بر خلاف سینک استیل دارای رنگ بندی متنوع ای است و می توان رنگ آن را به راحتی با دکوراسیون منزل ست کرد.
سینک استیل و گرانیتی در برابر حرارت مقاوم هستند و سوخته یا ذوب نمی شوند اما اگر حرارت زیاد و به مدت طولانی باشد امکان تغییر رنگ یا تیرگی در سینک استیل بیشتر از گرانیتی است. سینک گرانیتی ضد لک است و لکه های آب به راحتی با دستمال پاک می شود، که یکی از مزیت های مهم این سینک به شمار می رود که در اکثر سینک ها از جمله استیل لکه های آب بر آن ها می ماند و به سختی پاک می شوند و حتی به مرور زمان باعث کدر شدن سینک می شوند.

قیمت سینک سرامیکی اخوان

سینک های اخوان علاوه بر کیفیت و تنوع بالا، قیمت مناسبی هم دارند. سینک ها بسته به نوع و اندازه، قیمت های متفاوتی دارند ولی قیمت ها معمولا از 4 میلیون شروع شده و تا 6 میلیون وجود دارد.

سینک سرامیکی سفید


سینک های سرامیکی از مواد سرامیکی ساخته می شود که از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش برخوردارند و به علت طراحی جدید و مدرن، ظاهری شیک به آشپزخانه می دهند. سینک های سرامیکی دارای رنگ بندی روشن هستند و معمولا در رنگ سفید تولید می شود و خیلی راحت با دکوراسیون منزل همخوانی پیدا می کند.

جدیدترین سینک ظرفشویی گرانیتی

از جدیدترین سینک گرانیتی می توان به سینک هایی که دارای تکنولوژی Ariapura هستند اشاره کرد. یکی از مزیت های مهم این نوع سینک تعامل مثبت با محیط زیست و پاکسازی هوا است. در این سینک آلودگی ها پاک شده و مولکول های آلاینده به مواد بی ضرر تبدیل می شوند. به طور کلی این نوع سینک ضد آلودگی، ضد میکروب و باعث پاکسازی محیط آشپزخانه و دفع‌کردن گردوخاک است.

معایب سینک سرامیکی


از سینک سرامیکی بیشتر در آشپزخانه هایی که طراحی سنتی دارند استفاده می کنند. سینک سرامیکی با اینکه مقاومت و دوام خیلی خوبی دارد، اما در بازار ایران وجود ندارند و به ندرت میشه این نوع سینک را پیدا کرد.

قیمت سینک گرانیتی

سینک گرانیتی در مدل و طرح و رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شود و معمولا از قیمت ۶/۵۰۰ میلیون و تا ۷/۹۰۰ میلیون در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟