اخبار لوازم خانگی

مرجع قیمت گذاری لوازم خانگی در بازار چیست؟

مرجع قیمت گذاری لوازم خانگی در بازار چیست؟ از جمله سوالاتی است که ذهن برخی از مشتریان را در هنگام مراجعه به بازار یا هایپرمارکت های تخصصی لوازم خانگی درگیر کرده است.

نفیسه رحیمی | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قیمت لوازم خانگی چطور تعیین می‌شود؟ یا مرجع قیمت گذاری لوازم خانگی در بازار چیست؟ از جمله سوالاتی است که ذهن برخی از مشتریان را در هنگام مراجعه به بازار یا هایپرمارکت های تخصصی لوازم خانگی درگیر کرده است. البته بعد از آشنایی با سامانه 124 درگیر پاسخ این سوالات نخواهید بود. در واقع دیگر نگرانی بابت گران فروشی وجودندارد و اجناس مورد نظر را می توانید با قیمت واقعی خرید کنید.

سامانه 124 چیست؟

سامانه 124 یا به طور دقیق تر سامانه اطلاع‌رسانی WWW.124.ir به‌عنوان مرجع رسمی اطلاع‌رسانی قیمت کالای اساسی (لوازم خانگی، تایر، مواد غذایی و …) در کشور شناخته می شود که مشتریان می‌توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز در خصوص قیمت لوازم خانگی را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و… را با شماره تلفن 124 اعلام کنند.

قیمت لوازم خانگی در این سامانه درج شده و با مراجعه به آن می توان مطمئن شد که کالای خریداری شده با قیمت مصوب عرضه و فروخته می شود. فروشگاه ها و یا هایپرمارکت های لوازم خانگی معتبر مانند شهر لوازم خانگی تحت نظر این سامانه فعالیت می کنند و در واقع لوازم خانگی براساس سامانه 124 قیمت گذاری می شود.

نحوه استفاده از سامانه 124

اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید پیشنهاد می شود که به مراکز و فروشگاه های تخصصی لوازم خانگی معتبر مراجعه کنید زیرا این مراکز تحت نظارت سامانه 124 فعالیت می کنند و از طرفی تضمین کف قیمت ارائه می کنند. در واقع می توان مطمئن شد که خبری از گران فروشی در این مراکز نیست.

  • وارد سایت WWW.124.ir شوید و به بخش گروه های کالایی بروید.
  • در این قسمت بخش مربوط به لوازم خانگی را مشاهده خواهید کرد.
  • در این بخش می توانید کالای مورد نظر به عنوان مثال یخچال فریزر یا تلویزیون و حتی مدل مورد نظر را جستجو کنید.
  • مدل های ثبت شده به همراه مشخصات در این بخش درج شده است.
  • قیمت تولید کننده و مصرف کننده را می توانید در این بخش مشاهده کنید.
  • اگر محصولی خارج این سامانه با قیمت متفاوت در بازار به فروش برود، امکان ثبت شکایت لوازم خانگی در سامانه 124وجود دارد.
  • پس از انتخاب گروه کالایی لوازم خانگی و انتخاب محصول، در سمت راست گزینه ای با عنوان ثبت شکایت وجود دارد.
  • پس از کلیک بر روی این گزینه می توانید اطلاعات ثبت شکایت خودرا وارد و منتظر اقدامات مقتضی که قابل پیگیری نیز خواهد بود، باشید.

در حال حاضر سامانه 124 تنها راه مقابله با گران فروشی است اما اگر می خواهید در دام افراد سودجو گرفتار نشوید و مطمئن باشید که لوازم خانگی خریداری شده با قیمت واقعی به دست شما رسیده است، به فروشگاه های تخصصی لوازم خانگی مراجعه کنید زیرا تحت نظر این سامانه فعالیت و در واقع تضمین کف قیمت ارائه می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟