نگهداری از یخچال
آموزش

موقع مسافرت یخچال را چه کنیم؟

برای همه ی افراد پیش میاد که چند روزی به مسافرت بروند، اما این سوال پیش میاد که موقع مسافرت یخچال را چه کنیم؟

آتنا میراحمدی | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای همه ی افراد پیش میاد که چند روزی به مسافرت بروند، اما این سوال پیش میاد که موقع مسافرت یخچال را چه کنیم؟ یخچال از مهم ترین وسایل برقی در خانه است که هرگونه بی توجهی نسبت به خاموش ماندن آن به مدت طولانی باعث ایجاد خرابی در کارکرد یخچال و خراب یا فاسد شدن مواد غذایی می شود.

در این مطلب می خوانید:

  • نکات نگهداری از یخچال هنگام خاموش کردن
  • حالت مسافرت یخچال هیمالیا
  • مدت زمان اتومات یخچال اسنوا
  • تبدیل فریزر به یخچال
  • پکیج هنگام مسافرت
  • مدت زمان یخ زدن آب در فریزر
  • علت بالا رفتن دمای یخچال فریزر اسنوا
  • علامت قفل روی یخچال سامسونگ

نکات نگهداری از یخچال هنگام خاموش کردن

پیش تر گفته شد که هنگام رفتن به مسافرت برای مدت طولانی مدت بهتر است یخچال را خاموش کنید. خاموش کردن یخچال اصولی دارد و اگر طبق اصول انجام نشود باعث ایجاد خرابی یخچال و فاسد شدن مواد غذایی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، تمام مواد غذایی که داخل یخچال و فریز قرار دارند را خالی کنید، همچنین آبسردکن یخچال هم تخلیه کنید. اگر یخچال برفک زده بود به کمک سشوار یا وسیله دیگر، برفک ها را آب کنید تا یخچال هنگام خاموش بودن دچار مشکل نشود. سپس می توانید یخچال را از برق بکشید.

حالت مسافرت یخچال هیمالیا

اگر قرار است به مسافرت بروید و یخچال ساید هیمالیا خود را خاموش کنید، بهتر است یخچال را در سطح صاف و دور از نور خورشید و وسایل گرمایشی قرار دهید، سپس آبسردکن و یخ ساز یخچال را خالی کنید و برای جلوگیری از نشت آب و سوراخ شدن فیلتر آب یخچال، شیر آب را ببندید و در آخر یخچال را از برق بکشید.
حتی بعضی یخچال ها دارای قابلیت هایی از جمله: حالت تعطیلات، قفل کنترل، قفل آبسردکن و قفل و پنل آبسردکن هستند. در این صورت می توانید این قابلیت ها را فعال کنید، تصاویر و تنظیمات پنل قفل ها بسته به نوع یخچال ها متفاوت است و اگر هم خودتان دما یخچال را تنظیم کنید، حالت تعطیلات غیر فعال می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در صورت فعال کردن این قفل ها، باز هم باید مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.

مدت زمان اتومات یخچال اسنوا

مدت زمان اتومات کردن یخچال ها بسته به نوع و برند ها متفاوت است. یخچال فریزر اسنوا به طور کلی 10 الی 15 دقیقه یکبار است. و بعد از آن یخچال به مدت نیم ساعت به صورت مداوم کار می کند.

تبدیل فریزر به یخچال

بعضی از یخچال فریزر ها دارای قابلیت تبدیل فریزر به یخچال هستند. از این قابلیت ها می توان زمانی که در خانه تنها هستید و مواد غذایی زیادی در یخچال ندارید، این قابلیت را فعال کنید و از طبقه ای از فریز به عنوان یخچال استفاده کنید و یخچال را خاموش کنید تا برق کمتری مصرف کند. یا حتی زمانی که مواد غذایی زیادی دارید ولی کامل در یخچال جا نمی شود، به کمک این قابلیت می توانید فریز را به یخچال تبدیل کنید.

پکیج هنگام مسافرت

پکیج شوفاژ دیواری یک دستگاه گرمایش و آبگرم مورد نیاز ما را در خانه یا محل کار و… تأمین میکند و توسط برق و گاز کار می کند. این دستگاه هم مانند همه دستگاه های دیگر دارای خطراتی چون گاز گرفتی، نشتی آب و آتش سوزی است. زمانی که قصد سفر دارید این سوال در ذهنتان ایجاد می شود که آیا پکیج را خاموش کنیم یا نه؟

درصورتی‌که در فصل تابستان قصد سفر دارید، نیازی به رادیاتورها نداریم، پس بهتر است وضعیت پکیج را در حالت استندبای قرار دهیم و فلکه ورودی آب زیر پکیج را قطع نماییم تا دیگر نگران ترکیدگی شلنگ زیر پکیج نباشیم. اما اگر در فصل زمستان قصد سفر دارید و مدت مسافرت طولانی بوده و نیازی به روشن‌کردن پکیج نمی‌باشد، بهتر است پکیج را در حالت استندبای قرار دهید و فلکه ورودی آب زیر پکیج را ببندید، ولی هرگز نباید فلکه‌های مربوط به رادیاتور و گاز را قطع کنید چون در سیستم‌های گرمایش پکیج حالتی به نام آنتی فریز وجود دارد که در صورت کاهش دما پمپ روشن می‌شود و با گردش خود باعث جلوگیری از یخ زدگی می کند و در صورت کاهش دمای بیشتر به‌صورت خودکار مشعل پکیج نیز روشن می‌شود. درصورتی‌ پکیج را از برق و یا گاز قطع کنید که در بالکن نصب شده باشد، چون احتمال یخ‌زدگی و ترک‌خوردن اتصالات پلاستیکی وجود دارد.

مدت زمان یخ زدن آب در فریز

در دمای منفی۲۰ درجه، حدود ۳ساعت طول میکشد که آب یخ بزند. اگر دمای فریز گرم تر از این دما باشد، زمان بیشتری طول می کشد تا آب یخ بزند. معمولا قالب های یخ از جنس پلاستیک است و اگر می خواهید که آب زود تر یخ بزند باید از قالب هایی که سرعت انتقال دمای بیشتری دارد استفاده کنید و برای پر کردن قالب ها از آب گرم به جای آب سرد استفاده کنید، چون در این حالت آب حداقل نیم ساعت زودتر از حد معمول یخ می زند.

علت بالا رفتن دمای یخچال فریزر اسنوا

علت بالا رفتن دمای یخچال به عواملی از جمله امکان خراب بودن لاستیک درب یخچال فریزر اسنوا، امکان تنظیم دمای اشتباه در یخچال فریزر، قرارگیری هوای گرم بیش از حد در اطراف یخچال فریزر اسنوا، استفاده بیشتر از حد از فضای داخلی یخچال فریزر اسنوا، خراب بودن برد الکترونیکی در یخچال فریزر اسنوا، ایجاد مشکل فنی در دمپر، المنت اوپراتور با مشکل مواجه شده است، تنظیمات برد کنترل دما از بین رفته باشد، خرابی فن اپراتور علت سرد نکردن یخچال فریزر اسنوا، سنسور یخچال اسنوا مشکل فنی دار و…بستگی دارد.
بالا و پایین آمدن دما یخچال باعث خراب و فاسد شدن مواد غذایی می شوند، پس در صورت بروز هر گونه خرابی یا مشکل برای یخچال بهتر است از متخصصان و تکنسین ها کمک بگیرید.

علامت قفل روی یخچال سامسونگ

نوع و عملکرد قفل های یخچال سامسونگ نسبت به مدل های آن متفاوت است. از قفل های یخچال سامسونگ می توان به Lock Lock ،Child Lock و Dispenser Lock اشاره کرد. وجود این قفل ها از بهم ریختن تنظیمات توسط افراد یا کودکان جلوگیری می کند.
Dispenser Lock این قفل از توزیع آب و یخ جلوگیری و آن را غیر فعال می کند. فعال کردن قفل کودک(Child Lock) از ایجاد تغییرات تصادفی در صفحه نمایش جلوگیری می کند و دیگر نمی توانید از پنل کنترلی یخچال استفاده کنید و امکان دارد بعضی از ویژگی های یخچال مانند یخساز کار نکند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟