چند روش تمیز کردن توالت فرنگی
آموزش

چند روش عالی برای تمیز کردن توالت فرنگی!

از آنجایی که توالت فرنگی محل رشد میکروب و آلودگی ها است، تمیز کردن آن اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم چند روش عالی برای تمیز کردن توالت فرنگی برای شما پیشنهاد بدهیم.

آتنا میراحمدی | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی یکی از مشکلاتی است که همه افراد با آن در گیر هستند. اما از آنجایی که توالت فرنگی محل رشد میکروب و آلودگی ها است، تمیز کردن آن اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم چند روش عالی برای تمیز کردن توالت فرنگی برای شما پیشنهاد بدهیم.

در این مطلب می خوانید:

  • بهترین جرم گیر توالت فرنگی
  • قرص تمیز کننده توالت فرنگی
  • وایتکس برای توالت فرنگی
  • از بین بردن زردی توالت فرنگی
  • از بین بردن رسوب آب در توالت فرنگی
  • چگونه آب توالت فرنگی را خالی کنیم

بهترین جرم گیر توالت فرنگی

جرم گیر های زیادی برای شستن توالت وجود دارند، از جمله مواد طبیعی مثل لیمو ترش. لیمو ترش چون خاصیت اسیدی و ضدعفونی کننده دارد، یک پاکننده عالی محسوب می شود و به علاوه ترکیب آن با مواد دیگر مانند جوش شیرین و سرکه سفید قدرت پاکنندگی آن را افزایش می دهد.

برای انجام روش ترکیب لیمو ترش و جوش شیرین، مقداری آب لیمو ترش را با جوش شیرین مخلوط کنید و به کمک یک فرچه یا اسکاج سطوح توالت فرنگی را بشویید و بعد از گذشت نیم یا یک ساعت، توالت را آبکشی کنید.

برای روش جرم گیری با سرکه سفید و لیمو ترش، یک استکان سرکه سفید را با نصف استکان آب لیمو ترش مخلوط کنید و درون یک اسپری بریزید و به کمک آن روی نقاط جرم گرفته توالت اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با فرچه یا برس توالت را بشویید.

قرص تمیز کننده توالت فرنگی

قرص های تمیز کننده زیادی برای شستن توالت فرنگی در بازار هستند، اما ما در اینجا روش ساخت قرص تمیز کننده خانگی را برای شما توضیح می دهیم.

برای ساخت قرص تمیز کننده و جرم گیری توالت فرنگی به موادی از جمله: جوش شیری، اسید سیتریک یا همان جوهر لیمو، صابون کاستیا و قالب کوچک نیاز دارید.

طرز تهیه این قرص به صورت است که یک فنجان جوش شیرین، ¼ فنجان جوهر لیمو و ½ قاشق غذاخوری صابون کاستیا را با همزن به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط  خمیری به دست بیارید، سپس درون قالب های مورد نظر بریزید و با کمک دست هایتان قرص ها را خوب یکدست کنید و اجازه بدهید قرص ها کامل سفت و به راحتی از قالب جدا شوند.

طرز استفاده از این قرص ها به این شکل است که یک قرص را درون توالت فرنگی انداخته و صبر کنید تا تبخیر شود و بعد از آن با کمک فرچه یا اسفنج توالت را بشویید.

وایتکس برای توالت فرنگی

یکی از روش های شستن توالت فرنگی استفاده از وایتکس است. بعضی از افراد برای اینکه این مایع قوی تر عمل کند آن را با مواد شیمیایی دیگر مخلوط می کنند. اما چون وایتکس هم ماده شیمیایی است، مخلوط کردن آن با مواد شیمیایی دیگر باعث درست شدن یک ماده سمی می شود و به ریه و پوست آسیب می رساند. برای همین مقدار کمی از وایتکس را در توالت فرنگی بریزید و اجازه دهید یه چند ساعت بماند، سپس با فرچه توالت را خوب تمیز کنید.

از بین بردن زردی توالت فرنگی

برای این کار می توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که مقداری جوش شیرین در توالت فرنگی ریخته و سرکه را به آن اضافه کنید و چند ساعتی صبر کنید، سپس با استفاده از برس یا فرچه توالت را بشویید.

از بین بردن رسوب آب در توالت فرنگی

از نوشابه هم می توانید به عنوان جرم گیری توالت فرنگی استفاده کنید. برای استفاده از نوشابه، آن را همانند وایتکس درون توالت فرنگی بریزید و بگذارید چند ساعت بماند و در آخر به کمک یک فرچه یا برس توالت را شستشو دهید.

چگونه آب توالت فرنگی را خالی کنیم

تنظیم سطح آب توالت فرنگی یکی از مسائل مهمی است، چون کم یا زیاد بودن آب در مخزن، مشکلاتی در تخلیه آب به وجود می آورد.

برای تخلیه آب توالت فرنگی اول از همه آب ورودی به مخزن را ببندید، سپس شیر تخلیه توالت فرنگی را باز کنید تا آب داخل مخزن خالی شود. با چرخاندن پیچ تنظیم فولتر، آب در مخزن توالت فرنگی پر می شود. سطح آب مناسب برای توالت فرنگی 2 تا 5 سانتی متر پایین تر از لوله سرریز است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟