چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؟
آموزش

چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن زیر یخچال به دلیل عدم دسترسی مناسب یکی از مشکلات اساسی نظافت ...

یاسمن داودیان | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن زیر یخچال به دلیل عدم دسترسی مناسب یکی از مشکلات اساسی نظافت آشپزخانه است. در این مقاله قصد داریم به سوال چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؛ پاسخ دهیم و همچنین راهکارهایی برای تمیز کردن آسان آن بیان کنیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؛ درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • علت زرد شدن وسایل برقی سفید چیست
  • علت زرد شدن یخچال سفید
  • علت زرد شدن درب یخچال
  • علت زرد شدن داخل یخچال
  • در یخچال رو با چی تمیز کنیم
  • رفع زردی وسایل برقی سفید
  • از بین بردن لکه زرد روی یخچال
  • تميز كردن يخچال با جوش شيرين و سرکه
  • از بین بردن زردی وسایل برقی با اکسیدان
  • داخل یخچال را چگونه ضدعفونی کنیم

 جابجا کردن یخچال برای تمیز کردن زیر دستگاه بسیار دشوار است، به همین خاطر اکثریت افراد همواره به دنبال راهکاری برای نظافت زیر یخچال بدون جابجایی آن هستند. برای پاسخ درست به سوال چگونه زیر یخچال را تمیز کنیم؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مسیر دسترسی به زیر دستگاه را باز کنید.
  2. پاخور یخچال را جدا کنید.
  3. تمیز کردن زیر یخچال به وسیله تی
  4. استفاده از جاروبرقی
  5. برق انداختن سطح
  6. تمیز کردن پاخور

مسیر دسترسی به زیر دستگاه را باز کنید

اولین قدم برای تمیز کردن زیر یخچال و یا هر وسیله دیگری، باز کردن مسیر دسترسی به آن است؛ به عبارت دیگر جلوی دستگاه را از هرگونه وسیله مثل فرش خالی کنید.

پاخور یخچال را جدا کنید

در تمامی یخچال ها یک قطعه پلاستیکی به نام پاخور قرار دارد. معمولا این پاخورها گیره دار هستند و با کمی تکان دادن و به جلو کشیدن از یخچال جدا می شوند، اما به هیچ عنوان برای جدا کردن این قطعه به زور متوسل نشوید.

لازم است بررسی کنید که بست یا پیچی به یخچال متصل نباشد، همچنین توجه داشته باشید که به این قسمت یخچال چیزی گیر نکرده باشد تا موجب شکستن آن نشود. برای جدا کردن پاخورهای گیره دار در یخچال را کامل باز کنید، دو طرف پاخور را بگیرید و با کمی تکان، آن را به سمت بیرون هل دهید تا جدا شود.

چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن زیر یخچال به وسیله تی

یکی از راهکارهایی که برای پاسخ به سوال چگونه زیر یخچال را تمیز کنیم؟ می توان بیان کرد، استفاده از تی می باشد. به کار بردن تی یکی از گزینه های کاربردی برای تمیز کردن زیر یخچال شناخته می شود. یک دستمال کهنه و یا حوله قدیمی را دور تی بپیچید و به وسیله کش آن را محکم کنید، برای این کار می توان از مگس کش های قدیمی نیز استفاده کرد. تی را زیر یخچال ببرید و آشغال های ریز را به سمت بیرون هدایت کنید؛ تا زمانی این کار را ادامه دهید که هیچ گونه آلودگی ای در زیر یخچال باقی نمانده باشد.

استفاده از جاروبرقی

پس از انجام مراحل بالا، لازم است به وسیله جاروبرقی همه وسایل و کثیفی های ریز را بیرون بکشید. با استفاده از سری جاروبرقی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

برق انداختن سطح

برای تمیز کاری نهایی می توانید مجددا یک دستمال مرطوب را به دور تی بپیچید تا مراحل قبلی را تکرار کنید تا از تمیز شدن زیر یخچال مطمئن شوید.

تمیز کردن پاخور

پیش از نصب مجدد پاخور، آن را تمیز کنید. می توانید سطح آن را با دستمالی مرطوب گردگیری کنید و برای گوشه و کنارهای آن نیز می توانید از یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا گرد و غبار و اشیاء ریز آن به خوبی تمیز شود.

علت زرد شدن وسایل برقی سفید چیست

یکی دیگر از موضوعاتی که در مطلب چگونه زیر یخچال خود را تمیز کنیم؟ لازم است به آن اشاره کنیم این است که علت زرد شدن وسایل برقی سفید از جمله یخچال چیست؟

باور اشتباهی که در خصوص تمیز کردن وسایل برقی وجود دارد این است که پس از گرد و غبار گرفتن وسایل برقی باید آن را تمیز کنید اما این باور کاملا اشتباه است و وسایل برقی آشپزخانه به تمیز کردن مداوم نیاز دارند.

برای تمیز کردن لوازم سفید آشپزخانه حتما از دستمال های بی بافت استفاده کنید، دستمال های بی بافت یکی از بهترین دستمال ها برای تمیز کردن لوازم برقی شناخته می شوند. تمیز کردن مداوم لوازم برقی از زرد شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.

یکی دیگر از علت هایی که منجر به زرد شدن بدنه وسایل برقی سفید می شود، استفاده از وایتکس و مواد سفید کننده برای تمیز کردن آن ها است. استفاده از این مواد به دفعات طولانی منجر به زرد شدن آن ها می شود.

علت زرد شدن یخچال سفید

همان طور که پیش از این هم بیان کردیم؛ استفاده از وایتکس برای تمیز کردن لوازم برقی و یخچال از علت های زرد شدن یخچال سفید می باشد. همچنین عدم تمیز کردن مداوم و دوره ای آن نیز علت زرد شدن داخل یخچال را به وجود می آورد.

اما عوامل دیگری مثل در معرض نور خورشید قرار گرفتن، بستن لایه چربی بر روی سطح آن و جنس نا مرغوب پلاستیک به کار رفته از علت های زرد شدن درب یخچال است.

در یخچال رو با چی تمیز کنیم

برای تمیز کردن درب یخچال می توانید از ترکیب جوش شیرین با سرکه و یا آبلیمو استفاده کنید. برای درست کردن این ترکیب در ابتدا لازم است مقداری جوش شیرین را به همراه سرکه ترکیب کنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. خمیر را بر روی بدنه یخچال قرار دهید و پس از گذشت پنج دقیقه با استفاده دستمال مرطوب خمیر را از روی بدنه یخچال پاک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای تمیز کردن بدنه یخچال به هیچ عنوان نباید از مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی، پاک کننده های سطوح و اسیدهای مختلف استفاده کنید زیرا امکان آسیب دیدن بدنه یخچال وجود دارد.

رفع زردی وسایل برقی سفید

پیش از این توضیحاتی در خصوص روش های پیشگیری از زرد شدن وسایل برقی سفید بیان کردیم. برای رفع زردی وسایل برقی سفید و همچنین از بین بردن لکه زرد روی یخچال می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  1. استفاده از کرم پر اکسید یا اکسیدان
  2. به کار بردن اسپری چند منظوره
  3. استفاده از جوش شیرین

از بین بردن زردی وسایل برقی با اکسیدان

یکی از بهترین روش هایی که برای از بین بردن لکه زرد روی وسایل برقی می توان به کار برد، استفاده از کرم پر اکسید و یا همان اکسیدان است. غلظت اکسیدان ها از 3 تا 12 درصد متغیر است و توصیه می شود از اکسیدان 3 درصد استفاده کنید.

برای استفاده از این روش ابتدا لازم است با استفاده از یک مسواک اکسیدان را روی سطح لوازم برقی قرار دهید. جهت جلوگیری از آسیب دیدن پوست دستان خود حتما از دستکش استفاده کنید.

وسیله برقی را در یک کیسه بزرگ Ziplock قرار داده و اجازه دهید به مدت 3 الی 4 ساعت زیر نور مستقیم قرار بگیرد، توجه داشته باشید که اکسیدان نباید خشک شود بنابراین پلاستیک را چک کنید که هیج گونه پارگی در آن وجود نداشته باشد. قرار گرفتن دستگاه زیر نور خورشید باعث واکنش با اکسیدان شده و اثر زردی را معکوس می کند.

پس از گذشت چند ساعت به وسیله یک دستمال مرطوب تمام موادی که بر روی دستگاه بود را پاک کنید مشاهده می کنید که زردی از روی وسیله برقی از بین رفته است.

چگونه زیر یخچال را تمیز کنیم

به کار بردن اسپری چند منظوره

برای از بین بردن لکه زرد روی یخچال و لوازم برقی استفاده از اسپری چند منظوره یکی از روش های مناسب و بی دردسر است. همچنین با استفاده از این اسپری می توان محیط را ضد عفونی نیز کرد.

ابتدا محلول را روی یک پارچه نرم اسپری کنید و شروع به پاک کردن لکه های زرد روی دستگاه کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که اسپری مناسب استفاده برای لوازم خانگی باشد.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ماده های مفید برای از بین بردن لکه های زرد روی لوازم برقی است. ابتدا مقداری از جوش شیرین را روی یک دستمال مرطوب بمالید و سطح زرد شده دستگاه را پاک کنید؛ برای لکه های سخت می توانید از مسواک استفاده کنید.

تميز كردن يخچال با جوش شيرين و سرکه

برای تمیز کردن یخچال با جوش شیرین و سرکه ابتدا لازم است 4 لیتر آب گرم را با نصف فنجان سرکه و یک چهارم لیوان جوش شیرین ترکیب کنید. پس از تهیه این ترکیب، آن را در بطری های شیشه شور ریخته و پس از اسپری کردن آن روی محل مورد نظر، با استفاده از اسفنج می توان به راحتی هرگونه کثیفی را از بین برد. همچنین برای از بین بردن لکه هایی که به راحتی پاک نمی شوند، می توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

داخل یخچال را چگونه ضدعفونی کنیم

یکی دیگر از موضوعاتی که در مطلب چگونه زیر یخچال را تمیز کنیم؟ باید به آن بپردازیم، این است که داخل یخچال را چگونه ضد عفونی کنیم؟ برای ضد عفونی کردن یخچال می توان از جوش شیرین استفاده کرد.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به همراه یک چهارم لیوان آب داغ و یک لیوان سرکه سفید ترکیب کنید. توجه داشته باشید که مقدار زیاد جوش شیرین می تواند به یخچال آسیب برساند. این محلول را در داخل یخچال اسپری کرده و پس از گذشت مدت زمانی آن را پاک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟