وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی
آموزش

علت وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که همه ی ماشین ظرفشویی ها دچار آن می شوند، وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی است. در این مطلب علت های وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی را می خوانیم.

آتنا میراحمدی | 3 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وجود ماشین ظرفشویی در هر خانه ای علاوه بر صرفه جویی در وقت و مصرف آب، از آسیب دیدن دست هایتان با مایع های ظرفشویی هم جلوگیری می کند. اما یکی از مشکلاتی که همه ی ماشین ظرفشویی ها دچار آن می شوند، وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی است. وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی به مواردی که در این مقاله به شما خواهیم گفت بستگی دارد.

در این مطلب علت های وارد نشدن شوینده به ماشین ظرفشویی را می خوانیم:

  • پایین بودن دمای آب
  • خراب شدن قطعه دیسپنسر
  • مشکل در میکروسوئیچ
  • اشتباه استفاده کردن از برنامه ظرفشویی
  • استفاده از شوینده و قرص های بی کیفیت
  • چیدن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی
  • ماندن بیش از حد شوینده در مخزن

پایین بودن دمای آب

مناسب نبودن دمای آب یکی از عوامل وارد نشدن و حل نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی است. مخصوصا اگر از قرص های شوینده استفاده می کنید، چون این قرص ها در صورتی کامل حل و وارد ماشین ظرفشویی می شود که دمای آب بالا باشد، در غیر این صورت قرص به درستی و کامل حل نمی شود و داخل مخزن شوینده باقی می ماند و وارد ماشین ظرفشویی نمی شود.

خراب شدن قطعه دیسپنسر

قطعه دیسپنسر، قطعه ای است که با باز شدن آن، مایع و مواد شوینده را به داخل ماشین ظرفشویی پخش می کند و خراب شدن این قطعه باعث باز نشدن درب مواد شوینده می شود.

مشکل در میکروسوئیچ

میکروسوئیچ دکمه ای است که خراب شدن آن در باز شدن درب مخزن شوینده اختلال ایجاد می کند و شوینده ها در مخزن باقی می مانند و در ماشین ظرفشویی پخش نمی شوند.

اشتباه استفاده کردن از برنامه ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف برنامه های متفاوتی دارد. برخی از برنامه ها تایم خیلی کمی برای شستشو دارند که بدون استفاده از مواد شوینده انجام می شود. برای اینکه بتوانید از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی استفاده کنید باید از طریق برنامه ظرفشویی، تایم شستشو ظروف را بیشتر از 45 دقیقه انتخاب کنید. همچنین از طریق این برنامه می توانید نسبت به حجم و نوع ظروف تایم شستشو را تغییر دهید.

استفاده از شوینده و قرص های بی کیفیت

کیفیت شوینده و قرص هاهم تاثیر زیادی دارد. اگر از قرص های بی کیفیت استفاده کنید به راحتی با آب حل نمی شود و احتمال خوب پخش نشدن آن ها در ماشین ظرفشویی زیاد است، که باعث کثیف ماندن ظروف می شود.

چیدن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی

همه ماشین ظرفشویی ها دفترچه راهنمای چینش ظروف را دارند و می توانید طبق اصول ظروف را در جای مشخص شده بچینید. اگر ظروف از محدوده سبد ظرفشویی خارج شده باشد یا ظروف را طوری بچینید که جلوی باز شدن درب را بگیرد، باعث وارد نشدن قرص و مواد شوینده به ماشین ظرفشویی می شود.

ماندن بیش از حد شوینده در مخزن

 

اگر مواد شوینده تایم زیادی در مخزن بمانند سفت و متراکم می شوند و حلالیت خود را در آب از دست می دهند و به درستی در ماشین ظرفشویی پخش نمی شوند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی می شوند.

علاوه بر آن ریختن بیش از حد مایع شوینده در مخزن باعث حل نشدن آن در ماشین ظرفشویی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق حتما توجه کنید که به اندازه از مواد شوینده استفاده کنید و بعد از پر کردن مخزن شوینده ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا اختلالی در عملکرد ماشین ظرفشویی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟