شستن لباس ها
آموزش

زمان مناسب شستشو لباس در لباسشویی

بعضی مواقع مدت زمان شستن لباس ها طبق زمان تعیین شده پیش نمی رود و کمتر یا بیشتر می شود که باعث ایجاد نگرانی افراد می شود. برای همین ما سعی کردیم در این مقاله زمان مناسب شستشو لباس در لباسشویی را برای شما توضیح دهیم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، شستن لباس ها توسط ماشین لباسشویی، کار را برای همه افراد راحت کرده است. اما بعضی مواقع مدت زمان شستن لباس ها طبق زمان تعیین شده پیش نمی رود و کمتر یا بیشتر می شود که باعث ایجاد نگرانی افراد می شود. برای همین ما سعی کردیم در این مقاله زمان مناسب شستشو لباس در لباسشویی را برای شما توضیح دهیم.

در این مطلب می خوانید:

  • چه گونه زمان ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی اسنوا
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی بست
  • مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی دوو
  • آداب لباس شستن در اسلام

چه گونه زمان ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم

 

امروزه همه ماشین لباسشویی ها تایمر های مشخصی برای تنظیم زمان شستشو لباس دارند. وجود این تایمر ها باعث شستشوی منظم و دقیق لباس ها می شود. نحوه کار تایمر ها و تنظیم آن ها در هر لباسشویی متفاوت است و شما برای تنظیم تایمر ها و نحوه عملکرد آن ها باید دفترچه راهنمای لباسشویی را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

بسیاری از افراد معنی دکمه ها و نوع عملکرد آن ها را در تنظیم زمان شستشو ماشین لباسشویی نمی دانند و به مشکل بر می خورند. برای همین باید حتما قبل از استفاده دفترچه راهنما ماشین لباسشویی خود را بخوانیدد. بعد از خواندن دفترچه و دانستن نحوه کارایی، نسبت به حجم، جنس، مدل و… لباس ها، زمان ماشین لباس را تنظیم کنید.


حالا دلیل اینکه چرا همه روی مدت زمان شستشو لباس ها تاکید دارند این است که، مدت زمان شستشو لباس ها در لباسشویی روی رنگ های لباس هم تاثیر دارد و باید لباس های رنگی، تیره و روشن جداگانه و در مدت زمان های متفاوت شسته شوند.
مدت زمان شستشو لباس های معمولی در لباسشویی معمولا 50 تا یک ساعت است. این مقدار بسته به اندازه و حجم لباس ها ممکن است متفاوت باشد.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما

مدت زمان شستشوی لباس ها یکی از مهمترین مسائل است که حتما باید به آن توجه کرد. مدت زمان شستشوی انواع لباس در ماشین لباسشویی پاکشوما به این صورت است:

  • برای لباس‌های کتان با صرفه‌جویی انرژی ۵۸ دقیقه
  • برای لباس‌های کتان در حالت معمولی ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه
  • برای شستشوی سریع ۱۵ دقیقه
  • برای شستشوی لباس‌های ابریشمی و ظریف ۶۰ دقیقه
  • برای لباسهای پشمی یک ساعت و ۶ دقیقه
  • برای لباسهای ترکیبی یک ساعت و ۱۳ دقیقه
  • برای لباسهای کودک یک ساعت و ۲۰ دقیقه
  • برای پارچه‌های مصنوعی یک ساعت و ۴۰ دقیقه

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی اسنوا

از آنجایی که مدت زمان شستشوی هر لباس متفاوت است، لباسشویی اسنوا هم برنامه شستشو متفاوتی برای هر نوع لباس دارد. یکی از مزیت های مهم لباسشویی اسنوا می توان به قابلیت شستن لباس های حساس و پارچه های مختلف اشاره کرد. ماشین لباسشویی اسنوا با داشتن موتور قدرتمند و فناوری و قابلیت های خاص و بروز علاوه بر اینکه به شما در کاهش مصرف آب و زمان کمک می کند، بلکه باعث شسته شدن لباس ها در کیفیت بالاتری می شود.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

قطعا داشتن یک ماشین لباسشویی که دارای قابلیت های زیادی برای شستشوی انواع لباس ها داشته باشد بسیار مهم است. ماشین لباسشویی سامسونگ دارای قابلیت هایی است که شستن انواع لباس ها را برای شما راحت کرده.

در اینجا ما چند مورد از قابلیت های ماشین لباسشویی سامسونگ را برای شما توضیح داده‌ایم:

Temp، برای تنظیم دمای مناسب

از آنجایی که لباس ها جنس های متفاوتی دارند پس دمای آب هم باید متناسب با جنس آن ها باشد تا تار و پود های لباس آسیب نبینند. ماشین لباسشویی سامسونگ دارای قابلیت تنظیم دما است که با استفاده از آن می توانید لباس های خود را در دمای مناسب شستشو دهید.

Spin، تنظیم سرعت موتور

بعضی اوقات نسبت به حجم و جنس لباس ها ، باید سرعت موتور ماشین لباسشویی را بیشتر کرد تا لباس ها تمیزتر شسته شودند.

Dry Level، خشک کردن لباس ها

با وجود این قابلیت شما می توانید متناسب با جنس لباس ها، فرایند خشک کردن لباس ها را بدون اینکه آسیبی به بافت آن ها وارد شود انجام دهید.

Bubble Soak، لکه زدایی حبابی

یکی از قابلیت های منحصر به فرد ماشین لباسشویی سامسونگ، لکه زدایی حبابی است. این قابلیت با ایجاد حباب سازی و کف زیاد باعث خیس شدن لباس ها و از بین بردن لکه های سخت لباس می شود.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی بست

در قسمت جلویی ماشین لباسشویی یک ولوم چرخشی که روی یک نمایشگر LED نصب شده دیده می‌شود. با استفاده از این ولوم شما می توانید برنامه شستشو مورد نظر را انتخاب کنید و روی نمایشگر زمان و مرحله شستشو انتخابی را نشان می‌دهد. در قسمت چپ ولوم بقیه تنظیمات از جمله:

• تغییر دمای شستشو تا 95 درجه سانتی گراد (TEMP)
• دکمه فعال کردن خشک کن (SPIN)
• شروع یا توقف فرآیند شستشو (START/PAUSE)
• خاموش یا روشن کردن دستگاه (ON/OFF)
علاوه بر این دکمه‌ها، گزینه‌های پیش شستشو و شستشوی شرعی نیز در این قسمت در نظر گرفته شده‌اند.

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی دوو

وجود برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی باعث شده تا این، به ماشین لباسشویی قدرتمند و کارآمد تبدیل شود. آشنایی با کار کردن این برنامه های شستشو باعث استفاده بهینه از ماشین لباسشویی می شود. شما باید برای استفاده دقیق از برنامه‌های شستشو ماشین لباسشویی باید دفترچه آن را به طور کامل بخوانید، چون مدت زمان و برنامه های هر ماشین لباسشویی با هم فرق دارد.

آداب لباس شستن در اسلام

تا حالا شنیده‌اید که بعضی افراد می گویند عدد 13 نحس است یا مثلا عدد 7 خوش یمن است؟ حتی بعضی افراد معتقداند که در اسلام هر روزی از هفته مخصوص انجام یه فعالیتی است. گفته شده در هفته، شنبه ها روز مناسبی برای شستن لباس ها و رزق و روزی است اما افرادی این ها را قبول ندارند و این حرف ها را خرافات می دانند، اما اگرخرافات هم باشد، انجام دادن کار ها طبق برنامه ریزی باعث نظم دادن به کار ها و صرفه جویی در وقت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟