آموزش

کاربرد پورت کواکسیال در تلویزیون تولیپس پلاس چیست؟

پورت ها به منظور اضافه کردن قابلیتی به تلویزیون تعبیه شده اند اما سوال اصلی اینجاست که پورت کواکسیال در تلویزیون تولیپس پلاس یا مدل های دیگر چه کاربردی دارد؟

نفیسه رحیمی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مطمئنا شما هم مانند بسیاری از افراد در هنگام مشاهده پورت های مختلف و رنگارنگ در پشت تلویزیون دچار سردرگمی شده اید و با کاربرد برخی از آن ها آشنا نیستید. هر کدام از این پورت ها به منظور اضافه کردن قابلیتی به تلویزیون تعبیه شده اند که یکی از مهمترین آن ها، پورت کواکسیال است. اما سوال اصلی اینجاست که این پورت‌ در تلویزیون تولیپس پلاس یا مدل های دیگر چه کاربردی دارد؟

پورت کواکسیال چیست و  چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

کاربرد پورت کواکسیال در تلویزیون تولیپس پلاس چیست؟

پیش از پرداخت به کواکسیال در ابتدا بهتر است به تعریف پورت بپردازیم. پورت به معنی درگاه است و در واقع محلی است که داده‌ها از طریق آن وارد شده یا از آن خارج می‌شوند. پورت ها به منظور بالابردن قابلیت های تلویزیون در پشت قاب آن قرار دارند وپورت کواکسیال یا صدای دیجیتال برای انتقال صدا به صورت دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولا اکثر مدل های امروزی نظیر مدل های تولیپس پلاس از این قابلیت بهره برده اند.جنس کابل این پورت از جنس مس بوده و بیشتر برای اتصال به ساندبار و گیرنده‌های AV کاربرد دارد.

کاربرد کابل کواکسیال

با پیشرفت تکنولوژی، پورت‌های بیشتری به تلویزیون‌های امروزی نظیر مدل های ساخت تولیپس اضافه شده‌اند که هر کدام ، تلویزیون‌ها را به ویژگی، کاربرد و قابلیت جدیدی مجهز کرده‌اند.کواکسیال به منظور انتقال صدای دیجیتال تعبیه شده که در مقایسه با اپتیکال، محکم تر است.

کابل کواکسیال Coaxial به دو نوع Thin و Thick تقسیم می‌شود که نوع دوم دیگر استفاده نمی‌شود. این کابل کاربردهای فراوانی دارد که مهترین آن ها شامل

  • ایجاد ارتباط بین شبکه های رادیویی، شبکه های تلفنی و نیز شبکه های تلویزیونی
  • استفاده در فاصله های زیاد
  • تجهیزات نظامی و  و وسایل مربوط به اسکن فراصوت
  • ایجاد ارتباط میان وسایل تصویری خانگی
  • انتقال سیگنال از آنتن به گیرنده  ( ایستگاه های تلویزیونی به گیرنده های تلویزیونی)

می شود.

در مورد تلویزیون های تولیپس پلاس

کاربرد پورت کواکسیال در تلویزیون تولیپس پلاس چیست؟

تولیپس پلاس یکی از برندهای گروه قدیمی صنایع ناسیونال ایران است که در زمینه تولید لوازم خانگی کوچک و بزرگ فعالیت می کند و به پشتوانه سال ها تجربه در صنعت لوازم خانگی ایران و همکاری با برندهای مطرح دنیا نظیر پاناسونیک کار خود را آغاز کرده است. 4 مدل تلویزیون در سایزهای 43، 50، 55 و 65 اینچ در سبدکالای این برند قرار می گیرد که ضمن برخورداری از امکانات به روز، دارای 18 ماه گارانتی هستند.

مدل های ساخت این شرکت دارای پورت های مختلفی مانند HDMI، USB، کواکسیال و … است و با کیفیت HDR روانه بازار می شوند. مدل LE65F1FLB تلویزیون پلاس در رده تلویزیون های هوشمند قرار می گیرد و به لطف کنتراست بالا و نور طبیعی می تواند لذت تماشای فیلم و تصاویر را دوچندان کند. سیستم صدای Pure Sound باعث شده تا مدل های این برند ایرانی، صدای فراگیر را در محیط پخش کنند و از طرفی ریموت کنترل Air mouse امکان وب گردی را راحت تر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 07 اسفند 1402 در 1:37 ب.ظ

    چند نکته در مورد این پست خبری :
    کابل کواکسیال برای انتقال صدا بصورت دیجیتال کاربرد دارد کابل های آنالوگ قدیمی انالوگ دو رشته ای و کابل AV صدا را بصورت استریو دوکاناله منتقل و کابل کواکسیال همزمان با یک سر تا شش باند را منتقل می کند ( استریو 5.ا کانال شامل ساب ووفر ، تویتر و 4 باند جداگانه در سینماهای خانگی
    پورت خروجی کواکسیال دقیقا مانند سه پورت AV است در سالهای اخیر تمام سازندگان این پورت را با رنگ سیاه مشخص می کنند ( در کابل AV رنگ زرد برای تصویر و قرمز و سفید برای صدا اختصاص یافته )
    برای انتقال صدا از تلوزیون به سینمای خانگی و دستگاه های دیگراگر تلوزیون و دستگاه جانبی هر دو از فناوری ARC پشتیبانی میکنند نیازی به کابل کواکسیال نیست باید کابل HDMI به پورت HDMI که با علامت ARC مشخص شده متصل شود ( فقط یک پورت از پورتهای HDMI درهر تلوزیون از این فناوری پشتیبانی می کننددر این صورت نیازی به کابل کواکسیال ندارید
    حتما دستگاه سینمای خانگی و یا ساب وفر شما باید پورت کواکسیال داشته باشند برخی از تلوزیونها و سینماهای خانگی بجای پورت کواکسیال دارای پورت اپتیکال هستندو از کابل کواکسیال پشتیبانی نمی کنند