لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی به شرط تعرفه بالا

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اگر قرار باشد که اجازه واردات بدهیم حتما تعرفه بالا در نظر می گیریم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، محمد مهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره اجازه واردات لوازم خانگی گفت: ریاست جمهوری معتقد است که اجازه به واردات کالا هایی که در داخل کشور تولید می شوند، داده نشود مگر در مواقعی مانند: رعایت نشدن حقوق مصرف کننده، انحصار قیمت افزایش پیدا کند، کیفیت و ضمانت وجود نداشته باشد و در تولید کالا ها تنوع نداشته باشیم، واردات مشکلی ندارد.

وی افزود: علاوه بر اینکه ما به عنوان متولی حوزه تولید همیشه سعی می کنیم طرف تولیدکننده باشیم، نسبت به حقوق مصرف کننده هم بی اعتنا نیستیم. همراهی تولیدکنندگان با مردم و تجربه موفق و افتخار آفرینی برای کشور محسوب می شود.

برادران در ادامه گفت: آقای آذری جهرمی در ابتدای دولت گفته بودند که لوازم خانگی مانند خودرو قرعه کشی شود و خرید لوازم خانگی به صورت اقساط برای اقشار مختلف در دسترس است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: در حال حاظر ما درسال گذشته 17 درصد و در 10 ماه اول سال، 12 درصد رشد در تولید لوازم خانگی داشته ایم که این اتفاق نشانه ای از رشد در تولید لوازم خانگی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت درباره کالاهای قاچاق گفت: لغو ممنوعیت واردات می تواند تا حدودی مانع ورود واردات کالا قاچاق شود. اکثر کالاهای قاچاق تقلبی هستند و با قیمت ارزان تر به بازار وارد می شوند. این کالا ها می توانند به بازار ضربه بزنند و مردم با خرید کالا های داخلی می تواند موجب اشتغالزایی شوند.

برادران گفت: اگر قرار باشد که اجازه واردات بدهیم حتما تعرفه بالا در نظر می گیریم تا به تولید داخل ضربه ای وارد نشود. اما در بعضی حوزه ها مثل کولرگازی اجازه واردات داده ایم چون به طور کامل نمی توانیم نیاز بازار را تامین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 05 اسفند 1402 در 12:06 ب.ظ

    زمانیکه قیمت تلوزیونهای وارداتی از مناطق ازاد با امکانات و گرید کیفی بالا تر _ مثلا پاناسونیک ژاپن مونتاژ چین سفارش بازار خاورمیانه کاملا سازگار با سیستم پخش آنالوگ و دیجیتال که باارز آزاد وارد شده از میانگین قیمت برند های ایرانی با منشاء چینی عمدتا با پنل ارزان قیمت BOE ارزانتر است قطعا واردات رسمی ولو با تعرفه بالا از یک سو باعث درامد زایی برای دولت و از سوی دیگر اطمینان خاطر مصرف کننده بدلیل داشتن گارانتی معتبر خواهد شد و زمینه را برای واردات CKD و مونتاژ در داخل کشور فراهم می سازد کما اینکه با شروع مونتاژ تلوزیونهای مدل 2023 سونی در شرکت مادیران _ با درج لوگو و عبارت تولید شرکت مادیران با قیمت ارزانتر از نمونه های وارداتی مونتاژ مالزی استقبال خوبی از تولیدات شرکتمادیران صورت و موجب کمیابی در بازار و از یک سو کاهش قابل ملاحظه نمونه های وارداتی و قاچاق علی رغم افزایش قیمت دلار در بازار آزاد گردید سونی و پاناسونیک سابقه مونتاژ در ایران را دارند و سابقه تولید تلوزیون پاناسونیک ( ناسیونال سابق ) در شرکت کوفرد اصفهان به 60 سال قبل و اخرین سری تلیدات آن در شرکت شهاب در سال 1398 با ضمانت آژند سرویس عرضه شذ تولید تلوزیون های سونی در ایران به دهه 80 خورشیدی بر میگردد که تا سال 1398 در شرکت شهاب انجام و با ضمانت شرکت بازرگانی ایران عرضه شد و از سال گذشته امتیاز تولید و ضمانت آن توسط شرکت مادیران انجام میشود که در کنار سونی پرفروش ترین برند ایرانی یعنی ایکس ویژن و تی سی ال چین را نیز تولید مینماید