آموزش

چگونه سیم های تلویزیون را پنهان کنیم؟

یکی از مشکلات مردم، بهم ریختگی سیم های تلویزیون در خانه است که باعث زشت و نامنظم شدن فضای خانه می شود. ما در این مطلب سعی کردیم راه کارهایی برای پنهان کردن سیم های تلویزیون را برای شما توضیح دهیم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، یکی از مشکلات مردم، بهم ریختگی سیم های تلویزیون در خانه است که باعث زشت و نامنظم شدن فضای خانه می شود. پنهان کردن سیم های تلویزیون باعث آراسته و مرتب شدن خانه می شود. ما در این مطلب سعی کردیم راه کارهایی برای پنهان کردن سیم های تلویزیون را برای شما توضیح دهیم.

در این مطلب می خوانید:

  • داکت سیم تلویزیون
  • پوشاننده سیم برق
  • نصب تلویزیون روی دیوار بدون سیم
  • تزیین سیم برق روی دیوار
  • باکس نظم دهنده سیم

داکت سیم تلویزیون

داکت با وجود ظاهری ساده از جمله وسایل پر کاربرد و پر فروش محسوب می شود زیرا دارای قابلیت های زیادی از جمله  پنهان کردن سیم های تلویزیون است. بدنه این داکت ها دارای طراحی ساده است و می توان سیم و کابل ها را مرتب یا جدا از هم داخل آن قرار دارد. قرار دادن سیم و کابل ها داخل داکت باعث کاهش نویز انداختن می شود. از دیگر قابلیت های داکت ها می توان به انعطاف پذیری، درب قفل شو، سایزبندی، حفظ سیم و کابل ها در برابر جریان الکتریسیته، مقاومت بالا و… اشاره کرد.

اگر فکر می کنید استفاده از داکت برای شما هزینه زیادی به همراه دارد، می توانید از سیم جمع کن ها استفاده کنید. به این صورت که سیم ها را جمع و دسته کنید و با یک سیم جمع کن آن ها را ببندید. با انجام این کار ساده علاوه بر هزینه کم، سیم ها هم جمع می شوند و ظاهری آراسته به فضای خانه شما می دهند.

پوشاننده سیم برق

برای پوشاندن سیم و کابل های تلویزیون می توانید از روش های زیادی استفاده کنید. مواقعی پیش می آید که طول کابل ها بسیار زیاد باشد که باعث شلوغ نشان داده شدن فضای خانه و گره خوردن کابل ها به هم شوند. یکی از راه کار هایی که در این مواقع میشه انجام داد کوتاه کردن کابل ها به مقدار لازم است. در غیر این صورت بهترین کار برای پنهان کردن سیم و کابل های برق استفاده از داکت و پوشاننده های سیم های برق است. این پوشاننده های سیم جنس های مختلفی مثل چرم، پارچه یا پلاستیک دارند.

نصب تلویزیون روی دیوار بدون سیم

نصب تلویزیون روی دیوار علاوه بر اینکه نیازی به میز تلویزیون ندارد و جای کمتری در خانه اشغال می کند، باعث پنهان شدن سیم ها و کابل ها می شود، چون تلویزیون روی دیوار نصب می شود و سیم ها هم پشت تلویزیون به طور پنهان نصب می شوند که باعث نظم دهی و مرتب شدن فضای خانه می شود.

تزیین سیم برق روی دیوار

پیش تر گفتیم که یکی از مشکلات مردم مخفی کردن سیم های برق و هزینه های آن است. اما امروزه وسیله هایی برای دکور و تزیین سیم های برق آمده که شما می توانید به جای پنهان کردن آن ها، با این وسیله ها یه طرح و دکور جالب روی دیوار ایجاد کنید و هزینه کم تر صرف پوشاندن سیم های خانه کنید. این وسیله های تزیینی به علت جدید بودن زیبایی که به خانه می دهند خیلی مورد استفاده مردم قرار گرفته و حتی می توانید سیم های خانه‌تان را طبق سلیقه خود تزیین کنید.

باکس نظم دهنده سیم

 

یکی دیگر از راه کار های جمع کردن سیم ها استفاده از باکس های نظم دهنده سیم است. این باکس ها محصولی بسیار کاربردی هستند و در رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند تا شما بتوانید آن ها را نسبت به طرح و رنگ دکوراسیون خانه‌تان هماهنگ کنید. استفاده از این محصول به این صورت است که در قسمت زیرین میز یا هر جایی دیگر به صورت یک طرفه پیچ می شود و سیم و کابل های اضافی را به صورت یکدست در کنار هم نگه می دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟