چرا ماکروفر دود می کند
آموزش

چرا مایکروفر دود می کند؟

یکی از اتفاق مهمی که ممکن است برای مایکروفر بیافتد، دود کردن آن است و برای شما سوال ایجاد شود که چرا مایکروفر دود می کند؟ دود کردن مایکروفر علت هایی دارد که ما در این مقاله سعی کردیم برای شما توضیح دهیم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، مایکروفر یکی از کار آمد ترین وسیله های برقی در هر خانه ای است که با وجود آن می توانید انواع غذا را گرم کنید. اما یکی از اتفاق مهمی که ممکن است برای مایکروفر بیافتد، دود کردن آن است و برای شما سوال ایجاد شود که چرا مایکروفر دود می کند؟ دود کردن مایکروفر علت هایی دارد که ما در این مقاله سعی کردیم برای شما توضیح دهیم، پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب می خوانید:

  • ترانس مایکروفر دود می کند
  • سوختگی مایکروفر
  • رفع بوی سوختگی در مایکروفر
  • داخل مایکروفر ال جی

ترانس مایکروفر دود می کند

ترانس مایکروفر قطعه ای فلزی مکعب شکل است. از نشانه های خرابی این دستگاه می توان به مشاهده دود و سوختگی از مایکروفر، روشن نشدن دستگاه، گرم نشدن غذا و سر و صدای بیش از حد اشاره کرد. اگر متوجه بوی دود و سوختگی از مایکروفر شدید حتما قطعه ترانس مایکروفر دچار مشکل و سوختگی شده و باید تعمیر یا تعویض شود.

سوختگی ماکروفر

سوختگی های داخل مایکروفر ناشی از پاچیده شدن غذا ها به دیواره های مایکروفر حین گرم شدن غذا است. این باقی مانده غذا ها داخل مایکروفر اگر به موقع پاک نشوند باعث ایجاد سوختگی داخل مایکروفر می شوند. برای جلوگیری از این کار شما باید به طور مرتب و منظم مایکروفر را تمیز کنید. برای از بین بردن سوختگی های مایکروفر از محلول های مختلف می توان استفاده کرد. در مرحله اول شما باید باقی مانده غذا ها را پاک کنید و بعد از آن یک پارچه یا پنبه را آغشته به استون کنید و روی سوختگی ها بکشید و در آخر با آب گرم و مواد شوینده داخل مایکروفر را کامل تمیز کنید.

رفع بوی سوختگی در مایکروفر

از آن جایی که ما انواع غذا ها در طول روز داخل مایکروفر گرم می کنیم، باعث پاچیده شدن و باقی مانده غذا ها به دیواره های مایکروفر پاچیده می شوند، باعث ایجاد بوی بد و سوختگی در مایکروفر می‌شود. برای همین هر چند وقت یک بار باید هم فضای بیرون و هم فضای داخل مایکروفر را تمیز کرد. تمیز کردن مایکروفر اصلا کار دشواری نیست و با کم ترین امکانات می توان مایکروفر را تمیز کرد. یکی از راحت ترین و بهترین روش ها استفاده از سرکه یا لیمو ترش است. این دو محصول به خاطر خاصیت اسیدی بودن می توانند سخت ترین لکه و ها بو ها را از بین ببرند. برای استفاده از این روش اول باید باقی مانده غذا ها که به دیواره های مایکروفر چسبیده است را جدا کنید و بعد از آن یک کاسه بردارید و در آن یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه یا آب لیموترش به کاسه اضافه کنید. کاسه را درون مایکروفر قرار داده و آن را به مدت ۲ تا ۵ دقیقه روشن کنید و یعد از تمام شدن تایم کاسه را سریع ار مایکروفر خارج نکنید و اجازه دهید تا بخار این محلول بوی بد مایکروفر را از بین ببرد.

داخل مایکروفر ال جی

برای استفاده درست از مایکروفر باید حتما دفترچه راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید. مایکروفر ها دارای کلید و دکمه های مختلف برای انجام هر کاری هستند و ما در اینجا تصمیم داریم برای آشنایی بیشتر شما با مایکروفر ال جی، دکمه و کلید های آن را توضیح دهیم.

  • on/off: روشن و خاموش کردن مایکروفر
  • start: آغاز کارکرد دستگاه
  • micro: پختن و داغ کردن غذا
  • combination: پخت ترکیبی (سرخ و گریل شدن همزمان)
  • defrost: از بین بردن یخ موا غذایی
  •  Persian cook: دسترسی به منوی پخت غذاهای ایرانی
  • team chef: بخارپز کردن مواد غذایی
  • Grill: گریل کردن مواد غذایی
  • easy clean: تمیز کردن داخل مایکروفر

با وجود این گزینه ها در مایکروفر ال جی شما می توانید به راحتی انواع غذا ها را بپزید. برای مثال اگر قصد گریل کردن مرغ یا غذایی دیگر را دارید، بعد از قرار دادن غذا داخل مایکروفر و روشن کردن آن دکمه Grill را بزنید. اما برای درست استفاده کردن از مایکروفر حتما قبل از پخت غذا دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟