تی سی ال در جایگاه دوم بازار جهانی تلویزیون
اخبار لوازم خانگی

تی سی ال در جایگاه دوم بازار جهانی تلویزیون

شرکت تی سی ال برای دومین سال متوالی در جایگاه دوم بازار تلویزیون قرار گرفت.

نفیسه رحیمی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، طبق تحقیقاتی که اخیرا کمپانی Omdia به انجام رسانده است، شرکت تی سی ال برای دومین سال متوالی در جایگاه دوم بازار تلویزیون قرار گرفت.

براساس گزارش شرکت Omdia پس از بررسی این بازار در سال 2023، تی سی ال با فروش 25.26 دستگاه تلویزیون (12.3 درصد از سهم بازار) موفق شده تا جایگاه خود را در مکان دوم تثبیت کند.

 

غول فناوری چینی موفقیت خود را مدیون عرضه تلویزیون های پریمیوم و همچنین سری جدید مینی ال ای دی در سال 2023 است که طی سال های گذشته با استقبال بالای عموم مواجه شده و مردم تمایل زیادی به خرید این مدل ها پیدا کرده اند.

تی سی ال در سال های گذشته تمرکز ویژه ای بر روی توسعه بخش تلویزیون های پریمیوم داشته که جرقه آن در سال 2019 خورده شد. این شرکت از تلویزیون مینی ال ای دی خود در سال 2019 رونمایی کرد و از نخسین برندهایی است که موفق به تولید انبوه آن شد.

این شرکت برای پیشی گرفتن از سایر رقبا توسعه فناوری های مینی ال ای دی را در اولویت قرار داده و تلویزیون های با کیفیت بالا صفحه نمایش ارائه می کند. TCL طی سال گذشته مجموعه‌ای از تلویزیون‌های LED کوچک با اندازه بیش از 98 اینچ را معرفی کرده است. باید اضافه کرد که تلویزیون 115 اینچی QD-Mini LED تی سی ال که در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد، دارای 20 هزار نور دهی محلی یا لوکال دایمینگ و همچنین حداکثر روشنایی 5 هزار نیت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 17 اسفند 1402 در 10:46 ق.ظ

    تی سی ال سه سال قبل با پیشی گرفتن از ال جی توانست رتبه دوم جهانی را بدست اورد این شرکت چهارسال متوالی رتبه نخست در افزایش سهم بازار در آمریکا را به خود اختصاص داده و با کاهش فاصله خود با سامسونگ که از سال 2005 میلادی با غلبه بر سونی بمدت 18 سال متوالی رتبه نخست تولید تلوزیون در دنیا را حفظ نموده حداکثر تا سه سال اینده به رتبه نخست جهانی خواهد رسید ورود این برند مانند بسیاری از برندهای محبوب جهانی از جمله سونی ، فیلیپس ،هیتاچی ، بلاپونکت ، تلفنکن و ال جی ( گلداستار سابق ) از طریق شرکت شهاب در سال 1389 کلید خورد قیمت پایین تر تلوزیون های تی سی ال نسبت به رقبایی مانند ال جی و سامسونگ و سونی و پاناسونیک و امکانات کامل انها باعث استقبال خوب بازار ایران از تلوزیون های ارزان قیمت و با امکانات و از همه مهمتر پشتیبانی و خدمات پس از فروش شهابمهمترین دلایل موفقیت این برند در بازار ایران بوددو سال بعد از ان شرکت بازرگانی ایران نمایندگی سونی در ایران نیز بصورت موازی اقدام به واردات تلوزیون و لوازم خانگی و سرمایشی تی سی ال نمود با افزایش تعداد نمایندگیهای تی سی ال در ایران در اواخر سال 1395 تی سی ال شرکت مادیران را به عنوان نماینده انحصاری خود در ایران معرفی نمود که این همکاری همچنان ادامه دارد با توجه به اینکه سری نخست لوازم خانگی تی سی ال تولید مادیران همان مدلهای سفارش اروپا و یخچال فریزرهای تی سی ال فاقد یخساز اتوماتیک و اب سردکن بودند با استقبال خوبی مواجه نشدند و شرکت تی سی ال مدلهایی مخصوص ایران با امکانات رفاهی مورد نیاز خانوارهای ایرانی و بازار خاور میانه طراحی و تولید نمود