واردات لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

قاچاق کالا چالش این روز های لوازم خانگی

وجود کالا های قاچاق از پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایرانی جلوگیری می کند و به معضل بزرگ این روزهای بازار لوازم خانگی تبدیل شده است.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نامه ای به سید مجید رضوی؛ رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع مهم کشور، موفقیت های زیادی را طی 5 سال گذشته در توسعه کمی و کیفی کسب کرده اما همچنان با برخی از مشکلات کلیدی و ریشه ای مانند معیشت و کاهش توان خرید خانواده ها مواجه است.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص وفور کالای قاچاق در بازار افزود: وجود کالا های قاچاق از پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایرانی جلوگیری می کند و به معضل بزرگ این روزهای بازار لوازم خانگی تبدیل شده است.

در ادامه این انجمن تاکید کرد: برنامه ریزی و سرمایه گذاری هایی صورت گرفته در این بخش ضمن این که به رشد صنعت لوازم خانگی کمک کرده، تاثیر به سزایی در ارتقا شاخص‌های کلان اقتصادی کشور مانند صادرات، اشتغالزایی و … داشته است.

انجمن صنایع لوازم خانگی معتقد است قاچاق هر نوع کالا در بازار موجب اخلال در نظام اقتصادی و آسیب‌های جدی به چرخه تولید، تهدید تجارت و رقابت سالم، افزایش هزینه دولت، کاهش نرخ اشتغال، کاهش میل به سرمایه‌گذاری‌های مولد داخلی می شود و در تقابل آشکار با رویکرد و شعار محوری بیش از یک دهه گذشته که به درستی به حمایت از تولید و کارآفرینی متمرکز بوده، خواهد شد.

در پایان انجمن صنایع لوازم خانگی برای نقش آفرینی و بهبود بخشیدن به محیط کسب و کار در صنعت بازار لوازم خانگی و کاهش خسارات در اثر وجود کالا های قاچاق، اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟