اخبار لوازم خانگی

سلطه سامسونگ بر بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی ادامه یافت

شرکت سامسونگ الکترونیکس با ادامه روند پیشتازی خود در بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی، یک بار دیگر برتری خود را در این حوزه به اثبات رساند.

نفیسه رحیمی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»،  شرکت سامسونگ الکترونیکس با ادامه روند پیشتازی خود در بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی، یک بار دیگر برتری خود را در این حوزه به اثبات رساند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در سال 2023 توانست  30.1درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به دست آورد و با تثبیت صدرنشینی خود از سال 2006 تاکنون، جایگاه خود را به عنوان رهبر این صنعت مستحکم کند. دستیابی به این موفقیت، عمدتا به لطف تمرکز راهبردی روی تلویزیون‌های رده‌ بالا و صفحه‌نمایش‌های بزرگ حاصل شده است، که مدل‌های پیشرفته QLED و OLED این شرکت پیشرو آن هستند.

از زمان عرضه در سال 2017، فروش مجموعه تلویزیون‌های QLED سامسونگ با احتساب آخرین مدل‌های Neo QLED، از 40 میلیون دستگاه فراتر رفته است. تنها در سال 2023، مجموعه QLED این شرکت به فروش 8.31 میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ در زمینه فروش تلویزیون‌های پریمیوم، به‌ویژه مدل‌های بالای 75 اینچ و تلویزیون‌های با قیمت بیش از  2500دلار، برتری قابل توجهی داشته است. این شرکت با کسب سهم بازار خیره‌کننده  60.5درصدی در زمینه فروش تلویزیون‌های بالای 2500 دلار، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. همچنین در فروش تلویزیون‌های بزرگ‌تر از  75اینچ

، با حفظ سهم 33.9 درصدی از بازار، پیشتازی خود را تثبیت کرده است. علاوه بر این  سامسونگ به لطف فروش چشمگیر مدل‌های 98 اینچی خود، در بخش تلویزیون‌های بالای 90 اینچ با 30.4 درصد سهم بازار در صدر قرار دارد.

در ادامه موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بسیار بزرگ و رده‌ بالا، شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه این شرکت در بخش فناوری OLED هستیم. مجموعه تلویزیون‌های OLED سامسونگ در سال 2023، معادل 1.01 میلیون دستگاه فروش داشته و  22.7درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته با گسترش مجموعه OLED در سال 2024، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سهم بازار شرکت در این بخش افزایش یابد.

اس‌وی یونگ، مدیرعامل بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ گفت: «افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم به مدت 18 سال متوالی به عنوان رهبر بازار تلویزیون در سطح جهان معرفی شویم. این موفقیت، اعتماد و وفاداری پایدار مصرف‌کنندگان محصولات ما را نشان می‌دهد. ما در سامسونگ عمیقا به پیشرفت صنعت و فراتر رفتن از کیفیت تصویر فوق‌العاده متعهدیم تا تجربه‌های معنادارتر و ارزشمندتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم».

در نمایشگاه CES 2024، شرکت سامسونگ با رونمایی از پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 خود، نویدبخش آغاز عصر صفحه‌نمایش‌های مجهز به هوش مصنوعی بود. پیشرفت‌های اخیر در زمینه تولید تراشه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته آنها، قرار است تلویزیون‌های هوشمند را بازتعریف کند و با یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته‌ مبتنی بر سیستم عامل تایزن؛ نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانه‌های هوشمند تبدیل کند.

سال 2024، سالی است که در آن نوآوری‌های چشمگیری برای سامسونگ رقم می‌خورد. سامسونگ، با تکیه بر پیشرفت‌های برجسته در زمینه پردازنده‌ها و قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی، در مسیر متحول کردن تجربه سرگرمی خانگی و ایجاد معیارهای جدید در صنعت تلویزیون‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 22 اسفند 1402 در 11:13 ق.ظ

    از سال 1968 تا سال 2005 میلادی رتبه نخست فروش تلوزیون در دنیا در اختیار سونی ژاپن بود اختراع فناوری TRINITRON در سال 1967 توسط سونی در صنعت لامپ تصویر و استفاده انحصاری از این فناوری صرفا در تلوزیونهای سونی که باعث افزایش 510 درصدی کنتراست و رنگهای زنده تر می گردید علی رغم قیمت بالاتر تلوزیونهای سونی باعث این یکه تازی شد اما هزاره سوم و ظهور فناوریهای پلاسما و ال سی دی ورق را در بازار تلوزیون برگردانید سال 2005 پاناسونیک رتبه نخست تلوزیون های پلاسما و سامسونگ رتبه نخست فروش تلوزیون را بدست اورد تلوزیون های سونی کماکان حتی در فناوریهای جدید 50 درصد گرانتر از رقبای کره ای و اروپایی و حتی ژاپنی بود از نظر طراحی و امکانات هم حرفی برای گفتن نداشت از ان سال تا کنون رتبه نخست فروش در اختیار سامسونگ است یکی از مهمترین دلایل حفظ این برتری را میتوان تولید طیف وسیعی از تلوزیون از نظر امکانات و کیفیت و فناوری از سری 4 تا سری 9 می باشد برای ارزان سازی تولیدات اقتصادی از خرید پنل های تولید کنندگان چینی و برای مدلهای رده بالا حتی از خرید پنل های رقیب دیرینه ( خرید پنل های OLED ساخت شرکت LG Display زیر مجموعه شرکت LG) ابایی ندارد حتی برخی از خطوط تولید پنل خود در کشور چین را به شرکت تی سی ال فروخت در سال 2019 میلادی بعد از سالها رتبه دوم تولید جهانی تلوزیون را ال جی به تی سی ال واگذار نمود در ان سال سامسونگ حدود 20 میلیون و تی سی ال 13 میلیون دستگاه تلوزیون تولید کردند علی رغم رشد 50 درصدی تولید سامسونگ میزان رشد تولید تی سی ال بیش از 80 درصد بوده در حالیکه طی این سالها رکورد دار افزایش سهم بازار بوده بنا براین دور از ذهن نیست تا سه سال اینده تولیدات تی سی ال از سامسونگ پیشی گیرد زیرا در سالهای اخیر رویکرد تی سی ال از تولیدات ارزان به سمت تنوع تولیدات از اقتصادی ترین تلوزیونها تا لاکچری ترین تلوزیون ها تغییر یافته و بسرعت در حال گسترش بازارهای هدف در اقصی نقاط جهان میباشد .