پر پشت کردن گیاه پتوس
آموزش

نحوه پر پشت کردن گیاه پتوس

افرادی که از گیاه پتوس نگهداری می کنند علاقه دارند که این گیاه برگ هایی پر پشتی داشته باشد، برای همین ما در این مقاله به نحوه پرپشت کردن گیاه پتوس پرداختیم.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، اکثر انسان ها برای زیبایی و آرامش از گل و گیاه در خانه یا محل کار و… استفاده می کنند. یکی از گیاه های محبوب گیاه پتوس است. افرادی که از گیاه پتوس نگهداری می کنند علاقه دارند که این گیاه برگ هایی پر پشتی داشته باشد، برای همین ما در این مقاله به نحوه پرپشت کردن گیاه پتوس پرداختیم.

در این مطلب می خوانید:

  • گیاه پتوس چیست؟
  • شیر برای گل پتوس
  • پر پشت شدن پتوس با آسپیرین
  • نگهداری از گیاه پتوس
  • تقویت کننده خانگی برای گیاه پتوس
  • قرص ال دی برای رشد پتوس

گیاه پتوس چیست؟

گیاه پتوس گیاهی زینتی و دارای برگ هایی بزرگ و براقی است و به عنوان گیاه آپارتمانی هم شناخته می شود. بیشتر افراد از این گیاه در خانه و محل کار استفاده می کنند. این گیاه در صورت مراقبت و نگهداری درست به گیاهی پربار تبدیل می شود و زیبایی خاصی برای شما به ارمغان می آورد. برگ های بزرگ گیاه پتوس شباهت زیادی به دلبند دارد و همین باعث شده مورد توجه خیلی از افراد قرار گیرد. این گیاه بسیار مقاوم است و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد، به شرطی که آبیاری و نور مناسب داشته باشد.

شیر برای گل پتوس

شیر یک ماده خوراکی، که از چهارپایان تولید می شود. شیر دارای پروتئین و ویتامین هایی از جمله ویتامین ب ۱۲، کلسیم و ویتامین D و… است. همچنین مصرف شیر برای سلامت عضلات و ورزشکاران، کنترل فشار خون، سلامت استخوان و دندان، کاهش خطر سرطان روده بزرگ، کاهش خطر بیماری های قلبی و… تأثیر زیادی دارد‌. شیر علاوه بر اثر گذاری در بدن انسان، روی گیاهان هم تأثیر به‌سزایی دارد. تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد شیر می تواند جایگزین مناسبی برای مواد ضد عفونی کننده وسایل کشاورزی است و از انتقال ویروس ها و آلودگی ها جلوگیری می‌کند. برای مثال به جای استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای ضد عفونی کننده وسایل کشاورزی مانند قیچی یا چاقوی کشاورزی، میتوانید آن ها را در ظرفی پر از شیر قرار دهید. نگران زنگ زدگی وسایل هم نباشید، چون شیر از زنگ زدگی فلزات و آهن ها جلوگیری می‌کند. برای تقویت گیاهان با استفاده از شیر، کافیست مقداری آب را با شیر مخلوط کنید تا کمی رقیق شود، سپس روی برگ های گیاه اسپری کنید. حتی بعضی اوقات برگ های گیاه در اثر آلودگی دچار لک و گرد و خاک شده‌اند، که شما می توانید برای پاک کردن و تمیز کردن گیاه از شیر استفاده کنید، به این صورت که شیر را روی برگ یا گلبرگ ها اسپری کنید و به آرامی با دستمال آن ها را پاک کنید.

پر پشت شدن پتوس با آسپیرین

یکی از بهترین روش ها برای رشد گیاه استفاده از قرص آسپیرین است. استفاده از این قرص نکاتی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. برای انجام این روش فقط کافی است که یک عدد قرص آسپیرین را به طور کامل خورد و در یک لیتر آب حل کنید. سپس درون یک اسپری بریزید و هر دو یا سه هفته یکبار به گیاه اسپری کنید. پس از گذشت مدتی شاهد رشد چشم گیر این گیاه باشید.

نگهداری از گیاه پتوس

گیاه پتوس برگ هایی بزرگ و چیدمانی جذاب، محبوبیت زیادی بین افراد دارد. گیاه پتوس در صورت مراقبت به گیاهی زیبا و پر بار تبدیل می شود. گیاه پتوس برای رشد عالی باید از آب کافی برخوردار باشد. کم آبی و نور زیاد باعث آسیب رساندن و خشک شدن گیاه می شود. برای همین سعی کنید این گیاه را در مکانی که نور مستقیم و زیاد خورشید وجود ندارد قرار دهید چون نیاز به نوری معتدل دارد. همچنین گفتیم که این گیاه به آب کافی و آب رسانی مرتب نیاز دارد، پس باید این گیاه را هم در مکانی که هوایی مرطوب نگه دارید و هم به طور منظم آن را آب دهید و اجازه ندهید خاک آن خشک شود، ولی توجه داشته باشید که در آبیاری زیاده روی نکنید.

تقویت کننده خانگی برای گیاه پتوس

گیاه پتوس گیاهی سر سخت و مقاوم است اما در صورت عدم درست نگه داری و مراقبت ممکن است خشک و پژمرده شود. برای رشد بهتر این گیاه از کود های مناسب استفاده کنید. استفاده از کود هم باعث تقویت گیاه و هم باعث رشد گیاه می شود. علاوه بر کود باید از خاک و گلدان های مناسب استفاده کنید. بهترین خاک ها خاک هایی هستند که دارای مواد مغذی برای گیاه باشد. گلدان های زهکشی، گلدان های مناسبی برای گیاهان هستند. با رعایت این نکات بعد از مدتی شاهد رشد چشم گیر این گیاه می شوید.

قرص ال دی برای رشد پتوس

قرص ال دی دارای ترکیبات استروژنی ( اتینیل استرادیول ) و پروژستینی ( لوونورژسترل ) می باشد که با جذب شدن به گیاه باعث افزایش عمل فتوسنتز شده و در نهایت رشد گیاه را افزایش می دهد. طریقه مصرف این روش به این صورت است که 1 یا 2 عدد قرص را در ۱/۵ لیتر آب حل کنید و هر 3 الی 3 ماه یکبار زمان آبیاری این محلول را به این گیاه دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟