قاچاق سازمان یافته
اخبار لوازم خانگی

رشد قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی در کشور

در این چند ماه اخیر کالا های تقلبی و قاچاق در بازار زیاد دیده شده و محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت در این خصوص از افزایش قاچاق سازمان یافته خبر داد.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقریبا نزدیک 7 سال است که دولت ممنوعیت واردات لوازم خانگی را به عنوان حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا در دستور کار قرار داده است. اما بر خلاف این طرح در این چند ماه اخیر کالا های تقلبی و قاچاق در بازار زیاد دیده شده و محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت در این خصوص از افزایش قاچاق سازمان یافته خبر داد.

طبق گفته های برادران در هفته گذشته، وجود کالا های تقلبی در ایران به شدت افزایش یافته و 70 الی 80 درصد است. وجود کالا های تقلبی حتی از بازار لنت خودرو تا هواپیما و از شوینده به مواد غذایی دیده و گزارش شده است.

برادران در طی صحبت های جدیدشان اظهار داشتند که قاچاق لوازم خانگی در طی این چند ماه به صورت سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است و باعث شده در بازار کالا های تقلبی رشد زیادی داشته باشند.

برادران ادامه داد: با این حال قیمت لوازم خانگی در این یک سال افزایش نداشته است و ما برای جلوگیری از خریداری شدن کالا های تقلبی و قاچاق و فروش بیشتر کالا های اصل و دارای ضمانت، با تولید کنندگان تصمیم بر گرفتن جشنواره های مختلف، تخفیف های نقدی، تسهیلات فروش و… گرفته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 22 اسفند 1402 در 10:12 ق.ظ

    خرید کالاهای ارزان قیمت و با برندهای گمنام که اکثرا با تغییر برخی از حروف برندهای معروف با قیمت بسیار ارزان در بازار عرضه میشود و خریدار هم میداند این کالا اصلی نیست امروز رواج بسیار زیادی دارد علی رغم اینکه خریدار می داند این کالاها دوام چندانی ندارند اما برای تکمیل جهیزیه دختر خود چاره ای به غیر از خرید این کالاها و عمدتا بصورت قسطی ندارد قیمت این اقلام گاه تا یک سوم نمونه ایرانی هست اقلامی از قبیل پلوپز ، سرخکن ، هم زن ، مخلوط کن ، آب میوه گیری ، زودپز ، جارو برقی و … این در حالی است که قطعا کیفیت و مدت تامین قطعات و خدمات پس از فروش برندهای ایرانی مانند پارس خزر و تولیپس و …. حتی از برندهای اروپایی مونتاژ چین بالاتر است هم اکنون قطعات اب میوه گیری و پلوپز و … تولید سال 1348 پارس خزر ( با برند توشیبا ) و تولیدات 1351 ناسیونال در همین گروه تولید شرکت ناسیونال ایران به راحتی در بازار یافت میشود در حالیکه قطعات تولیدات 10 سال قبل برندهای خوشنام اروپایی گه در ایران نمایندگی رسمی هم دارند در نمایندگی ها موجود نیست و با قیمت نجومی و صرف وقت زیاد احتمالا در مراکز عمده فروشی قطعات یدکی بصورت نو و یا استوک باز شده از دستگاه های غیر قابل تعمیر یافت میشود .