آموزش

معرفی ۵ برنامه کنترل کولر گازی با موبایل

یکی از این دستگاه ها کولر گازی است. فرض کنید یک روز پر مشغله و گرم رد گذرانده اید و زمانی که به خانه رسیدید قصد دارید کولر را روشن کنید اما کنترلش را پیدا نمی کنید!

نهال وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مشکلاتی که دستگاه های کنترلی برای اکثر افراد ایجاد می کنند، این است که دائما کنترلشان در حال گم شدن است و مخصوصا در این دنیای پر‌مشغله امروزی بسیاری از ما فراموش می‌ کنیم که آخرین بار این کنترل ها را کجا گذاشته ایم. یکی از این دستگاه ها کولر گازی است. فرض کنید یک روز پر مشغله و گرم رد گذرانده اید و زمانی که به خانه رسیدید قصد دارید کولر را روشن کنید اما کنترلش را پیدا نمی کنید! این موضوع می تواند چقدر آزار دهنده باشد؟! اما حال به این فکر کنید که شما بتوانید کولر گازی را از طریق موبایل تنظیم کنید و دیگر نیازی به کنترل نداشته باشید! قطعا حس خوبی خواهد بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کنترل کولر گازی با موبایل دیگر یک اتفاق عجیب نیست، بلکه برنامه هایی ساخته شده اند که به کمک آن ها می توانید کنترل کولر گازی با موبایل را به دست بگیرید. در این مطلب قصد داریم‌ تا شما را با این برنامه ها آشنا کنیم.

همچنین در این جا می خوانید:

  • کنترل کولر گازی با گوشی شیائومی
  • کنترل کولر گازی با موبایل سامسونگ
  • نصب ریموت کنترل کولر گازی
  • کنترل کولر گازی با موبایل ايفون

آشنایی با برنامه ها و نصب ریموت کنترل کولر گازی در موبایل

کنترل کولر گازی با موبایل و گوشی های هوشمند توسط حسگر مادون قرمز و برنامه های کمکی یک‌ امر کاملا ممکن است. تصور کنید به محض ورود به خانه و حتی در برخی مواقع قبل از ورود بتوانید کولر را توسط گوشی همراه تان روشن و دمای مورد نظر را تنظیم کنید! این حس خنکی در یک ‌روز گرم می تواند احساسی بی نظیر را به شما منتقل کند. در خانه های هوشمند کنترل کولر گازی با موبایل یک اتفاق طبیعی است اما به شرط آن که چند برنامه کمکی روی گوشی نصب شوند و پشتیبانی کولر گازی از این قابلیت از دیگر شروط انجام نصب ریموت کنترل کولر گازی روی موبایل و تلفن همراه شما است. این که شما بتوانید کولر گازی را توسط گوشی تان کنترل کنید ربط چندانی به برند کولر گازی ندارد به جز این که از کولر گازی هوشمندی تهیه کنید که همراه خودش یک برنامه مخصوص ارائه شود تا روی گوشی و سایر دستگاه های دیگر خودتان نصب کنید و امکانات لازم برای مدیریت کولر گازی را فراهم‌ کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با ۵ برنامه برای کنترل کولر گازی با موبایل آشنا کنیم:

  • برنامه Air Touch

این برنامه به عنوان یکی از بهترین برنانه های کنترل کولر گازی با گوشی شناخته می شود که برای پلتفرم های اندروید، ویندوز و حتی برای کنترل کولر گازی با موبایل ایفون و سیستم IOS در دسترس قرار دارد. برنامه ایر تاچ با انواع برند های کولر گازی نظیر سامسونگ، پاناسونیک، هیتاچی و… سازگاری دارد. از جمله قابلیت های برنامه Air Touch می توان به روشن و خاموش کردن کولر گازی، تنظیم دما، تغییر حالت کولر و… اشاره کرد. اگر این برنامه را همراه با حسگر های ITS ایرتاچ مورد استفاده قرار دهید می توانید از مزیت های بیشتری بهره ببرید. اگر جدید ترین نسخه ایرتاچ یعنی Air Touch 5 را داشته باشید می توانید تا ۱۶ کولر گازی را مدیریت کنید و با نصب حسگر های ITS یا همان حسگر های دمایی هوشمند در اتاق های مختلف مشخص کنید که میزان دما در هر منطقه تا چه حدی باشد. همچنین با وجود قابلیت Geofencing دیگر نیازی نیست که برای هر بار خروج از خانه نگران خاموش کردن کولر گازی شوید زیرا این حسگر ها در ارتباط با گوشی شما منطقه ای ایجاد می کنند که در صورت خروج تان از خانه به صورت خودکار سیستم تهویه خاموش شود ، و به محض ورود به منطقه تحت پشتیبانی، کولر گازی روشن خواهد شد.

☆ با یکپارچه سازی برنامه با دستیار های صوتی می توانید با فرمان های صوتی خیلی راحت دمای محیط خانه را تنظیم کنید.

  •  برنامه Tado

کنترل هوشمند سیستم تهویه تادو به عنوان یکی از نخستین دستگاه های تبدیل کولر گازی معمولی دارای ریموت به کولر گازی هوشمند در سال های ۲۰۱۵ میلادی شناخته می شود. این برنامه توسط شرکت آلمانی تولید شد و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. در واقع هدف اصلی شرکت تولید کننده Tado مدیریت بهتر کولر گازی و بهینه سازی مصرف انرژی بود. شما می توانید همراه این برنامه در صورت نیاز و پشتیبانی کولر گازی خود ، دستگاه اتصال به وای فای Tado را نزدیک کولر قرار دهید و با متصل شدن به آن از طریق گوشی هوشمند از عملکرد های چند گانه آن استفاده کنید. قابلیت Geofencing نیز در این برنامه به شرط استفاده از حسگر های مخصوص امکان پذیر است.

☆ در صورت تهیه حسگر های دستگاه Tado می توان هر ناحیه از خانه را بر اساس نیاز روی دمای خاصی تنظیم کرد.

  •  برنامه  Air Patrol

اگر به دنبال کنترل سریع و آسان کولر گازی هستید، برنامه Air patrol می تواند انتخاب مناسبی باشد. این برنامه با استفاده از ارتباط روی شبکه وای فای بین گوشی هوشمند و Air patrol ، و بین حسگر مادون قرمز و کولر گازی و گوشی فعالیت می کند. امکان روشن یا خاموش کردن کولر گازی، تنظیم دما و مدیریت لحظه ای کولر گازی سبب می شود در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. علاوه بر تمام این موارد دریافت هشدار و اعلان از وضعیت کولر گازی یا قطعی جریان برق از دیگر ویژگی های این برنامه محسوب می شود.

  •  برنامه Cielo Home

این برنامه نیز مانند سایر برنامه ها برای کنترل کولر گازی با گوشی ارائه شده است اما برای استفاده از آن باید کنترل های هوشمند Cielo Breeze‌ را استفاده کنید. شما با اتصال کنترل های هوشمند کولر گازی یا ترموستات های هوشمند برند Cielo می توانید برنامه اختصاصی Cielo Home را نصب کرده و از مزایای کنترل کولر گازی با موبایل استفاده کنید. این برنامه امکان مدیریت چندین کولر به شکل همزمان را برای شما فراهم می کند و بدون حضور در خانه نیز می توانید آن ها را روشن یا خاموش کنید. از سایر قابلیت های این برنامه می توان به Comfy Mode، Geofencing و بسیاری از تنظیمات های دیگر اشاره کرد.

☆ شما می توانید چند کولر گازی در مکان های مختلف را توسط این برنامه مدیریت کنید.

  •  برنامه Ambi Climate

این برنامه نیز مانند Air patrol با استفاده از سیستم ابری کار می کند و به محض این که کولر گازی به گیرنده و سپس به شبکه خانگی متصل شود، به راحتی می توان آن را از طریق برنامه و گوشی مدیریت کرد. شما برای بهرهمندی از تمام قابلیت های موجود در این برنامه باید قطعات فیزیکی و حسگر های آن را راه اندازی کنید. این شرکت ادعا می کند که نخستین کنترلر مجهز به هوش مصنوعی کولر گازی را ارائه می کند که با بکار گیری حسگر ها و داده های زنده، پروفایلی شخصی برا اساس نیاز شما ایجاد کرده و دمایی محیط را مطابق با آن تنظیم می کند.

کنترل کولر گازی معمولی با گوشی

کولر گازی معمولی در برخی مواردی که در دسته کولر گازی توکار یا داکت اسپلیت قرار بگیرند، ممکن است قابلیت هوشمند سازی را داشته باشند. در واقع همانطور که اشاره کردیم فرقی نمی کند برند گوشی یا کولر شما چه باشد یعنی کنترل کولر گازی با گوشی شیائومی تفاوت چندانی با کنترل کولر گازی با موبایل سامسونگ را ندارد. همچنین این مسئله در ارتباط با برند کولر نیز همچنین است. به جز در برخی موارد خاص که خود شرکت سازنده کولر یک برنامه مخصوص برای آن در نظر بگیرد. در ارتباط با کنترل کولر گازی با موبایل برای کولر های معمولی  باید از ترموستات هوشمند به جای ترموستات قدیمی دستگاه استفاده کنید و سپس به کمک برنامه های کنترل کولر گازی که در این‌ مطلب به آن ها اشاره کردیم ، بدون نیاز به ریموت دستگاه، آن ها را مدیریت کنید‌. در واقع برنامه های مختلفی برای کنترل کولر گازی ارائه شده اند که تعدادی از آن ها مانمد برنامه اختصاصی کولر های ال جی فقط برای یک برند و توسط تولید کننده دستگاه ارائه می شوند. سایر برنامه های دیگر نیز وجود دارند که با نصب آن ها و توسط حسگر مادون قرمز روی گوشی می توان به راحتی کولر‌گازی را کنترل کرد که در این مطلب به طور کامل با آن ها آشنا شدید.

جمع بندی

امروزه شاید کنترل کولر گازی با موبایل یک امر پیش و پا افتاده به نظر برسد اما می تواند برای یک روز خیلی خسته کننده و یا زمان هایی که نمی توانید ریموت کنترل کولر را پیدا کنید بسیار کاربردی باشد. از این رو در این مطلب سعی کردیم ۵ برنامه بسیار کاربردی برای کنترل کولر گازی توسط گوشی همراه را به شما معرفی کنیم. امید واریم به خوبی با این برنامه ها و قابلیت هایشان آشنا شده باشید و بتوانید از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟