آموزش

چگونه MDF کدر شده را براق کنیم؟

در این مطلب به خوبی با روش های نظافت انواع کابینت های ام دی اف و روش براق کردن آن ها آشنا شدید،

نهال وحیدی | 1 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  از رایج ترین و پر طرفدار ترین نوع کابینت ها می توان به جنس ام دی اف اشاره کرد که این روز ها بسیار استفاده از آن ها رایج شده. و تقریبا از هر ۱۰ خانه، ۸ تای آن ها دارای کابینت های ام دی اف هستند. اما بسیاری از افراد نحوه صحیح تمیز کردن کابینت های ام دی اف را نمی دانند. در واقع برای تمیز کردن و برق انداختن کابینت ام دی اف نیاز به یک روش مخصوص است که با یادگیری آن می توانید خیلی راحت و به شیوه ای درست کابینت را تمیز کنید و برق بیاندازید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا با این که چگونه MDF کدر شده را براق کنیم بیشتر آشنا شوید. همچنین در این مطلب می خوانید:

  • . بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف
  • . تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای
  • . تميز كردن كابينت ام دي اف سفید
  • . اسپری براق کننده کابینت ام دی اف

بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف چیست؟

چگونه MDF کدر شده را براق کنیم

ترکیبات مختلفی می توانند برای نظافت کابینت های ام دی اف و یا این که چگونه MDF کدر شده را براق کنیم کاربردی باشند اما نکته ای که باید برای نظافت و انتخاب یک ترکیب درست برای کابینت ها به آن توجه کنید، میزان کثیفی یا چرب بودن آن است. در واقع اگر کثیفی روی کابینت ها به قدری زیاد باشد که با مواد طبیعی از بین نرود نیاز به ترکیبات شیمیایی و قوی است و در غیر این صورت با ساده ترین ترکیبات خانگی نیز پاک می شوند. در ادامه به معرفی ۲ تا از بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف می پردازیم.

ترکیب جوش شیرین و آب

اگر مقدار کثیفی روی کابینت ها خیلی زیاد نیست و جهت این که مقداری لکه روی آن وجود دارد قصد نظافت آن ها را دارید. پیشنهاد ما استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین است. در واقع این‌ ترکیب، ترکیب ضعیفی نیست اما برای لکه های خیلی قدیمی و کهنه کاربردی نمی باشد. در نتیجه برای درست کردن این ترکیب خمیری شکل باید مقدار جوش شیرین را طوری تنظیم کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست آید و سپس این خمیر را روی کابینت و لکه های مورد نظر بزنید تا تمیز شوند. این کار را با یک پارچه یا اسکاچ نرم انجام دهید تا خط و خشی روی کابینت ایجاد نشود. در آخر با استفاده از یک دستمال نخی، رطوبت باقی مانده روی سطح کابینت را تمیز کنید تا اثری از خمیر و آب روی آن باقی نماند‌.

ترکیب شامپو فرش و آب

یکی از روش های دیگری که برای نظافت کابینت ها و از بین بردن چربی و لکه های سخت خواهد بود، ستفاده از شامپو فرش است که برای شروع باید ابتدا کابینت را به خوبی گردگیری کنید و تا جای ممکن لکه ها را از روی آن پاک کنید، سپس مقداری شامپو فرش را در آب ترکیب کرده و روی سطح کابینت اسپری کنید و به کمک یک دستمال آن را پاک کنید. در نهایت حتما کابینت را با یک دستمال نخی یا حوله ای به خوبی پاک کنید تا خشک شود.

☆ باقی ماندن آب روی سطح کابینت های چوبی ممکن است سبب باد کردن آن ها شود.

روش تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای با سرکه

تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای با سرکه می تواند یک روش کاربردی باشد. به علت این که گرد و غبار روی کابینت های تیره رنگ به خوبی مشخص نمی شوند بهتر است ابتدا گرد و غبار ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب به خوبی پاک کنید. این کار سبب می شود تا لکه بر روی کابینت جای نماند. سپس از ترکیب سرکه و آب برای نطافت استفاده کنید. ابتدا نصف فنجان سرکه را در دو لیوان آب ترکیب کنید و روی کابینت اسپری کنید. سپس با یک پارچه که پرز ندهد به خوبی آن تمیز کرده و خشک کنید.

☆ می توانید برای مطمئن شدن از خشک شدن کابینت ها از سشوار با باد ملایم استفاده کنید.

روش تميز كردن كابينت ام دي اف سفید با جوش شیرین و سرکه

همیشه تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید کمی دشوار تر از سایر رنگ ها است. زیرا رنگ سفید به خوبی تمامی لکه ها و کثیفی ها را نشان می دهد. از این رو بهتر است برای نظافت این نوع کابینت از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید استفاده کنید. مقدار از این ترکیب را با آب مخلوط کنید و سپس روی کابینت اسپری کنید. چند دقیقه کوتاه صبر کرده و سپس با یک‌ پارچه روی آن را پاک کنید. در نهایت با پارچه ای دیگر آن را خشک‌ کنید.

روش تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی با مایع ظرفشویی

یکی از بهترین انتخاب ها برای پاک‌کردن کابینت مشکی ترکیب چند قطره مایع ظرفشویی با آب است. کافی است این محلول را توسط یک پارچه نرم که پرز نمی دهد روی سطح ‌کابینت بکشید سپس با یک پارچه دیگر به خوبی خشک کنید. همچنین اگر کابینت های مشکی را به شکل روزانه گردگیری و تمیز کنید دیگر ‌نیازی به استفاده از ترکیبات شیمیایی برای نظافت آن ها نخواهید داشت.

برق انداختن کابینت با اسپری براق کننده کابینت ام دی اف

به طور کلی برای برق انداختن کابینت ها می توانید از رایج ترین روش ها یعنی استفاده از اسپری براق کننده کابینت ام دی اف و یا انواع واکس و پولیش های مخصوص استفاده کنید. اما نکته ای که هنگام براق کردن کابینت باید به آن توجه داشته باشید این است که از قبل به خوبی آن را تمیز کنید تا هیچ گونه گرد و غباری روی آن باقی نماند. برای این کار کافی است پس از نظافت کابینت ها، یک دستمال نرم یا نانو بردارید و مقداری از اسپری براق کننده کابینت ام دی اف را بزنید سپس با دستمال به خوبی روی کابینت بکشید تا به خوبی فیکس شود. همچنین به جای استفاده از اسپری، می توانید از واکس های مخصوص استفاده کنید و آن ها را هم با همین روش روی کل سطح کابینت بزنید تا به صورت یکپارچه براق شود. سعی کنید هنگام این کار حرکات دستتان دورانی باشد و فشار زیادی روی کابینت اعمال نشود. در نهایت بعد از گذشت چندین ساعت با یک دستمال تمیز روی کابینت ها را دوباره بکشید تا باقی مانده اسری یا واکس ها از بین برود و کابینت ام دی اف شما ظاهری درخشان پیدا کند.

☆ برق انداختن سطح کابینت باید به شکل تکه تکه و در اندازه های کوچک انجام شود تا جایی از قلم نیافتد.

چگونه کابینت ام دی اف چرب را تمیز کنیم؟

  • یکی از کاربردی ترین شوینده ها برای از بین بردن انواع چربی ها می تواند صابون باشد. در نتیجه اگر کابینت ام دی اف شما به علت های مختلفی چربی زیادی را به خود جذب کرده، مقداری صابون را رنده کنید و با آب ترکیب کنید. سپس به کمک یک‌ اسفنج نرم روی کل کابینت بکشید تا تمامی لکه های چربی از بین برود. در نهایت می توانید با یک پارچه نم دار روی آن را بکشید تا کف اضافی آن پاک شود و سپس با یک پارچه خشک، به خوبی آن را خشک‌ کنید. همانطور که اشاره کردیم می توانید از سشوار برای بهتر خشک ‌شدن کابینت های چوبی استفاده کنید تا هیچ رطوبتی در آن باقی نماند.
  • استفاده از الکل یا پد های الکلی یکی دیگر از روش های مناسب برای پاک کردن چربی روی کابینت است. زیرا الکل ها به خوبی لکه های جربی را از بین برده و هیچ‌ ردی به جای نمی گذارند. همچنین نیازی به خشک کردن آن ها نیست و این موضوع می تواند یک امتیاز مثبت در ارتباط با کابینت های چوبی باشد.
  • ترکیب شامپو فرش با آب می تواند هر نوع لکه ای را پاک کند. پس اگر کابینت های شما دچار لکه های چربی یا لکه های سخت شده است پس از گرد گیری مقدار از ترکیب آب و شامپو فرش را توسط یه اسکاچ یا پارچه نرم روی کابینت بکشید تا به خوبی تمیز شود. سپس با یک پارچه تمیز دیگر‌ آن را خشک کنید.

جمع بندی

این که چگونه MDF کدر شده را براق کنیم شاید امری دشوار باشد اما اگر به خوبی و با روشی درست اقدام به نظافت آن ها کنید، قطعا می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. در این مطلب به خوبی با روش های نظافت انواع کابینت های ام دی اف و روش براق کردن آن ها آشنا شدید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟