نکات خرید اجاق گاز سفری
آموزش

نکاتی که باید پیش از خرید اجاق گاز سفری بدانید!

اجاق گاز های مسافرتی یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسیله ها برای مسافرت و کمپینگ هستند. اما نکاتی را باید پیش از خرید اجاق گاز سفری بدانید، تا اجاق گازی متناسب تهیه کنید.

آتنا میراحمدی | 1 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اجاق گاز های مسافرتی یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسیله ها برای مسافرت و کمپینگ هستند. اما نکاتی را باید پیش از خرید اجاق گاز سفری بدانید، تا اجاق گازی متناسب تهیه کنید. با وجود این اجاق گاز ها علاوه بر اینکه در مسافرت دیگر دردسر آتش درست کردن و پخت غذا را ندارید، بلکه انواع و مدل های مختلفی دارد و شما می توانید نسبت به نیاز خود اجاق گاز مسافرتی مورد نظر را تهیه کنید. در ادامه این مطلب ما برای رهنمایی شما نکاتی که باید پیش از خرید اجاق گاز سفری بدانید را توضیح داده‌ایم.

در این مطلب می خوانیم:

  • اجاق گاز مسافرتی چیست؟
  • اجاق گاز مسافرتی کوچک
  • اجاق گاز مسافرتی دو شعله
  • اجاق گاز مسافرتی ارزان
  • اجاق گاز مسافرتی تاشو
  • چه نکاتی را هنگام خرید اجاق گاز مسافرتی رعایت کنیم؟

اجاق گاز مسافرتی چیست؟

اجاق گاز مسافرتی بهترین وسیله برای پخت و پز انواع غذا ها در مسافرت است که شما می توانید هنگام سفر آن را تهیه کنید. اجاق گاز مسافرتی در اندازه و انواع مختلف فایل تهیه است و به راحتی می توان آن را حمل کرد. با وجود اجاق گاز مسافرتی دیگر دردسر آتش درست کردن و جمع کردن هیزم را ندارید و به راحتی می توانید انواع غذا ها را با آن درست کنید.

اجاق گاز مسافرتی کوچک

مطمئنا برای همه افراد پیش آمده که به کمپ یا مسافرت بروند اما مشکل اصلی درست کردن آتش و پخت غذا است و ممکن است زمان زیادی صرف جمع آوری هیزم و درست کردن آتش شود برای همین اجاق گاز های کوچک به خاطر وزن سبک و اندازه کوچک تر، حمل آسان تری در مسافرت و گردش ها دارند. همچنین مصرف انرژی اجاق گاز های کوچک مسافرتی کمتر از اجاق گاز های الکتریکی است و به راحتی می توانید از این اجاق گاز ها در مسافرت استفاده کنید.

اجاق گاز مسافرتی دو شعله

استفاده از این نوع اجاق گاز ها خیلی راحت است و سوخت آن ها کپسول استوانه ای است. حتی برای سوخت این کپسول ها می توانید از گاز شهری هم استفاده کنید. این اجاق گاز ها دارای دو سرشعله آلومینیومی هستند. با داشتن این اجاق گاز دیگر نیاز به جمع آوری چوب و هیزم در کمپ و مسافرت ندارید. یکی از قابلیت های خفن این اجاق گاز، داشتن فندک است که اگر همراه خود فندک و کبریت برای روشن کردن اجاق گاز نداشتید، می توانید از فندک خود این اجاق گاز استفاده کنید.

اجاق گاز مسافرتی ارزان

اجاق گاز مسافرتی از جمله وسایل ضروری در هنگام سفر است. اما قبل از خرید اجاق گاز باید مواردی را رعایت و اجاق گاز مناسبی را تهیه کنید. اولین موردی که باید به آن توجه کنید کم وزن بودن و کوچک بودن آن است. زیرا در مسافرت وسیله های زیادی همراه خود داریم، پس باید اجاق گاز طوری باشد تا هم هنگام حمل آن به مشکل نخوریم و هم جای زیادی اشغال نکند. اما بیشتر مردم علاقه ای به خرید اجاق گاز ندارند، چون فکر می کنند اجاق گاز مسافرتی قیمت بالایی دارد، اما در واقع این طور نیست و اجاق گازهای مسافرتی زیادی با قیمت و کیفیت خیلی مناسب در بازار وجود دارد.

اجاق گاز مسافرتی تاشو

اجاق گاز ها انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربردترین آن ها اجاق گاز مسافرتی تاشو است. جنس این اجاق گاز ها از استیل مقاوم و ضد زنگ است و از ده قطعه تشکیل شده که قابل جدا شدن از هم هستند. علاوه بر آن به علت تا شدن جای بسیار کمی اشغال می کند و وزن آن کمتر از نیم کیلو گرم است. برای همین شما کی توانید به راحتی آن را همراه خود در هرجایی حمل کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

چه نکاتی را هنگام خرید اجاق گاز مسافرتی رعایت کنیم؟

برای خرید اجاق گاز مسافرتی این نکات را رعایت کنید تا در طول سفر به مشکل بر نخورید و سفری دلچسب داشته باشید. در هنگام خرید اجاق گاز حتما آتش زنه هم تهیه کنید چون ممکن است بعضی مواقع فندک خراب شود و کبریت در دسترس نباشد یا به خاطر رطوبت کبریت روشن نشود. حتما توجه داشته باشید که هنگام سفر وسایل ضروری و پرکاربرد را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از پس آن بر بیاید. سوخت های اجاق گاز ها ممکن است باهم فرق داشته باشد، پس حتما از آن سوختی که اجاق گاز شما مصرف می کند به مقدار زیاد همراه خود داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟