حفظ امنیت خانه در مسافرت
آموزش

چند راه برای حفظ امنیت خانه در مسافرت

یکی از اتفاقات بسیار ناخوشاید هنگام مسافرت رفتن، ورود سارقان به خانه و سرقت وسایل منزل است. اما ما در این مقاله راه هایی برای محافظت از خانه در مسافرت را برای شما توضیح می دهیم.

آتنا میراحمدی | 1 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا همه افرا در ایام تعطیلات و عید قصد رفتن به مسافرت دارند و هنگام رفتن به مسافرت این سوال برایتان پیش می آید که چگونه از خانه خود محافظت کنید و مشکلی برای خانه خود به وجود نیاد. یکی از اتفاقات بسیار ناخوشاید هنگام مسافرت رفتن، ورود سارقان به خانه و سرقت وسایل منزل است. اما ما در این مقاله راه هایی برای محافظت از خانه در مسافرت را برای شما توضیح می دهیم.

در این مطلب می خوانید:

  • نصب دوربین امنیتی در خانه
  • نصب دزدگیر
  • ردیاب وسایل منزل
  • استفاده از قفل ضد سرقت و محافظ
  • نصب ردیاب برای خودرو
  • کمک گرفتن از آشنا
  • خاموش کردن چراغ های خانه
  • برداشتن تمام کلید های مخفی در اطراف خانه

نصب دوربین امنیتی در خانه

یکی از بهترین راه ها برای امنیت خانه، نصب دروبین مداربسته در منزل است. معمولا سارقان به خانه هایی که دوربین مدار بسته دارند دستبرد نمی زنند چون از امنیت بالایی برخوردار هستند و اگر احیانا خانه شما مورد سرقت قرار گرفت، از طریق دوربین مدار بسته می توان سارقان را شناسایی کرد. همچنین این دوربین ها از راه دور هم قابل کنترل هستند و قابلیت تماشای آنلاین و ارسال تصاویر دارند که به شما کمک می کند هنگام سفر خانه خود را به صورت آنلاین در هر لحظه چک کنید و خیالتان از امنیت خانه راحت شود.

نصب دزدگیر

یکی دیگر از راه های محافظت از خانه که بسیار کاربردی است، نصب دزدگیر است. این دزدگیر ها روی اکثر ماشین ها هم قرار دارد. دزدگیر ها و سیستم های امنیتی با استفاده از سنسور های حرکتی و پخش صدای هشدار دهنده، شما را از وجود سارقان در خانه با خبر می کنند.

ردیاب وسایل منزل

بهترین کاری که برای وسایل منزل در هنگام مسافرت می توان انجام داد این است که وسایل قیمتی و جواهرات خود را در جایی امن و دور از چشم قرار دهید و همچنین با نصب ردیاب یا جی پی اس روی وسایل منزل که یکی از جدیدترین روش های حفاظت از خانه است،  در هنگام سرقت رفتن وسایل علاوه بر اینکه این دستگاها محل دقیق آن ها را نشان می دهند بلکه دارای شنود هم هستند و می توانید در زمان مسافرت خانه خود را از راه دور بررسی کنید.

استفاده از قفل ضد سرقت و محافظ

از آنجایی که امنیت خانه در هنگام مسافرت بسیار مهم است و سارقان خانه هایی که امنیت کمتری دارند را برای سرقت انتخاب می کنند باید خانه شما از امنیت بالایی برخوردار باشد تا از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، درب های ضد سرقت و محافظ درب و پنجره های متفاوتی وارد بازار شده که می توانید با تهیه این نوع درب ها خاطر خود را از بابت سرقت رفتن خانه آسوده کنید.

نصب ردیاب برای خودرو

مواقعی پیش می آید که افراد برای رفتن به مسافرت از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودرو شخصی استفاده می کنند و در نبودشان نگران به سرقت رفتن ماشین هستند. ولی با نصب ردیاب می توان این نگرانی را کاهش داد، زیرا ماشینی که دارای ردیاب یا جی پی اس باشد امنیت بیشتری نصب به ماشین های دیگر دارد و کمتر به سرقت می رود و اگر احیانا مورد سرقت قرار گیرد با استفاده از ردیاب می توانید از محل قرار گیری خودرو با خبر شوید.

کمک گرفتن از آشنا

وقتی به یک مسافرت طولانی مدت می روید و نگران این هستید که در نبود شما اتفاقی برای منزلتان پیش نیاد، می توانید از افراد نزدیک خانواده یا حتی همسایه ای که مورد اعتماد باشد کمک بگیرید.
در این صورت آن فرد هر روز می تواند به خانه شما سر بزند و لوله های آب را چک کند، گلدان های خانه را به طور منظم آب دهد تا از خشک شدن آن ها جلوگیری شود، همچنین اگر با وسایل نقلیه عمومی به مسافرت رفته باشید و ماشین شخصی خود در پارکینگ باشد می تواند هر روز ماشین را مدتی روشن کند تا موتور ماشین از کار نیوفتد. با این کار می توانید با خیالی آسوده به مسافرت بروید.

خاموش کردن چراغ های خانه

یکی از باور های غلطی که اکثر مردم آن را قبول دارند این است که هنگام رفتن به مسافرت چراغ های خانه را روشن بگذاریم تا مشخص باشد که کسی در خانه است. اما این باور به شدت غلط است چون روشن ماندن چراغ ها در شب دید خیلی خوبی به سارقان می دهد و می توانند رفت و آمد افراد به خانه را چک کنند و از نبود شما در خانه با خبر شوند. از طرفی هم روشن ماندن چراغ ها به طور مداوم باعث افزایش پول برق می شود. ولی اگر می خواهید با این روش امنیت خانه را حفظ کنید می توانید از دستگاه برنامه ریزی خاموش و روشن کردن چراغ استفاده کنید، در این صورت با روشن و خاموش شدن چراغ ها باعث می شود افراد فکر می کنند کسی در خانه حضور دارد.

برداشتن تمام کلید های مخفی در اطراف خانه

بعضی افراد کلید های یدک خانه خود را در اطراف خانه مثل زیر پادری یا گلدان و سنگ و… پنهان می کنند که اگر بیرون بودند و کلیدشان گم شد پشت در خانه گیر نکنند و از آن کلید یدک استفاده کنند، در حالی که این کار باعث می شود در نبود شما سارقان کلید ها را پیدا کنند و به راحتی و خیالی آسوده خانه شما را مورد سرقت قرار دهند. برای جلوگیری از این اتفاق حتما کلید ها را در اطراف خانه پنهان نکنید. می توانید کلید ها را دست آشنا یا همسایه مورد اعتماد بدهید.به طور کلی برای داشتن یه سفر عالی و بدون استرس، حتما قبل از خارج شدن از خانه تمامی درب ها پنجره ها را خوب ببندید و قفل کنید، فلکه آب و گاز را ببندید، کلید های خانه را در اطراف خانه پنهان نکنید، هنگام رفتن به مسافرت توجه همسایه ها و بقیه افراد را به خود جلب نکنید، اشیا قیمتی را در جایی امن خانه قرار دهید و تاریخ و ساعت رفت و برگششتان از سفر را به کسی نگویید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟