آموزش

چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم؟

در این‌ مطلب روش های جلوگیری از خروج گاز نوشابه را به شما خواهیم گفت.

نهال وحیدی | 4 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، نوشابه یک نوشیدنی محبوب میان تمام مردم جهان است که مصرف آن به طور زیاد اصلا توصیه نمی شود. همانطور که می دانید وقتی گاز نوشابه از بین برود دیگر آن طعم و مزه خوبی که از اول داشته را ندارد. از این رو شاید خوب باشد تا بدانید که چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم تا باقی نوشابه مانده همچنان گاز دار و خوش طعم باشد. در این‌ مطلب روش های جلوگیری از خروج گاز نوشابه را به شما خواهیم گفت، همچنین اینجا می خوانید:

  • دستگاه جلوگیری از گاز نوشابه
  • فشار گاز نوشابه
  • شرایط نگهداری نوشابه
  • کدام نوشابه گاز بیشتری دارد

۴ مورد از شرایط نگهداری نوشابه

طرفداران این نوشیدنی شاید برایشان پیش آمده باشه که باقی مانده آن را نگه داشته تا بعدا دوباره بنوشند اما شاهد مزه شیرین و از بین رفتن گاز آن هستند که این موضوع طعم نوشابه را بسیار بد می کند. از این رو شاید به دنبال این مسئله باشیم که چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم و چه نکاتی را برای شرایط نگهداری نوشابه و سایر نوشیدنی های گاز دار در نظر بگیریم تا گاز آن از بین نرود. به طور کلی رعایت ۴ نکته می تواند به ما در این راستا کمک کند:

سرد نگه داشتن نوشابه

کاهش دما یکی از عوامل بسیار مهم در نگه داشتن گاز دی اکسید کربن در نوشابه است. به طور کلی گاز های موجود در مایعات، هنگام رو به رویی با دمای پایین، خیلی کمتر از آن ها خارج شده و از این رو بهتر است همیشه نوشابه را در هوای سرد و یخچال نگه داری کنید تا گاز آن به کندی خارج شود.

درب بطری را باز نگذارید.

افزایش فشار گاز نوشابه عامل دیگری برای گاز حل شده در نوشابه است. هنگامی که درب بطری نوشابه را باز می‌گذارید فشار گاز کربنیک برداشته شده و می خواهد زود تر از نوشابه خارج شود در این حالت باید سریع درب نوشابه را ببندید تا با سرعت کمتری این تبادل گاز انجام شود.

استفاده از درپوش سیلیکونی

هنگامی که درب نوشابه از حالت پلمپ خارج می شود، دیگر مانند قبل نمی تواند از خروج گاز جلوگیری کند از این رو می توانید با استفاده از در پوش های سیلیکونی از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنید.

مچاله کردن بطری

بعد از مصرف نوشابه درب آن را شل ببندید تا امکان ورود و خروج هوا باشد سپس به آرامی بطری را فشار دهید تا هوای درون آن خارج شود و مایع داخل بطری به نزدیک درب آن برسد. سپس درب را کاملا سفت و محکم ببندید و درون یخچال نگهداری کنید. این‌ مراحل را هر بار پس از مصرف انجام دهید تا زمانی که تمام شود.

کدام نوشابه گاز بیشتری دارد؟

شاید دوست داشته باشید که بدانید میان این همه نوشیدنی های گاز داری که در طول روز مصرف میکنید، کدام نوشابه گاز بیشتری دارد؟! در جواب به این پرسش می توانید یک روش جالب را در فضایی باز امتحان کنید تا متوجه این شوید که گاز کدام یک بیشتر است. توصیه ما این است که حتما در حیاط این کار را امتحان کنید نه در فضای بسته زیرا کثیفی را به دنبال دارد. شما می توانید بطری انواع نوشابه ها را با فاصله در یک راستا بچینید و درب آن ها را باز کنید سپس یک قرص نعنا یا یک قاشق جوش شیرین به آن ها اضافه کنید. واکنش هر یک که سریع تر بود در نتیجه گاز بیشتری را دارد.

دستگاه جلوگیری از گاز نوشابه چیست؟

این دستگاه نوعی نگهدارنده بطری نوشابه است که به علت قرار گرفتن بطری به شکل بر عکس سبب تجمع و حفظ گاز نوشابه می شود. دستگاه جلوگیری از گاز نوشابه می تواند این امکان را فراهم کند تا فشار گاز نوشابه بیشتر شده و هنگامی که داخل لیوان میریزید بسیار خوش طعم تر شود. این وسیله می توانید یک شی کاربردی برای نگهداری نوشابه حتی در یخچال باشد.

جمع بندی

در این مطلب قصد داشتیم‌ تا بگوییم که چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم تا طعم و مزه آن به علت عدم وجود گاز، تغییر نکند. به طور کلی بهتر است از مصرف‌نوشابه پرهیز کنیم اما در صورتی که می خواهید نوشابه خوش طعمی را مصرف‌ کنید باید به حفظ گاز موجود در آن اهمیت دهید. از این رو می توانید از این ۴ روش استفاده کنید:

  • سرد نگه داشتن نوشابه
  • ستن درب بطری
  • استفاده از درپوش سیلیکونی
  • مچاله کردن بطری

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟