هوش مصنوعی
فناوری

پست های ساخته شده توسط هوش مصنوعی در اینستاگرام و فیس بوک حذف نمی شوند

شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است به جای حذف کردن پست های اینستاگرام که توسط هوش مصنوعی ساخته شده اند را برچسب گذاری می کند.

آتنا میراحمدی | 3 هفته قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است به جای حذف کردن پست های اینستاگرام که توسط هوش مصنوعی ساخته شده اند و باعث گمراه کردن مردم شده بود را برچسب گذاری می کند تا مشخص شود که چه پستی توسط هوش مصنوعی ساخته شده. همچنین سیاست «رسانه دستکاری شده» متا تصمیم دارد تا ویدیو هایی که دارای ادیتی است که باعث می شود یک فرد عادی متوجه نشود که فردی در ویدیو حرفی زده که در واقع نزده است را حذف کند.

متا روز جمعه در یک پست وبلاگ نوشت: تصاویر و ویدیو های تغییر یافته به صورت دیجیتالی است. همچنین سخنگوی شرکت متا تاکید کرد پست هایی که مردم را گمراه می کنند برچسب گذاری می شوند.

این تغییر توسط شرکت متا پس از انتقاد هیات نظارتی مستقل از سیاست «رسانه دستکاری شده» اعلام شد. در این هیات داشنگاهیان و محققانی هستند که محتوا را بازبینی می کنند و این هیات سیاست «رسانه دستکاری شده» متا را نامنسجم خوانند و به جای پاک کردن پست ها و ویدیو ها تصمیم گرفتند تا روی پست ها از برچسب های هوش مصنوعی استفاده کنند.

در ادامه متا در پست وباگ نوشت: بهترین راه برای رسیدگی به چنین پست هایی، شفافیت است. برای همین تصمیم گرفته ایم تا تصاویر یا ویدیو هایی که با هوش مصنوعی ساخته می شوند را شناسایی و با برچسب ساخت هوش مصنوعی آن را مشخص کنیم. اجرای طرح این سیاست جدید در ماه مه آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ این موضوع که متا قرار است چه رفتاری با محتوا های تولید شده توسط هوش مصنوعی داشته باشد موضوع سیاستی بسیار مهمی است. شرکت متا پیش از این ها درباره ضرورت برچسب گذاری در پست هایی که با هوش مصنوعی ساخته می شوند صحبت کرده بود./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟