فناوری

دانستی های عجیب و جالب از دنیای فناوری!

تکنولوژی در سال های اخیر زندگی انسان را متحول کرده ما مطمئنا با شنیدن رازهای دنیای تکنولوژی بیشتر شگفت زده خواهید شد.

نفیسه رحیمی | 3 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر می شود اما در پشت هر محصول یا شرکتی که در دنیای فناوری وجود دارد، داستانی نهفته که می تواند جذاب باشد. آشنایی با این دانستی ها برای برخی از افراد الهام بخش بوده و می توان به آن ها کمک کند. در ادامه قصد داریم تا چند مورد از حقایق عجیب و جالب دنیای فناوری را بازگو کنیم.

لوگوی فایرفاکس روباه نیست!

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما لوگوی فایرفاکس برخلاف معنی اسم آن و البته باور عموم، روباه نیست و در واقع پاندای قرمز است!

اولین گوشی اپل شبیه به سیب بود!

شرکت اپل پیش از عرضه اولین آیفون خود، یک گوشی تاشو به شکل سیب طراحی و تولید کرده که در واقع این محصول دقیقا شبیه به لوگوی امروزی اپل بود.

نوکیا در ابتدا فروشنده دستمال توالت بود!

نوکیا پیش از ورود به بازار تلفن همراه، دستمال توالت، تایر، کامپیوتر و لوازم الکترونیکی تولید می کرد.

اولین پخش تلویزیونی در سال 1925 انجام شد

اولین پخش تلویزیونی در سال 1925 با یک تصویر در مقیاس خاکستری در قالب 30 خطی اسکن عمودی، با سرعت پنج تصویر در ثانیه انجام شد.

هنگام استفاده از یارانه فقط 7 بار پلک میزنیم!

جالب است بدانید هنگام استفاده از رایانه به جای 20 بار معمول در دقیقه، هفت بار پلک می زنیم. به همین دلیل است که هنگام کار در مقابل مانیتور چشمان شما بیشتر خشک می شود.

باگ فیس بوک پیدا کن، 500 دلار بگیر!

اگر باگ امنیتی در کدهای فیس بوک پیدا کنید، این شرکت به شما 500 دلار پرداخت می کند.بزرگترین جایزه ای که تاکنون فیس بوک گزارش شده کرده، 50000 دلار است.

شما در گذشته زندگی می کنید!

هر اتفاقی که در حال حاضر تجربه می کنید در واقع 80 میلی ثانیه پیش اتفاق افتاده است. براساس مطالعات دکتر دیوید ایگلمن در کالج پزشکی بیلور، آگاهی ما 80 میلی ثانیه از رویدادهای واقعی عقب تر است.

ویکی پدیا، تویتتر و برنامه  AOL IM در ساعت 3:15 بعدازظهر با مرگ مایکل جکسون از کار افتادند

گوگل در ابتدا معتقد بود که میلیون ها درخواست جستجو به این معنی است که موتور جستجوی آنها تحت حمله DDoS قرار گرفته است اما در واقع این ترافیک به خاطر جستجوی های مربوط به مرگ مایکل جکسون بود. توییتر مانند ویکی‌پدیا در ساعت 3:15 بعد از ظهر یک خرابی را گزارش کرد. AOL Instant Messenger به مدت 40 دقیقه از کار افتاد.

سامسونگ کار خود را با فروش سبزی و میوه آغاز کرد!

غول تکنولوژی دنیای فناوری در  مارس 1938 میلادی کار خود را به عنوان فروشگاه سبزیجات آغاز کرد و از دهه 1960 میلادی به تولید لوازم الکترونیکی روی آورد.

گوگل، بز اجاره می کند!

هر چند وقت یکبار، گوگل حدود 200 بز را اجاره می کند و به آنها اجازه می دهد یک هفته در محوطه این مجموعه پرسه بزنند تا علف را بخورند. گوگل ادعا می کند که قیمت بزها به اندازه ماشین های چمن زنی است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟