علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو
آموزش

علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو چیست؟

ممکن است به دلایل مختلفی تلویزیون شما در هنگام روشن کردن یا تغییر کانال به طور ناگهانی روی تصویر لوگو شرکت سازنده گیر کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو چیست بپردازیم.

نهال وحیدی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون یکی از کاربردی ترین وسیله های ارتباط جمعی در زندگی امروزه ما است. اکثرا از تلویزیون برای تماشای انواع فیلم و سریال، بازی، تماس تصویری و… استفاده می کنند. اما ممکن است به دلایل مختلفی تلویزیون شما در هنگام روشن کردن یا تغییر کانال به طور ناگهانی روی تصویر لوگو شرکت سازنده گیر کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو چیست بپردازیم. همچنین در این‌ مطلب میخوانید:

  • ماندن روی لوگو تلویزیون ال جی
  • بالا نیامدن تلویزیون سام
  • روی لوگو ماندن تلویزیون سامسونگ
  • مشکلات تلویزیون های اندرویدی
  • ۸ علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو

یکی از مشکلات تلویزیون های اندرویدی و برخی اوقات حتی غیر هوشمند این است که لوگو شرکت سازنده روی تصویر ثابت مانده و به نوعی تصویر گیر می کند. این مشکل ممکن است برای تلویزیون هر برندی اتفاق بیافتند و ربط زیادی به کیفیت برند ندارد. اما باید بدانید که روی لوگو ماندن تلویزیون سامسونگ ، ال جی، سونی و… همگی دارای علت های مشترکی هستند که در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم. پس اگر میخواهید بدانید علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو چیست؟ ادامه مطلب را از دست ندهید:

  • اتصال های نادرست و کابل های معیوب

اگر تلویزیون شما در هنگام استفاده به صورت تصادفی گیر کند و روی لوگوی شرکت سازنده باقی بماند، یکی از دلایل ممکن است مشکل اتصال های نادرست است. مطمئن شوید که کابل ها به درستی به تلویزیون و دستگاه های جانبی مانند DVD یا کنسول های بازی متصل شده باشند و همه اتصالات به خوبی و بدون مشکل کار کنند.

  • مشکلات نرم افزاری و به روز رسانی های ناکام

گاهی اوقات مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و عدم به روز رسانی های ناکام باشد. مطمئن شوید که تلویزیون شما به طور منظم به روز رسانی می شود و نرم افزار های آن به طور کامل و به درستی بارگیری می شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

  • تنظیمات خودکار تلویزیون و کنترل از راه دور

بعضی از تلویزیون ها دارای تنظیمات خودکاری هستند که ممکن است در برخی شرابط از آن ها استفاده نشود و باعث گیر کردن تلویزیون بر روی لوگو شود. در این صورت از کنترل از راه دور استفاده کنید و تنظیمات خودکار را غیر فعال کنید‌.

  • تداخل سیگنال و انتقال اطلاعات

تداخل سیگنال یکی از عوامل مهم در مشکلات تلویزیون است.‌اگر در نزدیکی تلویزیون دستگاه های دیگری مانند رادیو یا رایاته دارید که از فرکانس هل و سگنال های مشابهی استفاده می کنند، ممکن است تداخل ایجاد شود و باعث گیر کردن تلویزیون روی لوگو برند شود. سعی کنید دستگاه ها را به فاصله از تلویزیون قرار دهید تا تداخل کم شود.

  • مشکلات سیگنال دهنده

از دیگر علت های گیر کردن لوگو روی نمایشگر تلویزیون می تواند مشکلات سیگنال دهنده باشد. اگر از طریق آنتن تلویزیون خود را می بینید مطمئن شوید که آنتن به درستی نصب و تنظیم شده و سیگنال ها به طور کامل انتقال می یابند.

  • عوامل محیطی و تداخل الکترومغناطیسی

تداخل های الکترومغناطیسی ممکن است باعث مشکلات در تلویزیون شما ایجاد کنند. این دخالت ها ممکن است از تجهیزات بزرگ مانند یخچال ها، ماشین لباسشویی، تلفن های بیسیم و… به وجود بیاید. به طور کلی تجهیزات الکتریکی بزرگ باید با فاصله از تلویزیون قرار گیرند تا از تداخل ها جلوگیری کنید.

  • کاهش کیفیت تصویر و ابعاد تصویر

برخی مواقع کاهش کیفیت تصویر تلویزیون و تغییر ابعاد تصویر تلویزیون ممکن است باعث گیر کردن آن بر روی لوگو شود. در صورتی که تلویزیون شما تصاویر را به درستی مخش نمی کند، تنظیمات تصویر و رزولوشن آن دقت کنید و مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت و ابعاد صحیحی پخش می شود‌.

  • مشکلات سخت افزاری در تلویزیون

اگر تمام راه های گفته شده بررسی و امتحان کردید و مشکل گیر کردن لوگو روی صفحه نمایش تلویزیون شنا همچنان ادامه داشت باید با یک تعمیرکار و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا به صورت ریشه ای این مشکل را بررسی و حل کند.

روش های رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

  • بیشتر ایرادات تلویزیون را می توان از منو آن اطلاح کرد. اگر امکانش فراهم بود دکمه منو را بزنید و به دنبال گزینه ریست کردن تلویزیون بگردید.
  • یکی از راه حل های دیگر برای رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو این است که دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس بعد از گذشت یو دقیقه سیم آن را به برق متصل کنید و تلویزیون را روشن کنید.
  • یکی از روش های بسیار کاربردی و موثر برای رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو راه اندازی مجدد دستگاه است. برای این کار می توانید تلویزیون را خاموش کنید و از برق بکشید سپس دکمه پاور دستگاه را ۲۰ ثانیه نگه دارید و تلویزیون را به برق متصل کنید و روشن کنید.
  • بعضی از مواقع گیر کردن تلویزیون روی لوگو به علت لود نشدن سیستم عامل آن می باشد که این مورد باید توسط متخصص رفع شود.

علت بالا نیامدن تلویزیون سام چیست؟

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های برند های مختلف می تواند بالا نیامدن صفحه تلویزیون باشد. در واقع فرقی نمی کند برند تلویزیون شما چه باشد به طور کلی این مشکل ممکن است برای هر تلویزیونی رخ دهد. در واقع علت بالا نیامدن تلویزیون سام، ال جی، سونی و… همگی می‌تواند دلایل مشترکی داشته باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • خرابی بک لایت تلویزیون

از مهم ترین علت بالا نیامدن تصویر تلویزیون می تواند مرتبط با بک لایت باشد. بک‌ لایت یا نور پس‌ زمینه به نمایش تصویر روی صفحه تلویزیون کمک می‌ کند. مشکل این قطعه به چند شکل مختلف بروز می‌‌کند، به عنوان مثال تلویزیون در یک قسمت دارای تصویر و در قسمت ‌های دیگر فاقد آن است یا تلویزیون صدا دارد اما به طور کل تصویری ندارد. چنین مشکلاتی علامت خرابی بک‌ لایت هستند.

  • خرابی برد تیکان

برخی از مواقع تلویزیون به دلیل خراب شدن برد تیکان دچار این مشکل یعنی از بین رفتن تصویر می‌شود. برد تیکان تصاویر را پردازش می کند و بعد از پردازش روی صفحه نمایش داده تا با نور پس ‌زمینه‌ای که از بک‌ لایت دریافت می شود قابل مشاهده شوند. اگر این برد خراب شود، قطعا پردازش تصاویر اتفاق نمی‌افتد. تشخیص خرابی بک‌لایت یا برد تیکان کمی مشکل است. برای اینکه بفهمید علت بالا نیامدن صفحه تلویزیون از بک‌لایت آن است یا برد تیکان به نور صفحه دقت کنید. معمولا در صورت خرابی برد تیکان تلویزیون تصویری سرمه‌ای رنگ دارد اما در خرابی بک لایت، صفحه کاملا سیاهاست.

  • بهم خوردن تنظیمات دستگاه

در تلویزیون ‌های  ال‌ ای دی بخشی از تنظیمات مانند نور صفحه و… باید به صورت دستی انجام شوند، در برخی از موارد ممکن است بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی  به دلیل بهم خوردن تنظیمات رخ دهد. اگر مشکل از تنظیمات باشد، دسترسی به منوی تنظیمات هم سخت خواهد بود که بهتر است در این هنگام از یک متخصص کمک بگیرید.

  • ضربه خوردن یا آب خوردگی دستگاه

در نهایت مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ممکن است در اثر ضربه به تلویزیون رخ دهد. مخصوصا تلویزیون های ال ای دی که نسبت به کوچکترین ضربه ها هم حساس هستند و در صورت ضرب دیدگی ممکن است اختلال عدم نمایش تصویر در آن‌ها ایجاد شود. همچنین خیس شدن برد اصلی تلویزیون در اثر استفاده مستقیم و بدون احتیاط شیشه‌ پاک‌ کن هم میتواند باعث روز این مشکلات شود.

جمع بندی

تلویزیون یک وسیله کاربردی است که در زمینه های مختلفی از جمله سرگرمی، برقراری ارتباط تصویری، بازی و… می توان از آن استفاده کرد. معمولاً به طور روزانه بیشتر زمان هر شخصی در خانه با تماشای تلویزیون می گذرد از این رو اگر این وسیله دچار مشکل شود قطعا باعث نگرانی های هر فرد می شود. یکی از مشکلات رایجی که در این مطلب درباره ی آن صحبت کردیم بررسی این مسئله یعنی (علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو چیست ؟) بود. به طور کلی ۸ علت سبب این مشکل می شوند که شامل:

اتصال های نادرست و کابل های معیوب، مشکلات نرم افزاری و بروزرسانی های ناکام، تنظیمات خودکار تلویزیون و کنترل از دور، تداخل سیگنال و انتقال اطلاعات، مشکلات سیگنال دهنده، عوامل محیطی و تداخل الکترو مغناطیسی، کاهش کیفیت تصویر و ابعاد تصویر، مشکلات سخت افزاری.

همگی این موارد جزو علت گیر کردن تلویزیون روی لوگو شرکت سازنده هستند که با بررسی آن ها می توانید اقدام به رفع این مشکل کنید. به طور مثال ماندن روی لوگو تلویزیون ال جی با بررسی موارد گفته شده می تواند به راحتی حل شود و این مورد در ارتباط با سایر برند های تلویزیون مشابه است. در نتیجه بهتر است هنگام وقوع این مشکل تلویزیون را به مدت چند ساعت خاموش کنید و از برق جدا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟