قیمت لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی 20 تا 25 درصد افزایش یافت

از اسفند ماه سال 1402 زمزمه گران شدن قیمت لوازم خانگی در بازار پر شده بود و اکنون امسال شاهد گران شدن 20 تا 25 درصدی لوازم خانگی هستیم.

آتنا میراحمدی | 2 هفته قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از اسفند ماه سال 1402 زمزمه گران شدن قیمت لوازم خانگی در بازار پر شده بود و اکنون امسال شاهد گران شدن 20 تا 25 درصدی لوازم خانگی هستیم.

افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز، از جمله عواملی هستند که باعث گران شدن لوازم خانگی شده و همین امر، تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. به همین دلیل تقاضا برای خرید لوازم خانگی کاهش پیدا کرده است.

کاهش قدرت خرید مردم با افزایش قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز در این باره می‌گوید: به علت افزایش قیمت لوازم خانگی، مردم قدرت خرید ندارند و برای همین از خرید لوازم غیر ضروری خودداری می کنند.

بسیاری از فروشندگان که به کار خود مشغول هستند با تقاضای خیلی کم مشتریان رو به رو هستند و  واحد های تولیدی مجبور به حذف تخفیف ها از روی محصولات خود شده اند. اما عده‌ای از فروشندگان به علت نوسانات بازار و ترس از ضرر تصمیم دارند که دست از فروش بکشند و اوضاع جالبی ندارند.

در همین حین مردمی که مجبور به خرید لوازم خانگی هستند، به خرید اقساطی روی آورده‌ اند. اما این کار هم همچین کارآمد نیست چون برخی از فروشندگان به علت نوسانات نرخ ارز، فروش اقساطی را لغو و یا شرایط خیلی سخت تری برای آن در نظر گرفته اند.

وضعیت بازار لوازم خانگی، مشکلات فروشندگان و کاهش قدرت خرید مردم همینطور ادامه دارد تا وقتی که نرخ ارز ثابت نشود و قیمت مواد اولیه کاهش پیدا نکند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟