اخبار لوازم خانگی

پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد؟

پرده DK یا پرده ورتیکال پذیرایی یکی از انواع مدرن پرده مناسب برای پنجره اتاق پذیرایی است.

یاسمن داودیان | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یکی از قسمت های مهم در هر مکانی نظیر خانه، دفتر و… که در چیدمان کلی دکوراسیون نقش تکمیل کننده ای دارد، استفاده از پرده است. امروزه تنوع انتخاب پرده ها به قدری زیاد شده که در خیلی از مواقع مخاطب برای انتخاب درست گیج می شود. پرده DK یا پرده ورتیکال پذیرایی یکی از انواع مدرن پرده مناسب برای پنجره اتاق پذیرایی است. پرده دی کی ساختاری شبیه به پرده لوردراپه یا پرده ورتیکال دارد. شکل ظاهری این پرده را می توان اینگونه توصیف کرد که از باریکه های عمودی ساخته شده و درون یک کانال قرار دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب این پرده می توانید با بررسی کاتالوگ پرده دی کی نوع دلخواه تان را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل شما را با این که پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

  • قیمت پرده دی کی
  • کاتالوگ پرده دی کی
  • قیمت پرده ورتیکال
  • پرده دی کی طرح دار
  • نصب پرده دی کی
  • پرده دی کی چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی این که پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد صحبت کنیم. پرده دی کی در واقع یکی از انواع مدرن پرده است که ساختاری عمودی شکل و قرار گرفته در یو کانال را دارد. شما می توانید با انتخاب و امکان ترکیب رنگ های گوناگون آن را با سبک های مختلف دکوراسیون اتاق پذیرایی هماهنگ کنید. به طور کلی این پرده ها دارای پارچه هایی به عرض ۴۰ سانتی متر و معمولا از جنس پلی استر هستند. خوب است بدانید که نوع قرار گرفتن دو سر هر بخش، به شکلی است که عرض آن ها به ۱۰ سانتی متر می رسد و همین مسئله سبب شباهت آن به پرده های زبرا می شود با این تفاوت که این نوع از پرده ها بر خلاف زبرا، در حالت عمودی قرار می گیرند.

پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد؟

بخش ها یا لت های پرده دی کی از هم جدا هستند و می توانید با نصب پرده دی کی از هر جای آن که خواستید از هم جدا یا باز کنید‌‌. به طور کلی می توان گفت که پرده ورتیکال پذیرایی تنوعی بالا در رنگ، طرح پارچه، میزان ضخامت پارچه و ترکیب انواع رنگ ها در کنار هم را دارد. در نتیجه اگر سبک دکوراسیون شما به طور مثال کلاسیک باشد می توانید از پارچه های ضخیم با رنگ های مرتبط استفاده کنید. همچنین این مسئله در ارتباط با سایر سبک ها نیز صدق می کند. از مزایای دیگر این‌‌پرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل راحت نور با چرخش استوانه ها
  • امکان نسدود کردن دید و کاهش نور ورودی
  • حمل و نقل آسان به علت جدا بودن لت های پرده
  • سهولت در نصب پرده دی کی
  • شست و شوی آسان به علت جدا بودن استوانه ها از هم

تمام موارد گفته شده بخشی از اصلی ترین نکات و مزایای مرتبط با پرده DK بودند. به طور کلی باریکه ها در این پرده، نیم حلقه هایی استوانه ای شکل را تشکیل می دهند که می توانند در هر جهتی چرخش داشته باشند. بنا بر این شما می توانید میزان نور ورودی را با چرخش این لت ها تنظیم کنید. زمانی که لت های پرده در زاویه ی ۹۰ درجه قرار میگیرند، هر بخش فقط یک لایه دارد و میزان بیشتری از نور را به فضای داخل پذیرایی منتقل می کنند. اما اگر لت را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید به شکل دو لایه می شوند د نور کمتری به محیط داخلی وارد می شود.

نکات مهم برای خرید پرده های دی کی پذیرایی

پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد؟

تا اینجای مطلب به خوبی با این که پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد آشنا شدید. اما در ادامه قصد داریم تا به بررسی نکاتی که هنگام خرید پرده دی کی بهتر است بدانید بپردازیم. یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید پرده دی کی می تواند ترکیب مناسب رنگ‌ ها باشد. شما با بررسی کاتالوگ پرده دی کی و یا انتخاب پرده دی کی طرح دار می توانید تنوع زیادی را در نظر بگیرید. یکی‌از روش های انتخاب رنگ برای پرده دی کی انتخاب از روی طیف رنگی است. شما می توانید از روشن ترین طیف رنگی یک رنگ تا تیره ترین آن را برای پرده تان انتخاب کنید. به طور مثال رنگ آبی روشن تا آبی تیره می تواند یک‌ طیف رنگی جذاب برای پذیرایی هایی با دکوراسیون هایی  که احساس مثبتی ایجاد می کنند، باشد. همچنین انتخاب تم های خنثی برای خانه های مدرن یا مینیمال یکی دیگر از ترکیب های رنگی در پرده های دی کی است. نکته دیگری که باید هنگام خرید در نظر بگیرید قیمت پرده دی کی است. در واقع قیمت پرده ورتیکال یا دی کی  پذیرایی بر اساس ابعاد پرده بر مبنای متر مربع محاسبه می شود. این پرده نیازی به آستر با زیر پرده ندارد و به همین دلیل می توان گفت که مقرون به صرفه تر از سایر پرده ها است.

نحوه نظافت و شستشوی پرده های دی کی پذیرایی

یکی از دغدغه های مهم برای پرده دی کی نحوه نظافت و شستشوی آن است. این نوع پرده ها علاوه بر این که مزایای زیادی دارند اما شستشوی آن ها می تواند برای برخی از افراد کاری دشوار باشد. اما خوب است بدانید که پرده های دی کی بر خلاف تصورات شما اصلا شستشوی سختی ندارند و شما می توانید به سادگی در چند مرحله به نظافت آن ها بپردازید. در ابتدا باید:

  • اقدام به جداسازی پرده از کانال

اولین مرحله در شستوی پرده ورتیکال یا دی کی جدا کردن تیغه ها از کانال است. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. شما خودتان می توانید به راحتی پرده را جدا کنید و به نصاب نیازی ندارید. توسط یک چهارپایه و با تسلط به قسمت بالایی پرده، گیره ها را از کانال جدا کنید.

  • قرار دادن پرده داخل کیسه توری

در مرحله دوم کافی است یک کیسه توری تهیه کنید و سپس پرده را به طور کامل جمع کرده و درون آن قرار دهید و درب کیسه را محکم ببندید. نکته ی مهم در این مرحله این است که پرده را مچاله نکنید و آن را به خوبی تا کنید و درون کیسه توری قرار دهید تا چروک نشود.

  • شستشو در ماشین لباسشویی

در مرحله سوم از شستشوی پرده ورتیکال یا دی کی باید کیسه توری را داخل لباسشویی قرار دهید. ماشین لباسشویی را روشن کنید و دما را روی ۳۰ درجه تنظیم کنید. بهتر است برای شستشو از یک شوینده مناسب استفاده کنید.

  • نصب پرده دی کی

برای نصب پرده دی کی پس از اتمام شستشو آن را از توری در آورده و حتی اگر کمی نم داشت، به همان شکل بر روی کانال آویزان کنید تا در هوای طبیعی اتاق کامل خشک شوند. بهتر است پرده را به شکلی از توری در بیاورید که هنگام نصب چروک‌ نشود.

جمع بندی

در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با موضوع پرده دی کی چیست و چه مزایایی دارد آشنا کنیم. گفتیم که این پرده ها از انواع مدرن پرده برای پذیرایی هستند و ساختاری عمودی شکل دارند. در واقع باریکه ها در این پرده به شکل حلقه های استوانه ای هستند که با تنظیم آن ها در زاویه ۹۰ درجه می توانید باعث داخل شدن نور به شکل بیشتری به فضای داخل پذیرایی شوید.

همچنین اگر این زاویه را روی ۴۵ درجه تنظیم کنید نور کمتری دریافت می کنید. پرده های دی کی شستشوی آسانی داشته و با در بر داشتن یک ماشین لباسشویی و یک توری می توانید به راحتی اقدام به شستشوی آن ها کنید. جداسازی یا نصب پرده دی کی کار دشواری نیست و خودتان می توانید به راحتی اقدام کنید. خوب است تاکید کنیم که این پرده ها با داشتن تنوع زیاد در طرح و رنگ و ضخامت پارچه می توانند یک انتخاب عالی برای هر نوع دکوراسیونی باشند که البته علاوه بر تنوع، قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به سایر پرده ها دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟